Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity odebrało 90 wagonów zmodernizowanych przez H. Cegielski FPS

3
Podziel się:

Warszawa, 15.01.2020 (ISBnews) - PKP Intercity z końcem roku odebrało ostatnie z 90 wagonów, które dla przewoźnika zmodernizował H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, podała spółka. Tym samym pięć miesięcy przed czasem zrealizowanu został kontrakt o wartości blisko 410 mln zł brutto. 

PKP Intercity odebrało 90 wagonów zmodernizowanych przez H. Cegielski FPS

PKP Intercity umowę na modernizację pierwszych 60 wagonów podpisało z H. Cegielski FPS w Poznaniu w listopadzie 2017 r., jej przedmiotem było wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania wagonów typu 111A (z prawem opcji na kolejne 30), które po modernizacji zyskały oznaczenie 174A. Wartość kontraktu wyniosła ponad 273 mln zł brutto. PKP Intercity wykorzystało zawarte w umowie prawo opcji i rozszerzyło kontrakt w październiku 2018 roku o modernizację kolejnych 30 wagonów. Łączna wartość kontraktu wzrosła do blisko 410 mln zł brutto, poinformowano.

"Dążymy do najwyższej jakości świadczonych usług. Nowoczesna flota, w którą konsekwentnie inwestujemy, istotnie wpływa na to, że z naszych usług korzysta coraz więcej osób. Zmodernizowane, komfortowe wagony, które odebraliśmy od H. Cegielski Fabryki Pojazdów

Szynowych, wzmacniają nasz park taborowy" - powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, cytowany w komunikacie.

Unowocześnione wagony to pojazdy przedziałowe klasy 2., z klimatyzacją, gniazdkami, elektronicznym systemem informacji pasażerskiej oraz z toaletami z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewnia zabudowa nowoczesnych wózków, podano także.

Docelowo zmodernizowane wagony będą obsługiwać połączenia na trasach:

- Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok,

- Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok,

- Kraków/Lublin - Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - Świnoujście,

- Przemyśl - Lublin - Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia/Piła - Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.,

- Suwałki - Białystok/Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

Podpisana w listopadzie 2017 roku umowa zakładała, że producent miał 30 miesięcy na wykonanie zamówienia. Zakończenie go teraz oznacza, że H. Cegielski zmodernizował wszystkie wagony pięć miesięcy przed wymaganym terminem.

"Cieszy nas harmonijnie rozwijająca się współpraca z PKP Intercity. Ten projekt pokazał, że nasza spółka potrafi nie tylko dostarczać tabor najwyższej jakości, ale także realizować zamówienia w bardzo dobrym tempie" - powiedział prezes H. Cegielski FPS Hubert Stępniewicz.

Modernizacja wagonów była złożonym zadaniem - każdy zmodernizowany wagon składa się z 3 600 różnych elementów, w łącznej liczbie niemal 62 000, w tym ponad 20 000 elementów łącznych. W ramach projektu H. Cegielski FPS zaprojektowała i wyprodukowała 180 wózków nowego typu 25AN4 zwiększających prędkość pojazdów z 140 km/h do 160 km/h, podsumowano.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2018 r. miał 46 mln pasażerów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(3)
Pozdr
4 lata temu
Na razie jadę starym demobilowym składem Poznań Gdynia, pociąg Lednica. Miesiąc temu zmieniono na gorsze wagony i godzinę odjazdu.
stettiner
4 lata temu
Gdy ostatnio z wielkim hukiem odtrąbiono odbiór dedykowanych wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl skład z nimi poawił się raz w Szczecinie na otwarciu a za pare miesięcy przy najbliższej zmianie rozkładu skasowano tą trasę. Teraz mówi się o trasie Szczecin-Lublin. Do niedawna jeździły na niej dwa pociągi a po wprowadzeniu nowego, który w reklamach miał poprawić łączność z Lublinem - tak go pkp reklamowało - nie tylko pogorszył czas przejazdu z 10 do 12h godzin ale i skasowano jeden z pociągów, ten najbardziej uczęszczany nocny pociąg, pozostawiąjąc całodzienny. Pewnie po odbiorze nowych wagonów będzie tak samo. Oszustom z intercity już nikt nie wierzy w Szczecinie bajki opowiadaja na okrągło a po przyjściu na peron okazuje się, że dwóch wagonów brakuje w składzie. Taka klasyka
Pasażer pkp
4 lata temu
Ciekawy jestem kiedy te sklady pojawią się na trasie Bydgoszcz Lublin Przemyśl i żeby nie były to tylko 2 albo 3 wagony