Forum Forum inwestycyjneFundusze

Opinie o Doradztwie Finansowym EFEKT i pytanko w sprawie III filaru w Commercial Union.

Opinie o Doradztwie Finansowym EFEKT i pytanko w sprawie III filaru w Commercial Union.

krisfour / 2006-11-14 10:47
Witam.
Jestem laikiem jeżeli chodzi o inwestowanie, ale chciałbym zacząć inwestować w fundusze inwestycyjne. Był u mnie człowiek z firmy Doradztwo Finansowe EFEKT (www.doradztwofinansowe.pl) i przedstawił ich ofertę. Miał ktos moze do czynienia z nimi lub może coś o nich powiedzieć? Nie znam tej firmy i nigdy o niej nie słyszałem, więc nie wiem czy można im zaufać. A może lepiej zacząć współpracę z jakimś innym doradztwem finansowym jak np. Expander czu Open Finance? Jeżeli tak to kogo polecacie?

Mam złe doswiadczenia z funduszem emerytalnym (III filar) w Commercial Union. Po wpłacaniu ponad 3 lata jestem nieźle w plecy. Nie zmianiałem opcji funduszu - jestem w gwarantowanym. Nie wiem czy rezygnować z tego czy może zostać na razie i zmienić opcję funduszu gwarantowanego na jakis bardziej dynamiczny. Co polecacie w tej sprawie?

Z góry dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Wyświetlaj:
gemil / 2006-11-17 22:40 / Góral
Jeśli chodzi o III filar w CU - po tym co piszesz widzę że kupiłeś umowę z ubezpieczeniem na życie. Takie ubezpieczenie ,rzecz jasna, nigdy nie jest za darmo. Jeżeli agent ci tego nie wyjaśnił - świadczy to tylko o jego profesjonalizmie.Przez kilka pierwszych lat płacisz swego rodzaju frycowe na rzecz ubezpieczyciela i dlatego odkłada się bardzo mała kwota. W tej chwili najgorszy okres masz już za sobą i rezygnacja teraz oznaczałaby pożegnanie się z praktycznie całą wpłaconą kwotą. Nie powinieneś wyciągać pochopnych wniosków - zdecydowałeś się na umowę emerytalną a na emeryturę nie przechodzisz chyba w przyszłym roku? Efekt tego typu umowy jest rozłożony w czasie na długie lata i naprawdę