"Jeżeli postanowilibyśmy pójść na 'rynek' po jakiekolwiek pieniądze, niezależnie od źródła, to musi to być moment, w którym będziemy przekonani, że to jest odpowiedni czas, żeby po te pieniądze pójść. Nie wykluczamy, że to będzie w tym roku, ale też nie mówimy, że tak musi być" - powiedział ISBnews Wandzel, pytany o potencjalne rozmowy inwestorskie.
Dodał, że kluczowe dla Abstra jest pełne wykorzystanie potencjału rozwoju jako wiodącego producenta wideo na YouTube w Polsce. W ub.r. Abstra uporządkowała strukturę i zbudowała własny dział sprzedaży.
"Nic nie zwalnia nas z budowania zdrowej, funkcjonującej firmy. Rentowność zawsze powinna być istotna, ale nie może ona hamować rozwoju naszego biznesu" - dodał przedstawiciel spółki.
W 2018 roku kanały Abstra wygenerowały 567 mln wyświetleń i przeprowadziły ponad 100 kampanii dla ponad 35 marek. Spółka zanotowała 8,24 mln zł przychodu, co oznacza niemal trzykrotny wzrost r/r. Strata EBITDA wyniosła 2,3 mln zł w związku z inwestycjami rozwojowymi.
Kanały grupy generują ok. 55 mln wyświetleń miesięcznie. Dotychczas odnotowała 1,8 mld całkowitej liczby wyświetleń, 9 mln subskrypcji i 6 mln obserwujących na 20 profilach w mediach społecznościowych. Ma ponad 1 tys. zrealizowanych produkcji.
Grupa Abstra to czołowy producent treści wideo m.in. na YouTube w Polsce.
Sebastian Gawłowski