Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PAIH: Grenton ma umowę o partnerstwie z saudyjskim dystrybutorem

1
Podziel się:

Spółka Grenton podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z wiodącym saudyjskim dystrybutorem - Grupą Al-Alameya, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), która wsparła rozpoczęcie ekspansji na tamtejszy rynek poprzez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Rijadzie. 

PAIH: Grenton ma umowę o partnerstwie z saudyjskim dystrybutorem

"Jeddah to silny ośrodek gospodarczy i handlowy w Arabii Saudyjskiej oraz miejsce gdzie centralę posiada nasz nowy dystrybutor, zatrudniająca ponad 2000 pracowników firma Al-Alameya. Po wielomiesięcznym procesie mającym na celu edukację naszego partnera oraz weryfikację technologii Grenton doprowadziliśmy nie tylko do zawarcia tej ważnej dla nas umowy, ale równocześnie do pierwszej wspólnej prezentacji podczas targów Saudi Building & Interios Exhibition" - powiedziała Natalia Zimny, odpowiedzialna za rozwój spółki Grenton na rynkach arabskich, cytowana w komunikacie.

Grenton to system smart home, który steruje m.in. domowym ogrzewaniem, oświetleniem, wentylacją, bramą garażową czy multimediami. Innowacyjna technologia firmy z Krakowa została już dostrzeżona w wiodących konkursach branżowych. Spółka istnieje od 8 lat, ale za granicą działa dopiero od kilkunastu miesięcy. Ekspansję koncentruje na Europie Zachodniej, gdzie współpracuje już z 250 dystrybutorami i dealerami. Jednak pod koniec 2018 r., z pomocą biura PAIH w Dubaju, zawarła przełomową umowę z emirackim Kromtek Systems, wiodącym integratorem na Bliskim Wschodzie. Kontrakt, który ma obowiązywać co najmniej dwa lata, dotyczy dystrybucji rozwiązań i modułów Grenton Smart Home System z przeznaczeniem dla domów, willi, apartamentów oraz budynków deweloperskich. Teraz krakowska spółka wchodzi w strategiczną współpracę z saudyjską Grupą Al-Alameya, podano także.

Dyrektor handlowy Grenton Marek Polit zauważa, że Grupa Al-Alameya to jeden z liderów dostarczających zintegrowane rozwiązania systemów bezpieczeństwa, telewizji przemysłowej, ale także wykonawca w sektorze publicznym i prywatnym.

"Pierwsza wspólna ekspozycja podczas dużej imprezy targowej w Jeddah pozwoliła zweryfikować wysokie zainteresowanie ofertą produktową Grenton oraz silną pozycję rynkową naszego partnera" - powiedział Polit, cytowany w komunikacie.

"Celem współpracy jest budowanie rozpoznawalności marki oraz produktów Grenton w Arabii Saudyjskiej, stworzenie wykwalifikowanego zespołu odpowiedzialnego za jego sprzedaż oraz instalacje, gwarantowanie ciągłego wsparcia w trakcie oraz po instalacji a także ciągłe ulepszanie się i poprawianie jakości" - powiedział dyrektor sektora wydajności energii oraz kontroli rozwiązań w Grupie Al-Alameya. Mohammed Abu-Seada, cytowany w komunikacie.

Jak podkreśla Natalia Zimny, saudyjski rynek smart home jest największy na Półwyspie Arabskim.

"Jego wartość jest szacowana na 305 mln dolarów, podczas gdy w sąsiednich emiratach - zaledwie 26 mln dol. Według prognoz, do 2023 roku branża ma rosnąć o 25% rocznie. Przyczyną tak imponującego tempa jest zainteresowanie konsumentów systemami do obsługi domów w sposób automatyczny i inteligentny. Po smartfonach, smart autach przyszła pora na smart domy" - dodała Zimny.

Działania Grenton w Arabii Saudyjskiej wsparło biuro Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Rijadzie.

"Bardzo cieszę się z podpisania przez firmę Grenton umowy dystrybucyjnej. Pokazała ona bardzo dużą sprawność w prowadzeniu ekspansji na nowy rynek i pomimo posiadanego doświadczenia w regionie, z chęcią konsultowała wszelkie wątpliwości z biurem ZBH w Rijadzie. Imponujący jest również czas doprowadzenia do nawiązania ścisłej współpracy między firmami, co niewątpliwie wiąże się z dobrym przygotowaniem, atrakcyjnym produktem oraz silnym zespołem odpowiedzialnym za wdrożenie" - powiedział kierownik ZBH Rijad, Radosław Kyc, cytowany w komunikacie.

Biuro PAIH w Rijadzie działa od października 2018 roku. Od tamtej pory jego eksperci obsłużyli 170 zapytań polskich firm, reprezentujących głównie branżę spożywczą, kosmetyczną, meblową, medyczną i technologiczną.

Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH) na całym świecie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Janek
5 lata temu
Gratulacje, tak trzymać!!!