Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Agora z dużą stratą. Ale są też dobre wieści

68
Podziel się:

Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" oraz właściciel kin Helios, odnotowała w drugim kwartale 41 mln zł straty netto. Agora przewiduje, że frekwencja w kinach w Polsce będzie w tym roku o 50 proc. niższa niż rok temu. Szacuje też, że rynek reklamy skurczy się mniej, niż prognozowano kilka miesięcy temu.

Agora z dużą stratą. Ale są też dobre wieści
Agora odnotowała w pierwszym półroczu dużą stratę. (Flickr, agencja.zajac)

Przychody Agory w drugim kwartale spadły rok do roku o 52 proc. do 129,5 mln zł.

Mimo że koszty operacyjne zostały obcięte o 34 proc., strata netto pogłębiła się do 41,1 mln zł z 6,6 mln zł w analogicznym kwartale rok temu.

W całym pierwszym półroczu Agora odnotowała 88,2 mln zł straty. Wyniki są zgodne z szacunkami, jakie Agora podała w sierpniu.

Zobacz także: Allegro pod lupą UOKiK. "Były skargi. Sprawdzamy, czy działa uczciwie"

Agora jest nie tylko wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest też m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej.

Agora poddała, że przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios zmniejszyły się w drugim kwartale o 99,7 proc., a wpływy ze sprzedaży barowej spadły do zera.

Było to skutkiem zamknięcia obiektów kin w Polsce od 12 marca do 5 czerwca. Kina należącej do Agory sieci Helios wznowiły działalność po lockdownie dopiero 3 lipca, w nowym reżimie sanitarnym.

Agora przewiduje, że frekwencja w kinach w Polsce będzie w tym roku o około 50 proc. niższa niż w ubiegłym roku, natomiast powrót do frekwencji z 2019 rok nastąpi dopiero na przełomie 2021/2022.

Koronawirus miał negatywny wpływ na przychody ze wszystkich działalności jakie prowadzi grupa Agora.

Segment "film i książka" zmniejszył w drugim kwartale przychody o 79 proc. do 17,5 mln zł. Sprzedaż w segmencie reklamy zewnętrznej (głównie spółka AMS) spadła o 73,8 proc. rdr, do 13,3 mln zł.

Natomiast przychody w segmencie prasowym spadły o 34,3 proc. do 42,9 mln zł, a w działalności radiowej były niższe o 46,6 proc. i sięgnęły 14,9 mln zł.

Jednak są też dobre wieści. Według najnowszych szacunków Agory, wartość rynku reklamy w Polsce, który jest jednym z czynników decydujących o poziomie przychodów grupy, nie skurczy się w takim stopniu, w jakim spółka przewidywała w raporcie za pierwszy kwartał.

Agora szacuje, że spadek wartości rynku reklamy w Polsce wyniesie w tym roku ok. 8-12 proc. wobec oczekiwanego kwartał temu spadku o 20-25 proc.

Agora prognozuje też, że tempo spadku wpływów Agory w kolejnych kwartałach powinno być niższe niż w drugim kwartale, pod warunkiem jednak, że nie dojdzie do pogłębienia istotnego negatywnego wpływu pandemii na działalność Agory i jej spółek zależnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(68)
ekonom
4 lata temu
Firma może mieć stratę to nie ważne wystarczy by Gazeta pisała co chce Solorz i mu się to zwraca z nawiążką
POLAK
4 lata temu
POLACY ZYCZA SZYBKIEGO BANKRUCTWA
ja
4 lata temu
PO straciło władzę i nie ma kto kupować reklam w Agorze i ich finansować. Media (w tym TVP, TVN, radio, prasa, internet) służą manipulacji opinią publiczną. Są finansowane przez grupy interesów. Dlatego każda partia ma swoich dziennikarzy. My za to musimy myśleć. Żadna partia nam nie pomoże jak sami sobie nie pomożemy. Od nas głównie zależy jak nam się wiedzie w życiu. Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emreytura nie jest Ci potzerbna. Pokazuje jak skutecznie budować majątek, by żyć bezpiecznie i godnie i to w Polsce.
Kurp
4 lata temu
Przez kilkanaście lat POmPOwano miliony ze S.P. na podtrzymanie GWartej gazety i bardzo dobrze niech bankrutuje i nie pluje na Polaków.
wyśmiewny
4 lata temu
ta wiadomość to miód na moje serce
...
Następna strona