PKP Cargo miało 5,2 mln zł straty netto, 191,6 mln zł EBITDA w II kw. 2019 r. 

PKP Cargo odnotowało 5,2 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2019 r. wobec 54 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Obraz

Zysk operacyjny wyniósł 15 mln zł wobec 70,3 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 191,6 mln zł wobec 221,9 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 164,4 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1 281,7 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2019 r. spółka miała 47,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 89,6 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 425,3 mln zł w porównaniu z 2 486,7 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 450,1 mln zł wobec 421,8 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 57,1 mln zł wobec 129,2 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na wyniki PKP Cargo w pierwszym półroczu 2019 duży wpływ miały zmniejszone przewozy kruszyw w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Utrzymana została tendencja wzrostowa w przewozach intermodalnych, ponadto ten czas wykorzystaliśmy na poprawę efektywności funkcjonowania Grupy PKP Cargo, czego przykładem jest sytuacja spółki AWT, która po raz pierwszy od wejścia w struktury PKP Cargo w 2015 roku wypracowała znaczące zyski na wszystkich poziomach" - czytamy w raporcie.

"Dlatego jeśli porównujemy 2019 rok z okresami wcześniejszymi, to okaże się, że generowana dziś rentowność jest jedną z najwyższych od momentu wejścia spółki na Giełdę Papierów Wartościowych. W I półroczu 2019 roku osiągnęliśmy bowiem rentowność EBIT na poziomie 4,2%, podczas gdy w 2018 roku było to 5,3%, ale w 2017 roku 3,2%, w 2016 -3%, a w 2015 roku tylko 1,2%" - czytamy dalej.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Jest decyzja. Rosja przedłuża zakaz eksportu benzyny
Jest decyzja. Rosja przedłuża zakaz eksportu benzyny
Zbudują zakład produkujący pociski do Homarów. Kosiniak-Kamysz zapowiada
Zbudują zakład produkujący pociski do Homarów. Kosiniak-Kamysz zapowiada
Niemiecka sieć podbija Polskę. Chce mieć aż 400 sklepów
Niemiecka sieć podbija Polskę. Chce mieć aż 400 sklepów
Umawianie wizyt do lekarza po nowemu. Centralna e-Rejestracja rusza w styczniu
Umawianie wizyt do lekarza po nowemu. Centralna e-Rejestracja rusza w styczniu
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym