Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

The Heart i Mastercard tworzą The Heart Ventures by budować 10 startupów rocznie

0
Podziel się:

Warszawa, 25.01.2019 (ISBnews) - The Heart tworzy z Mastercard jednostkę The Heart Ventures i chce w najbliższych latach budować z korporacjami 10 spółek rocznie, poinformował CEO The Heart Tomasz Rudolf. Z raportu ,,Opening to Change" wynika, że 56% liderów innowacji widzi potencjał tworzenia przy korporacjach nowych biznesów. 

The Heart i Mastercard tworzą The Heart Ventures by budować 10 startupów rocznie

,,Zmiana kultury dużych firm to długotrwały proces. Nie czekając na transformację całej korporacji, można wydzielać nowe spółki, by łatwiej eksperymentować z nowymi biznesami. W przyszłości spodziewamy się więcej takich inicjatyw jak platforma Bancovo.pl stworzona przez Alior Bank czy goodie zbudowany przez Bank Millennium. Widząc tę potrzebę zdecydowaliśmy się z Mastercard stworzyć jednostkę The Heart Ventures. Chcemy w najbliższych latach budować z korporacjami 10 spółek rocznie" - powiedział Rudolf cytowany w komunikacie.

,,W ostatnich latach wiele korporacji rozwijało programy współpracy ze startupami, chcąc wykorzystać tworzone przez nie technologie i przyspieszyć cyfrową transformację biznesu. Jak wynika z raportu The Heart ,,Opening to Change" najczęściej wybieranym dotychczas modelem współpracy był zakup produktu lub usługi startupu przez korporację. W przyszłości duże firmy chcą jednak oferować budowane przez startupy technologie swoim klientom. 56% liderów innowacji widzi potencjał tworzenia przy korporacjach nowych biznesów" - czytamy w komunikacie.

Jak pokazuje raport The Heart ,,Opening to Change", zdolność dużych organizacji do zmiany oraz wdrażania nowych pomysłów i modeli biznesowych nie rośnie tak szybko, jak sama potrzeba innowacji. Odpowiedzią na to jest współpraca z partnerami. 54% liderów uważa, że w przyszłości korzystanie z innowacyjnych rozwiązań opracowanych na zewnątrz firmy będzie ważniejsze niż rozwijanie ich wewnętrznie, podano także.

Wiele organizacji, które w swoich strategiach stawiają na rozwój i nowoczesne rozwiązania, tworzy specjalne działy i jednostki, które odpowiadają za wprowadzanie innowacyjnych narzędzi oraz produktów. Ich pracownicy w ramach szukania możliwości dostępnych na rynku analizują rocznie działalność nawet kilkuset startupów. Z badania przeprowadzonego wśród 50 liderów korporacji spotykających się w The Heart wynika, że w ciągu roku firmy odbywają średnio 31 spotkań ze startupami. Zaledwie co trzecia z młodych spółek przechodzi do fazy testów.

,,Szukanie na rynku gotowego rozwiązania to niełatwy proces. W niektórych branżach trudno jest znaleźć chętnego do współpracy partnera, który odpowiada na wyzwania dużych firm. By się zmieniać, korporacje muszą połączyć elementy od wielu dostawców lub od zera budować nowe rozwiązania, tak jak to było w przypadku banków łączących siły, by stworzyć system płatności mobilnych BLIK. W przyszłości 56% liderów chce współtworzyć nowe startupy - powiedział Rudolf.

Z raportu ,,Opening to Change" wynika także, że największym wyzwaniem stojącym przed przedsiębiorstwami, które chcą wdrażać innowacje jest zbudowanie odpowiedniej kultury organizacyjnej. Chodzi przede wszystkim o umiejętność określania potrzeb w obszarze innowacji, otwartość na eksperymentowanie i testowanie nowych pomysłów, jak również gotowość do podejmowania ryzyka i ewentualnych porażek. Pozostałe wyzwania to m.in. przyspieszenie procesów podejmowania decyzji, dedykowanie budżetów na innowacje i pozyskanie kadry posiadającej kompetencje potrzebne do budowy nowych biznesów.

Raport ,,Opening to Change. The Heart Corporate Innovation Report 2019" powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 50 przedstawicieli międzynarodowych korporacji w Polsce oraz pogłębionych wywiadów z liderami innowacji w okresie od listopada 2018 do stycznia 2019 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)