Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Piotr Bera
|

750 tys. zł na elektryczne ciężarówki. Będą dopłaty

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
44
Podziel się:

Do końca czerwca planowany jest start programu dopłat do kupna lub leasingu elektrycznych ciężarówek - podaje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jak donosi PAP, ze wsparcia będą mogli skorzystać m.in. mikro- i mali przedsiębiorcy; maksymalna pomoc sięgnie 750 tys. zł.

750 tys. zł na elektryczne ciężarówki. Będą dopłaty
sad (Adobe Stock, OleksandrHolovin)

Przedstawiciele funduszu wyjaśnili, że program dopłat będzie dotyczyć zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3, czyli pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony, ale nie większej niż 12 ton, a także tych powyżej 12 ton.

Budżet programu ma wynieść 2 mld zł. Będą mogli z niego skorzystać przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, którzy posiadają siedzibę lub oddział na terytorium RP. Wsparcie będzie udzielane w formie dotacji do zakupu pojazdu, a w przypadku leasingu - dopłaty do opłaty wstępnej, ustalonej w umowie leasingu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wojna celna Trumpa. Zapytaliśmy w Sejmie, co czeka polskich przedsiębiorców

Dotacje na elektryczne ciężarówki

W przypadku kupna ciężarówki przewidziano trzy wysokości dotacji.

  • Do 30 proc. kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej w przypadku dużego przedsiębiorstwa (tj. innego niż mikro/małe i średnie przedsiębiorstwo);
  • do 50 proc. w przypadku średniego przedsiębiorstwa
  • do 60 proc. w przypadku mikroprzedsiębiorstwa i małego przedsiębiorstwa. W przypadku pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2, maksymalnie będzie można otrzymać 400 tys. zł, a w przypadku N3 - do 750 tys. zł.

NFOŚiGW dodał, że przy leasingu pojazdu zeroemisyjnego wsparcie będzie analogiczne - 400 tys. zł na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N2 oraz nie więcej niż opłata wstępna oraz 750 tys. zł na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N3 oraz nie więcej niż opłata wstępna.

Według szacunków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska dzięki programowi uda się kupić lub wyleasingować ponad 3800 zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(44)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Krisstof Z.
4 tyg. temu
Czy ktoś, kiedyś pomyślał, że jak uzależnimy się całkowicie od prądu, to w przypadku konfliktu zbrojnego, gdy przeciwnik uderzy w tak zwaną infrastrukturę krytyczną (czytaj: elektrownie), to wszyscy zostaniemy pozbawieni nawet możliwości ewakuacji? Kilkoma uderzeniami położy cały kraj. Czy to jest celowe działanie?
andrzej K.
4 tyg. temu
Co to za bzdury !!750tys na 1 pojazd , to co to za pojazd ?
Marcus
3 tyg. temu
Zwariowany świat, tylko totalna wojna może pomóc, o ile pomoże...
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
podatnk
4 tyg. temu
Gdy słyszę "programu dopłat" to mi się nóż w kieszeni otwiera
2 mld
4 tyg. temu
tak sie skubie emerytów
Wilhelm Strom
4 tyg. temu
Elektryczna ciężarówka przewiezie 3,5 tony sama ważąc drugie tyle jak nie więcej bez ładunku. To jest dopiero efektywność. Przy tym nawet wysoka sprawność silnika elektrycznego nie uchroni przed większą konsumpcja energii w transporcie. Brawo wy Zieloni Bojownicy z zerowym pojęciu o fizyce. Ale wedle was paliwa syntetyczne to nonsens bo za dużo strat. To policzcie sobie straty na przesył prądu. ładowanie, zmiany temperatur i samorozladowanie akumulatora oraz znacznie większą masę pojazdu..... Wszystkie argumenty o wyższości elektryków leżą i kwiczą. A do tego na końcu zasięg.... Aby przewieźć tamsama liczbę towarów trzeba będzie posiadać co najmniej 3 razy większa flotę pojazdów. Wydłużony czas przewozu ze względu na częste ładowanie. I żeby nie było udowodnił tomprzyklad Oslo gdzie aby wykonać pracę przewozowa komunikacji miejskiej musieli kupić 3 razy więcej autobusów elektrycznych jak tych tradycyjnych. Mega ekologicznie.... Raczej mega korzystnie dla koncernów które będą kroiły gruby pieniądz za dużo większą produkcję pojazdów a do tego z koniecznością ich częstszej wymiany. Bo zwykła ciężarówka odpowiednim serwisowana posłuży nawet 20 lat. Te elektryczne wytrzymają góra 5-8 i będą nadawały się na złom.
...
Następna strona