Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Diverse powalczy z Reserved o inwestorów? Etos wraca do pomysłu debiutu na GPW

17
Podziel się:

Komisja Nadzoru Finansowego już bada odpowiednie dokumenty.

Czołowym polskim markom odzieżowym rośnie nowy konkurent giełdowy.
Czołowym polskim markom odzieżowym rośnie nowy konkurent giełdowy. (Krugerr/wikimedia (CC BY-SA 4.0))

Jeszcze w tym półroczu może być głośno o marce Diverse. Wszystko za sprawą planowanego debiutu na giełdzie właściciela popularnej sieci odzieżowej. Komisja Nadzoru Finansowego już bada odpowiednie dokumenty.

Na warszawskiej giełdzie mamy mnóstwo spółek z branży odzieżowej. Największym przedstawicielem jest LPP - właściciel marek Reserved, Cropp czy House. Do tego dochodzą m.in.: Vistula, Redan (Top Secret), Prima Moda czy Monnari.

W najbliższych miesiącach może do nich dołączyć kolejny rywal. O względy inwestorów giełdowych chce zawalczyć spółka Etos, do której należy sieć sklepów z odzieżą marki Diverse. O powrocie do planów debiutu na GPW pisze Puls Biznesu.

Przypomnijmy, że właściciel Diverse był bliski wejścia na giełdę w połowie 2015 roku. Zrezygnował z tego m.in. ze względu na niesprzyjające warunki rynkowe, czyli zbyt mały popyt zgłaszany na akcje, co wiązało się też ze zbyt niską ceną akcji.

- Obecnie sytuacja jest zdecydowanie inna. Etosowi i całej branży bardzo mocno sprzyjają m.in. warunki makroekonomiczne oraz kurs dolara - mówi Milorad Anđelić, partner w Abrisie, do którego należy dystrybutor odzieży. Nie zdradza jednak szczegółów planowanej oferty dla inwestorów.

Zobacz także: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Najciekawsze fakty

- Prospekt jest złożony w KNF. Myślimy, że debiut jest realny w pierwszej połowie roku - mówi Marcin Bielski, prezes Etosu, cytowany przez PB. Dopiero gdy jego treść zostanie upubliczniona okaże się dokładnie jakie plany ma właściciel Diverse.

W 2017 roku sprzedaż spółki wyniosła 394 mln zł. To oznacza progres wobec 353 mln zł przychodów odnotowanych rok wcześniej.

Marka Diverse powstała w 1993 roku. Jest obecna w około 300 punktach detalicznych zlokalizowanych na terenie Polski.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
Jaro
6 lat temu
Ja kupuję ciuchy i w Reserved i w Diverse. Trzeba wspierać polskie biznesy.
ienwueeste
6 lat temu
Obie firmy mają spory potencjał, jednak LPP jest cały czas o krok do przodu. I to się chyba nie zmieni.
paczka
6 lat temu
Lubię Diverse, ale na polskim rynku chyba już osiągnęli swój maks, więc jeśli nie myślą o wyjściu ze sprzedażą poza Polskę tak jak Reserved to potencjał rozwoju będą mieli niewielki.
izabella
6 lat temu
Bardzo cieszy mnie fakt że niektóre polskie firmy radzą sobie wręcz wyśmienicie, odzieżówka staje się powoli naszą specjalnością.
kellis
6 lat temu
Polska branża odzieżowa staje się coraz mocniejsza co cieszy, że mamy tyle dobrych firm które bez problemu konkurują z zachodnimi markami.