Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Ursus traci licencję. Koniec z autobusami i trolejbusami tej marki

142
Podziel się:

Kultowa polska marka traktorów ograniczy się głównie do produkcji maszyn rolniczych. Rynek zweryfikował jej marzenia o produkcji autobusów miejskich. Ursus już nawet stracił licencję. Dzięki niej mógł produkować m.in. autobusy elektryczne.

Ursus traci licencję. Koniec z autobusami i trolejbusami tej marki
Ursus odpuszcza autobusy i stawia na segment rolniczy. (Wikimedia Commons, Travelarz, (CC BY-SA 3.0 PL))

Zarząd Ursusa podsumował wyniki 2020 roku. Potężne straty i długi źle wróżą, ale na razie władze firmy nie wywieszają białej flagi. Choć z części wcześniejszych ambitnych planów muszą zrezygnować i wracają do korzeni - czyli produkcji maszyn dla rolnictwa.

Ursus poinformował o otrzymaniu wypowiedzenia umowy licencyjnej zawartej z firmą Invest-Mot. Dzięki niej Ursus mógł korzystać z dokumentacji technicznej autobusów (m.in. wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych) i trolejbusów, które miał produkować na szeroką skalę.

Same władze Ursusa przyznają, że ostatnio firma nie korzystała z licencji, bo produkcja autobusów i trolejbusów była zawieszona. A przypomnijmy, że jeszcze kilka lat temu firma roztaczała wizje produkcji tysięcy autobusów miejskich.

Wygrywała nawet kolejne przetargi w dużych miastach, ale rynek dość szybko zweryfikował te marzenia, które okazały się bardzo kapitałochłonne.

Zobacz także: Emerytura bez podatku. Ekspert ocenia odważny pomysł

Zarząd Ursusa podkreśla jednak, że w dokumencie wypowiedzenia licencji wskazano, iż w dalszym ciągu jest możliwa współpraca z Invest-Mot w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów, ale już nie z logiem Ursusa, lecz ewentualnie na zlecenie innych firm.

"Działalność grupy kapitałowej Ursus w perspektywie kolejnych okresów zostanie oparta przede wszystkim na rozwoju linii agro, tj. na produkcji ciągników i maszyn rolniczych oraz na projekcie zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI), jak również na produkcji specjalistycznych kontenerów" - czytamy w komunikacie.

Biznesowo spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się w Dywizji Dobre Miasto - na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep, zaś w Dywizji Lublin na produkcji ciągników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(142)
himen
3 lata temu
Co na to Obajtek? Nie chce kupić? Można by było autobus nazwać Orlenoktryk i reklamy firmy na nim wozić. Podatnicy i tak zapłacą. I jeszcze będą się gapić w zachwycie.
goo
3 lata temu
Jak wymyślicie baterię - atomową - to rozwój firmy będzie bezproblemowy. Bateria nie może wystarczać na pół godziny. Sorry!
xaxa
3 lata temu
Czy w 1 kadencji PiS wymienił zarząd Ursusa na swój rodzinny biznes - to by wszystko wytłumaczyło. Wymienił w stadninach - to upadły, wymienił w zbrojeniówce to karabiny przestały strzelać, - co by tu jeszcze spier.. panowie ?
Krzysztof 555
3 lata temu
..... nic NOWEGO ---- dobra zmiana dotknęła URSUSA i musiał upaść tak samo jak stadniny i wiele innych tzw "narodowych" inwestycji ...
Autmex
3 lata temu
Jakie kapitałochłonne?!!! URSUS dostał grant w wysokości 3,4mld. zł na wyprodukowanie 1000 elektrycznych autobusów!!! Dostali kasę z góry, projekt kupili od AMZ Kutno i tak ich nie wyprodukowali!!! To się nazywa zwykłe złodziejstwo na wielką skalę!!!!
...
Następna strona