Torpol jest spokojny o zamówienia w okresie przejścia do perspektywy 2021-2027

Torpol spodziewa się spokojnego przejścia spółki od obecnej perspektywy finansowej UE do projektów na lata 2021-2027 i nie obawia się istotnej luki inwestycyjnej, wynika ze słów prezesa Grzegorza Grabowskiego. Podkreślił on, że Torpol posiada obecnie portfel zamówień o wartości o wartości 2,41 mld zł netto (bez udziałów konsorcjantów), zapewniający grupie prowadzenie prac do 2022 r.

Obraz
Źródło zdjęć: © pixabay.com

"Uczestniczymy we wszystkich postępowaniach przetargowych w tej perspektywie, już zostało ich nieco mniej. Przetargów, w których przygotowujemy oferty jest 8, potencjalnie na [łącznie] ok. 1 mld zł. Przed aukcją są dwa [kolejne] postępowania: na linie Ełk-Korsze i Warszawa-Otwock. Oferty spółki to tutaj ok. 2 mld zł brutto" - powiedział Grabowski podczas konferencji online.

Ocenił, że w związku z wyczerpywaniem się zadań z obecnej perspektywy finansowej zainteresowanie wykonawców jest większe, a walka ostrzejsza.

"Zwiększenie konkurencji jest zawsze zabójcą marż, ale póki co, rozstrzygnięcia są na poziomie racjonalnym. Jeśli pokażą się nowe postępowania w 2021 r., ustabilizują rynek. Jedynym zagrożeniem pozostaje epidemia" - wskazał prezes.

"Na razie nie ma spojrzenia, że ta luka [inwestycyjna] powinna być istotna. Ciągłość zostanie zachowana; będzie na dodatek program dworcowy, program utrzymaniowy, Kolej+" - dodał.

Zastrzegł, że program utrzymaniowy PKP PLK nie został jeszcze "wypuszczony" na rynek, ale spółka jest na niego przygotowana. Podobnie bardzo interesują ją inwestycje kolejowe związane z CPK.

"Walczymy o kolejne zamówienia z programu dworcowego, nowym programem Kolej+ również będziemy zainteresowani, jeśli projekty zostaną ogłoszone. Będziemy na nie startowali, nawet na te mniejsze rewitalizacje. Ponadto dywersyfikacji przychodów szukamy w projektach tramwajowych, elektroenergetycznych i obiektach inżynieryjnych" - zakończył Grabowski.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 604,42 mln zł w 2019 r.

Wybrane dla Ciebie
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu