Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPO: Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych wzrosła o 3% w I kw. 2019 r.

0
Podziel się:

Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV o 19% w I kw. 2019 r. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów dostawczych (+8%) i ciężarowych (+3%). Istotnie zwiększyła się dynamika sprzedaży opon do motocykli - wyniosła ona +28%, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

PZPO: Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych wzrosła o 3% w I kw. 2019 r.

"Już kolejny kwartał notujemy wzrost popularności opon klasy premium - w I kwartale 2019 roku dynamika ich sprzedaży wyniosła 8%. Jest to ważny trend - polscy kierowcy doceniają dobre, markowe ogumienie do swoich aut. Opony tej klasy gwarantują lepszą przyczepność, szczególnie na mokrej drodze, dłuższą żywotność, mniejszy hałas i zmniejszają zużycie paliwa. Inwestycja w ogumienie premium zwraca się więc bardzo szybko - pieniądze wydane na nowy komplet wracają do portfela ich nabywcy w trakcie użytkowania w postaci m.in. oszczędności na paliwie czy mniejszego prawdopodobieństwa kolizji drogowych, ze względu na krótszą drogę hamowania" - powiedział dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki, cytowany w komunikacie.

Według Związku, zalety markowych opon zauważają również firmy transportowe - I kwartał 2019 roku przyniósł wzrost sprzedaży w segmencie opon ciężarowych o 3%. Jakość opon i ich stan techniczny ma wpływ na efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Opona niskiej jakości dla osi sterującej wystarczy na około 120-150 tys. km, gdy opony markowe pozwolą na bezpieczne pokonanie ponad 220 tys. km. Jeśli weźmie się pod uwagę także możliwość ich bieżnikowania, ich żywotność sięgnie nawet ponad 450 tys. km. Zastosowanie opon markowych o obniżonych oporach toczenia pozwala na oszczędność ponad 2 litrów paliwa na 100 km, czyli średnio niemal 5 000 litrów paliwa rocznie. Opony to 3-5% kosztów, ale mają wpływ na aż 40% wszystkich kosztów operacyjnych firmy transportowej, podkreśla organizacja.

"Dane za I kwartał 2019 roku potwierdzają stabilność rynku oraz to, że ewoluuje on zgodnie z wcześniej obserwowanymi trendami. Odnotowujemy dalszy wzrost sprzedaży opon całorocznych z homologacją zimową, które zwiększają bezpieczeństwo na naszych drogach. Co więcej, widzimy bardzo pozytywną ewolucję w sprzedaży w segmencie opon ciężarowych, która potwierdza trend z 2018 roku" - podsumowała sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)