Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
ANA
|

To już oficjalne. Pepco wchodzi na warszawską giełdę

10
Podziel się:

Sieć sklepów Pepco Group zamierza przeprowadzić ofertę publiczną i wejść na warszawską giełdę - poinformowała spółka. Oferta publiczna obejmie sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy.

To już oficjalne. Pepco wchodzi na warszawską giełdę
To już oficjalne. Pepco zadebiutuje na warszawskiej giełdzie. (Wikimedia Commons, Wikimedia)

W połowie kwietnia agencja Reuters informowała, że Pepco Group zdecydowało się wejść na giełdę w Warszawie, a nie w Londynie. W poniedziałek spółka potwierdziła te nieoficjalne informacje.

Grupa Pepco obecnie ma ponad 3200 sklepów w 16 krajach, z czego ponad 1 tys. w Polsce. Na razie nie znamy jeszcze harmonogramu oferty publicznej.

"Planowane dopuszczenie i wprowadzenie akcji Pepco na giełdzie w Warszawie, w Polsce, która jest podstawowym rynkiem marki Pepco od 2004 roku i największym rynkiem działalności grupy, jest naturalnym krokiem w naszym rozwoju" – czytamy w komunikacie spółki.

Zobacz także: Te domy powstają w kilka dni. Jaka cena za metr kwadratowy?

Oferta ma być skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych w Polsce oraz do wybranych inwestorów instytucjonalnych za granicą, w tym w Stanach Zjednoczonych. Spółka i główny akcjonariusz sprzedający zamierzają przydzielić inwestorom indywidualnym w Polsce do 5 proc. łącznej liczby oferowanych akcji.

Grupa Pepco składa się z dwóch sieci detalicznych – Pepco i Poundland, która działa również na rynkach międzynarodowych pod marką Dealz. Pepco to sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych oferująca ubrania (zwłaszcza ubrania dla dzieci), artykuły wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe.

Według wcześniejszych informacji Sky News, Grupa Pepco przeprowadzi w Warszawie ofertę wyceniającą ją na 4,5 mld euro. Z kolei według źródeł Reutersa, wartość spółki to ok. 5 mld euro. Byłaby to największa oferta publiczna w tym roku, a Grupa Pepco stałaby się istotną spółką na warszawskim parkiecie.

Grupa Pepco chce stać się wiodącą w Europie siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych. W ciągu 5-7 lat grupa chce osiągnąć wynik EBITDA przekraczający 1 mld euro (wobec 239 mln euro w 2020 roku). Planuje też trzykrotne powiększenie liczby sklepów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
ipo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(10)
Andy 11
3 lata temu
To raczej wlasciciel pepco chce sie zerwac Jak mozna oferowac 95%akcji na sprzedaz Co za frajer to kupi Wyraznie Pan sie przstraszyl ze przyszlosc to on-line i ta jego siec to archaizm Typowy skok na kase
Miko
3 lata temu
Dopiero co obniżyli wszystkim etaty i każą dopracowywać do pełnego etatu bez zusu i podatku. Może by tak ktoś z PIP się zainteresował. Przyszedł angol który rozpie... Tesco w Polsce i teraz robi to samo z Pepco
Ania
3 lata temu
KIK jest o Niebo lepszy! Ciuchy z koła są 3 czy 4 zł droższe, ale świetna jakość. Jak nowe, a pepco ładnie wygląda, a szajs. Wypierz 2x i spiera się, rozciąga. Mówię o dziecięcych ubrankach. Dla małych dzieci. Plus jest taki, że buty dziecku za 20 zł możesz kupić, a noga, i tak szybko rośnie, natomiast co do ubrań do polecam KIK, albo inne, sklepy z oczywiście, droższa, odzieżą.
Kama
3 lata temu
Uważam że to jeden z lepszych sklepów jeżeli chodzi o sieciówki, jeżeli komuś śmierdzi to nie musi tam robić zakupów! 😄
DANA
3 lata temu
Lepiej by zrobili jakby wyszli Z OFERTĄ SPRZEDAŻY ONLINE już czas !!