Neinver: 3/4 klientów centrów handl. kupuje w outletach, średnio wydaje 388 zł

Ponad 3/4 (76%) mieszkańców dziesięciu aglomeracji (Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa, Lublina i Aglomeracji Śląskiej), będących klientami obiektów handlowych, odwiedza centra outlet, wynika z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Neinver - firmy zarządzającej siecią Factory w Polsce oraz Silesia Outlet w Gliwicach. Średni wydatek klienta centrum outlet to 388 zł.

Obraz

"Najpopularniejszymi dniami zakupów są weekendy, ale coraz częściej również czwartki i piątki. Odwiedziny w outlecie są z reguły zaplanowane, a klienci skoncentrowani na konkretnych celach zakupowych. Spośród wszystkich osób, które uczestniczyły w naszym badaniu, aż 76% okazało się być klientami outletów" - czytamy w raporcie "Centra pozytywnych emocji. Rynek outletów w Polsce w oczach klientów".

Na polskim rynku funkcjonuje obecnie 16 outletów o łącznej powierzchni ponad 260 tys. m2. To obiekty zlokalizowane w większości w obrębie dużych aglomeracji oraz miast średniej wielkości. Najwięcej z nich mieści się w Polsce centralnej, na południu kraju i w części wschodniej, wskazano w raporcie.

"Neinver od lat pozostaje liderem rynku centrów outletowych w Polsce i Hiszpanii oraz wiodącym operatorem w Europie, a powstałe prawie 17 lat temu Factory Ursus jest wciąż najpopularniejszym i najlepiej rozpoznawalnym obiektem tego formatu w kraju. Naszą ambicją jest rozwijanie i udoskonalanie konceptu outletowego, dlatego uważnie przyglądamy się opiniom i oczekiwaniom klientów, a zdobytą wiedzą i doświadczeniem dzielimy z partnerami biznesowymi" - powiedziała country head Neinver w Polsce Bożena Gierszewska-Mroziewicz, cytowana w komunikacie poświęconym raportowi.

Outlety w Polsce gromadzą łącznie ok. 1 400 salonów popularnych marek polskich i światowych w stale obniżonych cenach - z segmentu mid-mass market i premium. Najsilniejszą reprezentację stanowią marki modowe dla kobiet i mężczyzn, obuwnicze oraz oferta sportowa. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się artykuły wnętrzarskie, a także biżuteria, akcesoria i kosmetyki, wskazano w raporcie.

"Przyciągają [klientów] przede wszystkim znane i atrakcyjne marki w stale obniżonych cenach. Ten przekaz najbardziej utkwił im w głowie. Uważają promocje outletowe za lepsze od proponowanych w tradycyjnych centrach handlowych. Liczą na unikalne produkty i okazje. 71% z nich to stali oraz regularni klienci centrów wyprzedażowych. 28% pojawia się w nich jedynie okazjonalnie" - czytamy dalej.

Podczas wizyty w outlecie klienci dostrzegają z reguły profesjonalną obsługę, wygodny oraz czytelny układ pasaży handlowych i deklarują, że czują się miło i przyjemnie.

"Średni wydatek klienta centrum outlet to 388 zł. Podczas jednej wizyty odwiedzają łącznie nawet 10 sklepów lub więcej. Mówią, że z reguły jadą na zakupy po konkretne rzeczy, w określonym wcześniej celu, ale też po to, by zapolować na okazje. Kupują głównie odzież damską i męską, buty, a także ubrania sportowe" - napisano też w raporcie.

Najczęściej suma wydatków podczas wizyty mieści się w zakresie 300-499 zł (32% ankietowanych) i 200-299 zł (23% ankietowanych).

"W poszczególnych regionach zaobserwować można wiele podobieństw, ale są również istotne różnice. Najwięcej wydają mieszkańcy Warszawy, najmniej mieszkańcy regionu wschodniego. Obie grupy traktują zakupy jako pretekst do wyjścia i chwili dla siebie. Dla mieszkańców wschodniej części Polski to również dobry sposób na spędzenie wolnego czasu. Klienci z Poznania podchodzą do zakupów bardziej zadaniowo, w mniejszym stopniu mają one poprawić im humor. Są w tym podobni do klientów z Aglomeracji Śląskiej" - wymieniono też w materiale.

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 3 200 mieszkańców następujących miast i regionów: Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa, Lublina i Aglomeracji Śląskiej. Udział w nim wzięły osoby, będące klientami obiektów handlowych w Polsce, w tym centrów outlet. Strukturę próby stanowią zarówno kobiety, jak i mężczyźni, w wieku od 18 do 55 lat.

Badanie zostało wykonane metodą ilościową CAWI (Computer-Assisted Web Interview) za pośrednictwem panelu internetowego Opinie.pl, należącego do IQS.

Neinver jest wiodącym operatorem outletów w Europie i liderem rynku w Polsce oraz Hiszpanii. W portfolio firmy znajduje się obecnie 18 centrów tego segmentu w sześciu krajach europejskich. Dwa projekty znajdują się w fazie rozwoju - Amsterdam The Style Outlets w Holandii oraz Alpes the Style Outlets we Francji.

"Firma zarządza również 5 parkami handlowymi, a w 2021 roku planuje otwarcie nowego obiektu Futura Ursus w Warszawie. Neinver współpracuje z przedstawicielami 800 marek lokalnych i światowych, a w centrach zarządzanych przez firmę znajduje się blisko 1 800 sklepów niemal wszystkich branż. Firma posiada dwie marki własne: Factory oraz The Style Outlets" - czytamy też w raporcie.

Wybrane dla Ciebie
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
PKP Cargo rośnie o prawie 11 proc. W tle kontrowersyjny ruch z akcjami
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Chce pójść na układ z prezydentem. Chodzi o podwyżkę podatku
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Wyciek ropy w Niemczech. Wojewoda zachodniopomorski komentuje
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Kontrowersyjny ruch byłego szefa PKP Cargo. Chodzi o akcje spółki. "Znam przepisy"
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025