Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Tego zabraniają klientom sklepy. Made in Poland nie do sprawdzenia

60
Podziel się:

Badacze wysłali tajemniczych klientów do kilkunastu sieci handlowych. Mieli skanować produkty, sprawdzając ich pochodzenie. Nie dostali na to zgody nawet w sklepach polskich sieci - pisze "Gazeta Wyborcza".

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA.

Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).

Żadnych reguł tu nie było, bo na skanowanie nie godziły się polskie sieci, bądź godziły się czasami.

Dlaczego sklepy odmawiały? Anna Ruman z instytutu badawczego ABR SESTA twierdzi, że zadziałał zwykły strach. - W większości przypadków rozmowa odbywała się z pierwszym napotkanym pracownikiem ochrony lub ekspedientem, a nie osobą decyzyjną (...). Te osoby na wszelki wypadek odmawiają zgody, bo boja się odpowiedzialności przed przełożonymi - przypuszcza Ruman.

Czy polskość produktu jest ważna? Z badań ABR SESTA wynika, że dla 85 proc. respondentów liczy się wysoka jakość produktu. Nieco więcej zwraca uwagę na jego atrakcyjną cenę. Na pochodzenie produktu zwraca uwagę mniej niż 50 proc. respondentów.

Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(60)
WYRÓŻNIONE
Matka Polka
9 lat temu
Dla mnie czy produkt jest polski ma ogromne znaczenie. Zagraniczne kupują tylko to czego nie ma polskiego np. cytrusy. Jeżeli mam do wyboru jakieś produkty produkowane jako polskie i zagraniczne, a jakość jest porównywalna to biorę polskie. To jest ogromnie ważne dla nas wszystkich. Jak mamy mieć pracę i się bogacić skoro kupujemy obce?
adg
9 lat temu
Tyle sa własnie warte polskie sklepy. Naciagaja rodaków bardziej niz zagraniczne
kik
9 lat temu
Mam tylko takie pytanie. A po cholerę zgoda na sklepu na skanowanie ? Przecież to tylko nic innego jak oglądanie (dokładne sprawdzanie) towaru przez potencjalnego klienta .....
...
Następna strona

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.