witam,
jako raczkująca "bizneswoman" bardzo proszę o poradę w sprawie kosztów przed faktycznym rozpoczęciem dg. Mianowicie: zaświadczenie o wpisie do ewidencji dg mam wydane z dniem 31.03 br, datę rozpoczęcia na 1.05; faktycznie rozpocznę sprzedaż 1.06.
Lokal, w którym będę prowadzić działalność wymagał remontu - od połowy kwietnia dokonuję zakupu materiałów budowlanych na faktury.
Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych, być płatnikiem
VAT.
Jak rozliczyć koszty poniesione przed faktycznym rozpoczęciem działaności? Wiem, że o założeniu KPiR muszę poinformować US do 20 dni od jej założenia. A co z rejestracją jako płatnik
VAT? Czy mogę odliczyć
VAT z faktur towarów zakupionych przed rejestracją jako płatnik
VAT?
Czy do KPiR koszty wpisywać z datą na FV? Rozumiem, że jako VAT'owiec wpisuję tam kwoty netto, a samą tylko wartość
VAT w odpowiedniej książce?
Wiem, że troszkę zagmatwałam, ale naprawdę nie chciałabym zaraz na początku zagmatwać sobie spraw w US.
Aha, bardzo proszę o polecenie prostego programu (nie koniecznie darmowego) do rozliczenia takiej dg.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc
B.Zet