Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ABC Data: Dywidenda za bieżący rok powinna być 'bardzo dobra'

0
Podziel się:
ABC Data: Dywidenda za bieżący rok powinna być 'bardzo dobra'

ABC Data spodziewa się, że dywidenda za 2015 rok będzie "bardzo dobra", poinformowała prezes Ilona Weiss. Spółki zagraniczne grupy, w ujęciu łącznym, zaczęły kontrybuować do wyniku grupy.

"To był kolejny bardzo dobry kwartał - wykazaliśmy poprawę na niemal każdym poziomie. Podtrzymujemy politykę dywidendową i perspektywa dywidendy jest bardzo dobra. Mamy już 42 mln zł na spółce dywidendowej po 9 miesiącach" - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.

Podkreśliła wysoką marżę brutto na sprzedaży w efekcie zmiany polityki zarządzania zyskownością, przy dużym spadku zadłużenia. Według jej słów, pozwala to "komfortowo" patrzeć na potencjalne akwizycje oraz elastyczne finansowanie inwestycji rozwojowych. Dodatkowo odzwierciedliło się to pozytywnie na spadku kosztów finansowych. Prezes ABC Data wskazała również na stabilne zapasy przy rosnącym biznesie i utrzymywanie mocnego jakościowo cash flow. Dalsza poprawa kapitału obrotowego skróciła cykl konwersji gotówki o 2 dni do 28 dni.

"Spółki zagraniczne, w ujęciu łącznym, zaczęły kontrybuować pozytywnie do wyniku. Kontynuujemy repozycjonowanie w celu dalszego zwiększania udziałów rynkowych na rynkach krajów regionu. iSource realizuje plany znacząco powyżej oczekiwań i jest beneficjentem zmian legislacyjnych związanych z odwróconym VAT" - dodała prezes ABC Data.

W efekcie, według jej słów, grupa podtrzymuje swoje cele strategiczne do 2018 roku.

Wśród ostatnich inicjatyw, zarząd ABC Data wymienił nowe umowy na region CEE, a szczególnie z Asus, Acer, EA, Activision. W segmencie Mobile/Telco rośnie sprzedaż Huawei, produktów smart fit, smart home, umacnianie współpracy z operatorami. W perspektywicznej kategorii Value+ wzmocniono struktury sprzedażowe, uzyskano kontrakty z Dell, Soniwall, Veritas przy rozwoju sprzedaży produktów AVG.

ABC Data systematycznie stawia na rozwój wysokomarżowych produktów z nowych branż: art. szkolne - biurowe, zabawki, narzędzia. Kolejne kategorie, które mają wejść do oferty to home&living, lifestyle, elektronika profesjonalna, art. sportowe, czy samochodowe. Według szefowej ABC Data, "obiecująco przekłada się to na marże".

Odnosząc się do efektu odwróconego VAT, wskazała ona na "generalny wzrost przychodów wobec II kw. mimo trudnej sytuacji rynkowej". W tym jednak sprzedaż produktów odwróconego VAT (głównie mobile) zanotowała spadek o 13% zrekompensowany realizacją inicjatyw strategicznych i ostatecznie istotnym wzrostem sprzedaży pozostałych produktów. Jak oceniła, "dotychczas w IV kw. sytuacja w tym względzie wygląda podobnie".

Członek zarządu ABC Data Juliusz Niemotko dodał, że w III kw. widać było na zamieszanie na rynku szczególnie w segmencie mobile z powodu odwróconego VAT. Obecnie podaż, według jego słów, się stabilizuje. Ponadto jak zaznaczył, spodziewa się wzrostu w sprzęcie sieciowym dzięki dynamicznym rozwiązaniom chmurowym, a także rosnącego segmentu AGD.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,57 mld zł w 2014 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)