Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Twisto znosi opłaty za dokonanie płatności w e-sklepie po terminie 21 dni

0
Podziel się

Warszawa, 07.01.2019 (ISBnews) - Twisto - fintech oferujący formułę zakupową "kup teraz, zapłać później" na jedno kliknięcie, zrezygnował z opłat dla klientów, którzy po trzech tygodniach od dokonania zakupu w sklepie internetowym nie uregulują rachunku, podała spółka. 

Twisto znosi opłaty za dokonanie płatności w e-sklepie po terminie 21 dni
bEqTYqeZ

"Od 1 stycznia 2019 r. nasza usługa jest nie tylko najwygodniejsza na rynku, ale także bezpłatna, nawet dla spóźnialskich. Zdecydowaliśmy bowiem o zniesieniu opłat dla osób, które nie zapłacą za zakupy w ciągu 21 dni. Z naszych usług jest zadowolonych 97% klientów. Potwierdzają to prowadzone przez Twisto badania satysfakcji. W przeciwieństwie do użytkowników innych rozwiązań, nasi klienci nie muszą się rejestrować, ani podawać wrażliwych danych osobowych, takich jak numer PESEL" - powiedział założyciel Twisto Michał Smida, cytowany w komunikacie.

"Nasza usługa jest najwygodniejsza na rynku i bezpłatna dla klientów" - podkreślił.

Twisto to formuła zakupowa, dzięki której klient ma 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów, a sklep internetowy otrzymuje płatność następnego dnia roboczego i nie ponosi żadnego ryzyka braku zapłaty. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, do dokonania zakupu z Twisto, z punktu widzenia klienta, wystarczy jedno kliknięcie. Dotychczas, jeśli klient nie uregulował należności za zakupy w ciągu 3 tygodni, Twisto naliczało mu opłatę za świadczoną usługę w wysokości 10 zł za każde pięć dni opóźnienia (jednak nigdy nie więcej niż 50 zł lub 50% wartości zamówienia). Od 1 stycznia opłaty dla spóźnialskich zostały zniesione.

bEqTYqfb

"Zniesienie opłat było możliwe przede wszystkim dlatego, że model biznesowy Twisto opiera się na prowizji pobieranej od sklepów internetowych. Dodatkowo specjalny algorytm Nikita, który w ciągu milisekund weryfikuje wiarygodność klienta, sprawia, że odsetek niezapłaconych rachunków po 21 dniach jest marginalny" - podała spółka.

Kupując z Twisto klient zleca firmie usługę, w ramach której jest reprezentowany przed sklepem. Twisto dokonuje w jego imieniu płatności, pośredniczy w reklamacjach, umożliwia zapoznanie się z produktem, np. jego przymierzenie, dotknięcie, sprawdzenie zgodności z opisem zamówienia, przed dokonaniem zapłaty. W ten sposób Twisto przenosi doświadczenia ze sklepu stacjonarnego na zakupy internetowe.

"Klienci traktują Twisto jako rodzaj showroomu, w ramach którego mogą sprawdzić, czy kupiony przedmiot lub towar odpowiada ich oczekiwaniom. Nasza formuła zakupowa eliminuje ryzyko, z jakim mogą się wiązać zakupy w sieci i w ten sposób zachęca do kupowania przez internet również osoby, które dotąd tego nie robiły. Choć w imieniu klienta wykonujemy szereg czynności, to z jego perspektywy zakupy z Twisto sprowadzają się do jednego kliknięcia. Dotychczas osobom, które nie uregulowały rachunku w ciągu 21 dni zaczynaliśmy naliczać opłatę za świadczoną usługę. Od początku roku opłaty nie obowiązują" - podsumował Smida.

Za opóźnienie w uregulowaniu należności za zakupy, które przekroczy 3 tygodnie, klient zapłaci przewidziane w prawie cywilnym odsetki za opóźnienie w wysokości 14% w skali roku (ich istnienie i wysokość reguluje kodeks cywilny i są pobierane np. w przypadku opóźnień za płatności w telekomunikacji i innych usługach). Oznacza to, że osoba, która dokona zakupu o wartości 100 zł i nie zapłaci za niego w ciągu 21 dni, po tygodniu od upływu tego okresu poniesie z tego tytułu 0,27 zł dodatkowych kosztów, po 2 tygodniach 0,54 zł, a po roku 14 zł.

bEqTYqfh

Twisto to fintech z siedzibą w czeskiej Pradze, który działa na tamtejszym rynku e-commerce od 2013 r., gdzie jest liderem w zakresie płatności typu 'kup teraz, zapłać później'. Twisto obsługuje około 430 tys. klientów w ponad 600 sklepach internetowych. Od lipca tego roku udziałowcem Twisto Polska jest ING Bank Śląski. Pod koniec września ING BSK uzyskał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy ze spółką Twisto Payments.

bEqTYqfC
media
telekomunikacja
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)