Szkoda osobowa
Zawiadomienie o szkodzie jest podstawą do ubiegania się o świadczenie. O zaistniałym wypadku należy zawiadomić towarzystwo możliwie jak najszybciej.

Czasami z uwagi na różne okoliczności nie jest to możliwe bezpośrednio po wypadku - szczególnie kiedy nie korzystamy z pośrednictwa brokera. Kolejnym krokiem jest zgłoszenie roszczenia do zakładu ubezpieczeń. Następuje ono po zakończeniu ewentualnej hospitalizacji i rehabilitacji. Zamieścić należy w nim informacje dotyczące okresu leczenia i danych lekarza prowadzącego. W opisie przebiegu leczenia lekarz określa stopień inwalidztwa, dalszą zdolność do wykonywania zawodu i dołącza całą dokumentację medyczną.


ZAWIADOMIENIE O SZKODZIE
Dotyczy ubezpieczenia: (np. następstw nieszczęśliwych wypadków)

  1. Zgłaszający:
    • Dane brokera (jeżeli on zgłasza i pilotuje szkodę)
    • Dane ubezpieczającego:
    • Adres ubezpieczającego:
    • Telefony kontaktowe:
  2. Beneficjent (uposażony):
    • Imię i nazwisko
    • Adres
  3. Informacje o polisie:
    • Nr polisy:
    • Okres ubezpieczenia:
    • Data zapłacenia składki:
  4. Dane dotyczące szkody:
    • Data wypadku:
    • Krótki opis wypadku:
    • Rodzaj szkody doznanej przez osobę ubezpieczoną:
    • Rodzaj pomocy medycznej udzielonej po wypadku:
    • Informacje dodatkowe
...................................
(Miejscowość i data)
...................................
(podpis osoby zgłaszającej)