Notowania

CDA prawie podwaja zyski. Licencje na filmy kosztowały ponad 21 mln zł

Popularny serwis do oglądania wideo w internecie może się pochwalić coraz większą liczbą użytkowników. Z CDA korzysta około 231 tys. subskrybentów. Firma tylko w 2019 roku zarobiła na czysto ponad 9 mln zł.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
Zarząd CDA niedawno świętował debiut na giełdzie w Warszawie. (Fot: Piotr Molecki, East News)

Właściciel serwisu cda.pl wypracował w 2019 roku 9,22 mln zł zysku netto - wynika z opublikowanego we wtorek raportu finansowego spółki. To oznacza spory progres w porównaniu z 2018 rokiem. Zysk niemal się podwoił z 5,39 mln zł odnotowanych rok wcześniej.

Na taki wynik złożyły się prawie 43 mln zł sprzedaży. Przychody były więc o około 15 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Ponad 91 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta ponad 231 tys. osób.

Jednocześnie firma przyznaje, że opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych, które musiała zapłacić, przekroczyły w minionym roku 21 mln zł.

Prezes UKE: Transmisje w 4 i 8K już za dwa lata w Polsce

Coraz większą popularność serwis zawdzięcza m.in. zintensyfikowaniu działań pozwalających na zakup dostępu do CDA Premium w sieciach partnerskich: salonikach prasowych, stacjach benzynowych, sieciach sklepów stacjonarnych oraz poprzez kanały internetowe partnerów.

- W 2018 roku dzięki bardzo dobrym wynikom wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę, a i tak rok 2019 był jeszcze lepszy. Właściwie w każdym obszarze znacząco poprawiliśmy swoje wyniki i osiągnęliśmy kolejne rekordy - podkreśla prezes CDA Jarosław Ćwiek.

Rok 2019 był też wyjątkowy dla firmy, bo zaprezentowała widzom swoją pierwszą samodzielną produkcję: animowany serial satyryczny "Porucznik Kabura" (w styczniu odbyła się premiera drugiego sezonu).

Pod koniec roku spółka odkupiła od 4Fun Media autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów "Kapitan Bomba", "Laserowy gniew dzidy" oraz "Kaliber 200 Volt". W wyniku transakcji CDA przejęło blisko 200 animacji, przez fanów "Kapitana Bomby" uznawanych za kultowe.

"W 2020 spółka nadal będzie koncentrowała się na rozwoju usługi CDA Premium oraz na konsekwentnym wzroście zasobów serwisu w obszarze Premium Free (ogólnodostępne treści od zweryfikowanych partnerów i twórców). W najbliższej przyszłości spółka zamierza wdrożyć wiele nowych funkcji ułatwiających korzystanie z aplikacji i serwisu, takich jak lepsze zarządzanie kontem i parametryzacja treści oraz wydzielenie treści dla dzieci wraz z zaawansowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej" - czytamy w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: technologie, media, giełda, wiadomości, giełda na żywo, cda.pl, wyniki, licencje, subskrypcje
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
25-02-2020

DomCo na to tvp piss propaganda ile by forsy w to nie wtopili to i tak nikt normalny nie będzie tego oglądał bo to tv które odzwierciedla upadek państwa … Czytaj całość

25-02-2020

OliNie ma się czym zachłysnąć , konkurencja ma więcej propozycji.

25-02-2020

NAWET DARMOOGLĄDAŁEM TERAZ PŁATNE JUŻ NIE

Rozwiń komentarze (3)