1. Szef nie musi być najmądrzejszy. Musi jednak posiadać umiejętność wykorzystywania wiedzy swoich podwładnych.
2. Szef powinien być autorytetem, musi pamiętać że nie krzykiem ale trafnymi decyzjami się go buduje.
3. Szef musi respektować prawa pracownicze, ale pracownik także musi być uczciwy i lojalny.
Prawda jest taka: są nieuczciwi pracodawcy, ale zdecydowanie więcej jest nieuczciwych pracowników.
4.Szef musi sprawiedliwie rzadzić i dzielić.
5.Szef może przyjaźnić się z podwładnymi, ale musi jasno określić granice prywatnie/służbowo.
6.Szef nie powinien wyciągać wniosków na podstawie plotek, ale konfrontować infornacje i osoby.
7. Szef musi stosować zasadę kija i marchewki, ale po ojcowsku a nie dyktatu,
8. Szef powinien byc sprawiedliwy.
9.Szef musi pamiętać o zasadzie "nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka"
10. Szef powinen pamietać że ekonomia i zarządzanie to nauka empiryczna a nie ścisła.
.........................i wiele wiele innych.
PS. Zajmuję się zarządzaniem projektami inwestycyjnymi. Z mojego doświadczenia oceniam że lepszymi menagerami są inżynierowie niz ekonomiści i prawnicy.