Forum Forum prawneGospodarcze

odrzucenie reklamacji obuwia

odrzucenie reklamacji obuwia

szukaczka86 / 2010-02-01 10:28
Dn.28-12-2009 kupiłam obuwie zimowe, które początkowo kosztowało 129.90, ale potem, w okresie między świątecznym były obniżki, więc kupiłam buty za 91 zł. Miałam je ubrane 4 razy. Dn. 12 stycznia, kiedy ubrałam buty było wszystko w porządku. Poszłam na przystanek autobusowy, by dojechać do pracy. Kiedy wysiadałam z autobusu, nic nie odczuwałam, ale gdy doszłam do pracy okazało się że odpadł mi od lewego obcasa fleczek. no trudno, musiałam cały dzień w butach chodzić. gdy dokładniej przyjrzałam się obuwiu okazało się,że rozrywa się na szwie. Gdy wracałam z pracy, idąc z przystanku do domu, już blisko mojego domu, poczułam jakbym zapadła się w śnieg - okazało się że obcas buta w którym nie było fleczka odkleił się. Buty kupiłam w sklepie Altero w Oświęcimiu. Paragon miałam. Więc dn. 24-01-2010, pojechałam do tego sklepu,by oddać buty do reklamacji. Pani już na początku kręciła nosem,ale w końcu przyjęła buty. I 28-01-2010 dostałam odpowiedz, ze reklamacji nie uwzględniono...że uszkodzenia wynikają ze złego użytkowania obuwia. Jak po 2 tygodniach może odpaść obcas i rozejść sie materiał na szwie...? A patrząc na pudełko buty są zakwalifikowane jako I gatunek... Na pewno nie było podstaw do uwzględnienia reklamacji? Czy mam dalej starać się o- jak napisane było w reklamacji, naprawę lub zwrot kosztów?
Wyświetlaj:
georgia / 85.222.84.* / 2010-02-01 16:03
na drugi raz nie kupuj butów za 129 zł. proste.
miałam to samo, ale w Bacie i tez skandal- reklamacja odrzucona z winy uzytkownika uszkodzenia mechaniczne. nic nie wywalczyłam.
BARTEK12 / 2011-03-07 22:07
Odrzucenie rekl.obuwia hmm... powiem tak,że miałem mały problem z rozklejeniem i rozpruciem na szwie butów,ale jak to w powiedzeniu jak się dba tak się ma.Z powodu częstego urzytkowania braku czasu zaniedbałem je obuwie do rekl. zgłosiłem,zostało szybko i dobrze naprawione bez żadnego problemu.W obuwie zaopatruje się w Altero w Oświęcimiu od jakiegoś czasu,jest tam naprawdę duży wybór w modelach,na pewno dla pań większy no,ale to chyba zrozumiałe kobitki:) a przede wszystkim są buty w dobrych cenach.Nie mam żadnych zastrzeżeń co do pań chyba że do siebie w tym przypadku,panie sprzedawczynie są uprzejme,nawet potrafią nam facetą dobrze doradzić w doborze fasonu czy konserwacji,to duży plus.A to co niektórzy tu wypisują to chyba co niektórym brakuje kultury osobistej jak tak można! Polecam z przyjemnością sklep Altero ja napewno tam wrócę!
jerzyh58 / 2010-02-01 16:55
Można pójść z butami do innego rzeczoznawcy (adresy mają federacje konsumentów) i jeśli ten stwierdzi co innego to można oddać do sądu polubownego(bezpłatny).Miałem podobny przypadek i udałem się do rzeczoznawcy przy Pańswtowej Inspekcji Handlowej w Gorzowie.Gość w porządku nic nie wziął i za jego poradą oddałem sprawę do sądu polubownego.Sprzedawca przed sprawą przestraszył się i kazał mi coś wybrać z swojego sklepu za kwotę ciut mniejszą.Przynajmniej odzyskałem ok 3/4 z wydanej kwoty
fdg / 193.0.242.* / 2010-05-06 13:17
ze flek odpadlo to normalka, nie da sie tego podciagnac pod reklamacje ale reszta to ewidentna wada obuwia
Magda M. / 79.191.239.* / 2010-10-05 12:07
Nie kupujcie a Altero ani w Oświęcimiu ani w Bielsku-Białej oni mają na etacie niejakiego pana Marcina który odrzuca wszystkie reklamacje że są one z winy użytkownika spowodowane uszkodzeniem mechanicznym masakra nigdy już nie kupię tam butów.
duch65 / 89.161.17.* / 2010-10-18 23:09
Kupiłem buty firmy MUSTANG za 199zł,rozpadły się w ciągu pół roku-złuszczyło się wszystko co jest na zewnątrz ,klamerka metalowa od rzepa pękła ,i po obu stronach w tych samych miejscach rozkleiły się oba buty.Reklamacji nie uwzględniono z powodu tzw.braku konserwacji-ściema totalna bo klamerka to jak ją konserwować albo złuszczenie butów.Odpowiedzi nie mam żadnej na piśmie a jedynie sklep posiada,ponownie reklamowałem te same buty MUSTANG i nic do tej pory nie ma.Także nie polecam nikomu tej firy butów,a sprawy nie odpuszczę cwaniakom
jarotor / 95.108.91.* / 2012-01-30 11:14
Tez kupiłem słynne buty Mustang, okazało się że nie była to skóra, tylko jakiś skóropodobny szmelc który przy małym deszczyku przeciekał tak, ze maiłem całe skarpety mokre. Buty kosztowały 300 zł i były kupione w sklepie w Świebodzicach gdzie bardzo rzadko bywam, więc nie zawracałem sobie głowy reklamacjami, ale denna jakość tych butów spowodowała że na pewno nie kupię juz butów tej firmy.

Natomiast bardzo pozytywnie oceniam firmę ECCO i sklep Ricardo w Poznaniu, gdzie bez żadnych problemów uznano mi reklamacje popękanych podeszw butów i zwrócono pieniądze.
Kasiulka89 / 2010-12-17 21:29
witam wszystkich widzę ze łączy nas ten sam problem ja kupiłam kozaki za 180 zł w Galerii w Nowym Sączu po tygodniu posiadania bo przyznam ze byłam w nich 2 razy rozkleiły sie przody w butach i tu zaczął sie problem odwiozłam je na reklamacje po ok 10 dniach byty były sklejone wiec pojechałam odebrac i to powtarzało sie 5 razy rzadałam od nich nowej pary lub zwrotu pieniedzy ale nie uznano mojej prosby poniewaz ich rzeczoznawca uznał ze buty jest w stanie naprawic nie przesadzam odebrałam buty z naprawy ubrałam i po godzinie były całe rozklejone!!!!!moim zdaniem klejone były sliną.......!!!!na nogach buty miałam ok 5 razy bo praktycznie od pazdziernika był w naprwie!!licząc paliwo jakie straciłam zeby tam dojechac a nie mieszkam blisko przekroczyło wartosc tych butów mi poprostu chodzi o sprawiedliwosc!!!!!!ktorej w tym przypadku NIE MA!!!!!nie wspomne wogóle o obsłudze która jest poprostu okropna miny fochy nerwy itd ja juz napewno nigdy nie zakupie butów w tym sklepie a innym radze dobrze sie zastanowic nad kupnem butów w tej firmie!!!!pozdrawiam
MK89 / 83.7.230.* / 2011-01-12 21:50
Ja mam ten sam problem co przedmówczyni Kasiulka89 z tym, że buty kupiłam w Skawinie(k.Krakowa). Miałam nadzieję, że jednak uda mi się wywalczyć zwrot kasy, ale czytając Wasze komentarze zaczynam w to wątpić. Przy drugiej reklamacji pani ekspedientka kiedy zapytałam czy oni zamierzają mi je skejac cały sezon czy mogę liczyć na zwrot kasy powiedziala ze po 3 reklamacji zwracają. Dziś byłam odebrać buty z 3 reklamacji.... są bardziej zniszczone niż były, a na moje żądanie zwrotu kasy usłyszałam że mam się zgłosić do federacji konsumentów. Bezczelność!!
Ja rozumiem, że może się zdarzyć jakaś wada w obuwiu, ale to jak traktują klientów w tym sklepie to jest skandal!! Nie kupujcie tam butów! To strata nie tylko pieniędzy ale czasu i nerwów!
Pozdrawiam wszystkich, którzy mieli "przyjemność" doświadczyc tego co ja :)
Zośka / 80.239.242.* / 2011-11-17 09:34
mam bardzo dużo butów z Altero i jestem bardzo zadowolona, kupuje w tym sklepie od 5 lat i nigdy nie miałam problemów ani z obsługą ani z reklamacjami, nieraz byłam za to swiadkiem jak inni ludzie skladają reklamacje, cieżko zeby obsługa była miła jak na sklep wchodzi taka chamówa nie znajaca sie na niczym i żądajaca zwrotu gotówki, a z tego co sie orientuje buty mogą być naprawiane dopóki da sie je naprawić. osobiscie jak najbardziej polecam sklepy Altero
wolan / 212.67.139.* / 2011-06-26 21:40
Jestem prawnikiem i mam trochę doświadczenia w sprawach sporów konsumenckich. Oto kilka rad jak postępować:
- Nie sugerować się opinią sprzedawcy i powołanego przez niego rzeczoznawcy, sprzedawcy nagminnie odmawiając uwzględnienia zasadnych roszczeń konsumenta wiedząc, że niewielka ilość sporów trafia do sądów . Należy zasięgnąć opinii niezależnego rzeczoznawcy (koszt 25 zł).
- Wszelkie żądania i opinie należy zgłaszać na piśmie, jeśli odmawiają ich przyjęcia przesyłać pocztą.
- Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić koszt dowozu rzeczy - butów w celu zgłoszenia wady.
Zgodnie z art. 8 ustawy o zawieraniu umów z udziałem konsumentów (dostępna na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) jeśli wada ujawnia się przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu istniej domniemanie prawne , że wada istniała w rzeczy w chwili nabycia. Jest to domniemanie wzruszalne, ale dopóki nie zostanie obalone przyjmuję się że rzecz miała wady w chwili nabycia.
Co najważniejsze prowadząc spór z sieciami sprzedaży (w moim przypadku była to Venzia)
jest duża szans na wygranie sporu niezależnie od zasadności naszych roszczeń. Żądamy wówczas naprawy albo wymiany rzeczy na wolna od wad. W przypadku odmowy kierujemy wezwanie przedsądowe , ale nie odstępujemy od umowy, jedynie żądamy nadal powyższych. Zgodnie właściwością przemienną roszczenie z umowy może być rozpatrywane w przed sądem właściwym dla miejsca jej zawarcia , czyli tam gdzie kupiono obuwie. Ze strony sieci, której siedziba mieści się zwykle w Warszawie, albo innym odległym mieście rodzi to konieczność wysłania prawnika - koszt to co najmniej 1000zł. Sieci wiedzą, że nawet jeśli wygrają spór o buty warte 300 zł plus koszty sądowe ok. 60 zł to stracą na tym sporze co najmniej 640 zł. Oczywiście dotyczy to tylko sporów z siecią mającą siedzibę w innym mieście.
kama100 / 46.113.241.* / 2011-09-01 19:46
Witam w dniu 29 bstycznia syn kupił buty w Cropp Town. 18 sierpnia reklamował je ponieważ zaczęły się rozpruwać. Niestety reklamacja została odrzucona z powodu cyt ' Reklamacja niezasadna. Reklamowane obówie wykazuje duży stopień zużycia adekwatny do okresu użytkowania jako obówie codziennego uzytku.Powstała wada nie jest wadą tkwiącą w wyrobie nowym.Reklamacji podlegają jedynie wady surowcowe oraz technologiczne zawarte w wyrobie nowym. W przypadku kwestionowania powyrzszej odpowiedzi prosimy o przedstawienie opini rzeczoznawcy ktora będzie wiążąca dla sprawy "
Przepisałam dokładnie treść odmowy z błędami ortograficznymi jakie zawierała.Przyznaję, że buty były zniszczone ( syn bardzo niszczy obuwie ), ale przyczyną reklamacji było rozpruwanie się a nie zniszczenie. Czy sprzedawca miał prawo odmówić reklamacji i czy może w takim przypadku żądać opinii rzeczoznawcy. Buty kosztowały na promocji 60 zł, więc wiadomo, że wystapienie o opinię jest nieopłacalne.
sopelka09 / 80.54.112.* / 2011-08-01 21:57
A prosze mi powiedzieć, co to znaczy że nie odstępujemy od umowy? Ja zarządałam zwrotu gotówki od firmy PRIMA MODA. W marcu kupiłam buciki za 430zł. W lipcu w pracy zauważyłam ze rusza mi się obcas. Okazało się że obcas się odkleił z tyłu. Tak sie zdenerwowałam, bo za dwa dni chciałam w nich iść na wesele. Dałam do reklamacji i dostałam info ze reklamacja nie uznana, a rzeczoznawca napisał że uszkodzenie powstało w wyniku zahaczenia. Tylko, że ten obcas oderwał się z tyłu, musiałabym iść chyba do tyłu, żeby nim zahaczyć. Co mogę zrobić, jak się skutecznie odwołać? Jestem załamana,nie chcę naciągać sklepu, ale to nie jest normalne, że tak drogie buty nagle siępsują. Zrozumiałabym, gdybym chodziła po bruku czy kostce, ale w pomieszczeniu? Czy mam na piśmie się odwołać od reklamcji?
krzyszfot / 83.2.11.* / 2011-01-21 19:16
Powinnaś zdobyć ekspertyzę przygotowaną przez specjalistę z tej branży. Polecam ci kogoś z http://szukajeksperta.com/ Do bazy fachowców masz dostęp po zarejestrowaniu konta.
klientka / 178.37.45.* / 2012-01-25 15:04
Witam Serdecznie

Miałam podobną sytuację do Państwa otóż również zakupiłam buty w sklepie Altero w Tesco w Gliwicach. Buty były obuwiem przejściowym i kosztowały 200zł, w jednym bucie popękało mi tworzywo na wysokości śródstopia oddałam buty do reklamacji jakież było moje zdziwienie gdy się okazało, iż moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie i co dalej…. Napisałam odwołanie od nie uznanej reklamacji, ponowne rozczarowanie reklamacja nie uznana. Straciłam nadzieje, ale postanowiłam się nie poddawać udałam się do Rzecznika Praw Konsumenta w Gliwicach (fantastyczny człowiek), kazał mi odebrać wszystkie papiery związane z obuwiem ze sklepu oraz buty i przyjechać do niego. Gdy zapoznał się z papierami stwierdził, że nie uznanie reklamacji jest nie podstawne, ponieważ buty są obuwiem przejściowym praktycznie nie noszonym i w bardzo dobrym stanie, poza tym gwarancja na każde obuwie wynosi 2 lata. Wspólnie stworzyliśmy pismo, zrobiłam zdjęcia obuwia, oryginał wysłałam do głównej siedziby w Krakowie, a kopie do Gliwic i dla mnie. Po 2-tygodniach moja reklamacja została pozytywnie rozpatrzona, wybrałam sobie nowe obuwie (ponieważ nie mogłam wybrać pieniędzy), a różnica została mi wypłacona. Tak, że drogie Panie nie poddawajcie się, tylko walczcie o swoje prawa, jedna bardzo ważna zasada - w razie problemów konsultujcie się z Rzecznikiem do Praw Konsumenta (konsultacje są przecież darmowe).

Pozdrawiam
Niezadowolony klient / 178.42.89.* / 2012-04-19 22:15
Ja walczę ze Sklepem Office Shoes
Złote Tarasy
Warszawa. W butach CAT za które zapłaciłem 359 zł, wytarła się wewnętrzna podszewka nad dużym palcem (w każdym bucie) i to po 2 miesiącach użytkowania! Podeszwa na piętach jest wytarta jak bym chodził w nich przynajmniej rok. Pierwsza reklamacja jak i odwołanie od decyzji zostały odrzucone, gdyż rzeczoznawca sklepu Office Shoes, pan Artur Zezula, stwierdził że buty noszą znaczne ślady użytkowania (po 2 miesiącach jeżdżenia w nich samochodem!) a wytarcia w materiale podszewki są wynikiem "indywidualnych cech użytkownika". Zgłosiłem sprawę do Rzecznika Konsumenta i po jego interwencji odstałem odpowiedź odmowną z takim samym uzasadnieniem napisanym również przez wyżej wymienionego pana.
Nie polecam sklepu Office Shoes ponieważ, po zapoznaniu się z opiniami w internecie, widzę że każdego klienta traktują tak samo - oby wcisnąć towar, a jak przyjdzie z reklamacją zawsze znajdą uzasadnienie o winie klienta. Do tej pory nie spotkałem się z taką bezczelnością w żadnym sklepie, a reklamowałem wiele par butów i zawsze sklep dbał żeby nie stracić klienta.
Ja więcej nie kupię nic w tej sieci.
drHaust / 91.192.57.* / 2013-05-19 22:38
Jeżeli macie problem z reklamacją zajrzycie na www.reklamacyjny.pl - tam się rozprawiają ze sprzedawcami którzy olewają swych klientów. Ostatnio załatwili sklepy: Venezia, w których - według Venezii - notorycznie klienci niszczyli sobie zakupione obuwie, rozrywali je i rozklejali! Miałem buty z tej firmy i odrzucili reklamację, wszedłem na Reklamacyjny.pl i opisałem sprawę.
Rewelacja nakręcili film, zrobili akcję medialną www.moj.reklamacyjny.pl/reklamacje/65/buty-venezia
i firma zmieniła zdanie! Kapitalny pomysł (jako zadowolony z tej inicjatywy konsumentów polecam).
1 2 3
na koniec starsze

Najnowsze wpisy