Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Busradar.pl: Ok. 2/3 przewoźników pasażerskich stosuje rabaty

0
Podziel się:

Dwie trzecie przewoźników pasażerskich w Polsce prowadzi politykę rabatową, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Busradar.pl.

Busradar.pl: Ok. 2/3 przewoźników pasażerskich stosuje rabaty

"Polityka rabatowa staje się ważnym elementem prowadzenia biznesu w branży przewozowej. Wszyscy lubimy okazje. Wszelkiego rodzaju promocje umacniają relacje i tworzą więź z klientem. Polscy przewoźnicy są tego coraz bardziej świadomi" - powiedział CEO firmy-operatora platformy Busradar.pl Martin Rammensee, cytowany w komunikacie.

Według badania 66% przewoźników oferuje swoim klientom różnego rodzaju zniżki. Zazwyczaj jest to darmowy przewóz bagażu - proponuje go co trzecia firma. Równie często oferowane są zniżki ustawowe i zniżki przy okazji akcji promocyjnych. Ponad jedna czwarta firm ma w ofercie zniżki grupowe, podano także.

Poza zniżkami ustawowymi i promocjami, u co 10. firmy znajdziemy też tańsze bilety kupione odpowiednio wcześniej. Bilety last minute w autobusach oferuje tylko 1 na 100 przewoźników. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku cen biletów poza godzinami szczytu. Zniżki dla posiadaczy karty dużej rodziny można znaleźć u 4% firm transportowych. W kategorii inne rabaty znalazły się zniżki dla dzieci i kobiet w ciąży, dodatkowy przewóz bagażu, zniżki indywidualne dla stałych klientów i zniżki handlowe, wymieniono w materiale.

"Mimo, że przekrój okazji do rabatów zdaje się być dość szeroki, zniżki nie są duże. Mieszczą się zwykle w przedziale 5-20%. Czasami, przy okazji prowadzonych akcji promocyjnych przewoźnicy oferują nawet 90% rabatu. Są to jednak wyjątki. Zniżki powyżej 30% zdarzają się bardzo rzadko" - czytamy dalej.

Według Busradar.pl, zniżki poniżej 20% nie są jednak specjalnie atrakcyjne dla pasażerów. Dlatego część przewoźników wprowadza bardziej spektakularne rabaty - bilet za 1 zł, za 5 zł, darmowa woda butelkowana itp. Z wraz rosnącą popularnością takich przewoźników jak Flixbus czy Polonus wynika, że pasażerowie bardzo cenią sobie możliwość zaoszczędzenia do 70% ceny w związku z odpowiednio wczesnym zakupem biletu.

"Przewoźnicy powinni rozważyć większą troskę o stałych klientów. Programy lojalnościowe są bardzo skuteczną formą angażowania pasażerów - ta metoda sprawdzi się zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji na konkretnych trasach" - podsumował Rammensee.

Busradar.pl to platforma, która umożliwia wyszukiwanie połączeń u wielu przewoźników.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)