Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Klienci Orange Polska spędzają 40% więcej czasu na rozmowach niż przed epidemią

1
Podziel się:

Klienci Orange Polska spędzają na rozmowach przez telefony komórkowe o 40% więcej czasu niż przed epidemią koronawirusa, podał operator. Rekordowa była pod tym względem godzina 11.00 w środę, 25 marca.

Klienci Orange Polska spędzają 40% więcej czasu na rozmowach niż przed epidemią

"W tej nowej dla wszystkich sytuacji Polacy znacznie częściej załatwiają swoje sprawy przez telefon, kontaktują się z bliskimi, a pytanie o zdrowie stało się aktualne, jak nigdy dotąd. W tryb online przeszły firmy i edukacja, zamiast spotkań używamy tele- i wideokonferencji, pracujemy w chmurze, pobieramy i przesyłamy materiały edukacyjne czy dokumenty przygotowywane w pracy. Minione trzy tygodnie potwierdzają, że sieć Orange Polska jest gotowa, aby zapewnić tak niezbędną teraz łączność. To rezultat prowadzonych od lat inwestycji w sieć dostępową, doprowadzaną bezpośrednio do domów klientów, ale również w sieć transportową, rdzeniową i węzły usługowe. Tysiące kilometrów światłowodowych 'autostrad', tysiące stacji bazowych i umiejętne zarządzanie ruchem i pasmem radiowym pozwala nam zapewnić, że klienci mogą pozostawać w kontakcie z bliskimi i załatwiać niezbędne sprawy" - powiedział członek zarządu Orange Polska ds. sieci i technologii Piotr Jaworski, cytowany w komunikacie.

Od poniedziałku, 16 marca, szkoły i uczelnie wyższe zostały zamknięte, a edukacja przeniosła się do sieci. W tym czasie również wiele firm pracuje zdalnie. Odzwierciedleniem tych zmian w pierwszym tygodniu po zamknięciu szkół był wyraźny, o ponad 40% większy niż zwykle ruch danych w stacjonarnej sieci internetowej Orange. Przejście na zdalny tryb funkcjonowania było widoczne także w przypadku sieci mobilnej, przez którą w pierwszym tygodniu ogólnopolskiej kwarantanny w porównaniu do średniego zużycia w poprzednich tygodniach, przepłynęło o ok. 1/4 więcej danych, podano w materiale.

W kolejnych dniach (23 marca - 5 kwietnia) ilość przesyłanych danych ustabilizowała się na nowych, wyższych poziomach.

"Co ciekawe, wprowadzenie powszechnych lekcji online 25 marca nie wpłynęło na zmianę ruchu w sieci. Klienci Orange, korzystając z sieci mobilnej przesyłali tygodniowo średnio o ok. 1/5 więcej danych niż przed epidemią. Użytkownicy internetu stacjonarnego od Orange przetransferowali w tym okresie o ok. 1/3 więcej danych niż na początku marca" - czytamy dalej.

Operator wskazał, że na dobre zmienił się także model ruchu w sieci. Od połowy marca, w robocze dni tygodnia przypomina on typowy, weekendowy ruch: znacznie rośnie już od rana, w ciągu dnia utrzymuje się na stałym poziomie, a wieczorem notuje kolejny, mniejszy już wzrost.

W zasięgu sieci światłowodowej Orange znajduje się obecnie 4,3 mln gospodarstw domowych i firm w 146 miastach. Ze stacjonarnego internetu szerokopasmowego od Orange na koniec 2019 r. korzystało ponad 2,6 mln klientów, z tego ponad 520 tys. z łącza światłowodowego. Ponad 15,2 mln klientów korzysta z sieci mobilnej operatora. W zasięgu sieci 4G LTE znajduje się ponad 99% populacji kraju.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Domi
4 lata temu
No a czego się spodziewali i po co o tym pisać żenada