Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

NCBR ogłosiło program sektorowy GameINN, przeznaczy 100 mln zł

0
Podziel się:

Warszawa, 20.11.2019 (ISBnews) - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło czwartą edycję programu sektorowego GameINN. W finansowanym z Funduszy Europejskich - Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR) - konkursie na wsparcie nowatorskich projektów w sektorze gamedev NCBR przeznaczył 100 mln zł.

NCBR ogłosiło program sektorowy GameINN, przeznaczy 100 mln zł

"Sektor producentów gier wideo to nasza wizytówka na świecie. Sukces polskich technologii i produktów z branży kreatywnej na globalnym rynku to jednak nie tylko powód do dumy. To realne korzyści dla naszej gospodarki oraz - jak pokazują tematy projektów realizowanych w programie - społeczeństwa. W zeszłym roku polski rynek gier wideo zanotował bardzo dobry na tle Europy ok. 10% wzrost, a jego wartość przekroczyła 2 mld zł. Branża gamingowa coraz mocniej napędza innowacyjność naszej gospodarki, oferując atrakcyjne i dobrze płatne miejsca pracy. Sprzyja temu konsekwentnie przez nas prowadzona polityka proinnowacyjna, czego wyrazem są m.in. ulgi na B+R oraz sięgające już ponad 300 mln zł dofinansowania w programie GameINN" - powiedział wicepremier minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowi, cytowany w komunikacie.

O dofinansowanie do 20 mln zł będą mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku.

Według rządowych danych wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2016 wyniosła 1,85 mld zł. Prognoza na rok 2019 to ok. 2,23 mld, podano także.

"GameINN jest dedykowany całej branży gier wideo, nie tylko twórcom gier. Dofinansowanie w programie otrzymały już projekty takie, jak m.in.: VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu zapewniająca immersję w grach z wirtualną rzeczywistością, platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI, gra VR wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach czy platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących ze szczególnym uwzględnieniem gier wieloosobowych i integrujących" - czytamy dalej.

Miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych będą województwa inne niż województwo mazowieckie, które ma status regionu lepiej rozwiniętego. Nabór wniosków będzie prowadzony od 16 grudnia 2019 r. do 16 marca 2020 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)