Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BIG InfoMonitor: Długi branży e-commerce wyniosły 126 mln zł na koniec I półr.

2
Podziel się:

Długi firm z branży e-commerce wynoszą 126 mln zł na koniec I półrocza 2018 r., wynika z danych BIG InfoMonitora oraz Biura Informacji Kredytowej. Problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków ma ponad 23% firm, więcej niż pół roku wcześniej.

BIG InfoMonitor: Długi branży e-commerce wyniosły 126 mln zł na koniec I półr.

"E-sklepy inwestują w rozwój, nowe firmy próbują swoich sił i zdarza się, że mają problem z udźwignięciem finansowych zobowiązań. W efekcie rośnie liczba dostawców usług i towarów dla firm branży e-commerce, nie otrzymujących płatności na czas. Jak pokazują nasze statystyki, wierzyciele nie czekają jednak z założonymi rękami i wpisują dłużników do rejestru BIG InfoMonitor" - powiedział prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor Sławomir Grzelczak cytowany w komunikacie.

"Wygląda na to, że zwiększenie problemu z zaległościami to przede wszystkim wynik większej determinacji wierzycieli w dochodzeniu swoich należności i wzrostu biznesu e-commerce, bo kondycja finansowa sklepów internetowych wygląda obecnie lepiej niż pół roku wcześniej" - podano także w komunikacie.

Na sumę zaległości w większym stopniu wpływają opóźnienia w spłacie rat kredytów bankowych. Opóźnione kredyty wynoszą 97,7 mln zł, podczas gdy przeterminowane zobowiązania pozakredytowe sumują się do 28,4 mln zł, wskazano w materiale.

"Największe łączne zaległości należą do e-sklepów z Mazowsza, Śląska oraz Małopolski, odpowiednio jest to 21,5 mln zł, 20,8 mln zł oraz 12,4 mln zł. Podobną dominację widać wśród województw w kategorii liczby firm z problemami finansowymi. Najwięcej zarejestrowanych jest na Mazowszu i Górnym Śląsku. Sporo jest także w Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku oraz w Małopolsce i w Łódzkiem. Średnia zaległość to 37 475 zł. Najwyższe średnie zaległe zobowiązania - ponad 49 109 zł należy do firm internetowych z Podlasia" - czytamy w raporcie.

W Polsce zarejestrowanych jest 79,3 tys. firm e-commerce, które jako podstawową działalność zgłosiły "sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet", podał BIG InfoMonitor.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
tora
6 lat temu
Branża nie ma znaczenia, a dług. Im rzadziej sprawdzamy tym mamy mniejsze szanse na spotkanie ogarniętego kontrahenta. Sama staram się sprawdzać każdego pod kątem certyfikatu Rzetelna Firma, wolę wiedzieć kogo spotykam i na czym stoi finansowo.
sadinternetow...
6 lat temu
Jeżeli dłużnik nie płaci to trzeba szybko składać pozew o zapłatę, a po uzyskaniu nakazu zapłaty kierować wniosek egzekucyjny do komornika. Wpisanie wcześniejszej dłużnika do jakiejś bazy powoduje daje mu czas na wyprowadzenie pieniędzy, przygotowanie się na obronę i pozbawia go możliwości wzięcia pożyczki na spłatę długu. Chyba lepiej od razu kierować elektroniczny pozew o zapłatę. Przecież opłata sądowa to tylko 1,25% wartości roszczenia . Po uzyskaniu nakazu zapłaty ma tylko 2 tygodnie na przygotowanie odpowiedzi, a jak nie zapłaci, i nakaz zapłaty uprawomocni się to od razu trzeba kierować wniosek egzekucyjny do komornika. Dopiero jak komornik nic nie ściągnie można zastanowić się na wpisaniem dłużnika do jakiś baz, ale nie wcześniej.