Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gemius i IGE: Co trzeci e-konsument w Polsce kupuje farmaceutyki przez Internet

0
Podziel się:

Co trzeci polski e-konsument (34%) deklaruje, że kupował w sieci produkty farmaceutyczne, a co czwarty (24%) planuje takie zakupy w przyszłości, wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska". 

Gemius i IGE: Co trzeci e-konsument w Polsce kupuje farmaceutyki przez Internet

"Na polskim rynku działa ponad 200 aptek internetowych, czyli niecałe 2% wszystkich aptek dostępnych na terenie kraju (ponad 15,6 tys.) prowadzi sprzedaż wysyłkową. Apteki internetowe z dnia na dzień stają się popularniejsze. Ten nowoczesny kanał dystrybucji budzi bowiem coraz większe zaufanie" - powiedziała prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska, cytowana w komunikacie.

Farmaceutyki wiodą prym wśród produktów doświadczających tzw. efektu ROPO, czyli zakupu w tradycyjnym sklepie poprzedzonego sprawdzeniem informacji o produkcie w sieci. Tego typu zachowanie w odniesieniu do artykułów farmaceutycznych deklaruje 48% e-konsumentów. Jest to najwyższy wskaźnik wśród wszystkich badanych produktów e-handlu, podano także.

"Kupującymi produkty farmaceutyczne przez internet są częściej kobiety (41% z nich wskazało na zakup tego typu towarów w porównaniu z 27% wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (44% w porównaniu z 16% dla grupy wiekowej 15-24 lata) oraz z wyższym wykształceniem (46% w porównaniu z 21% wśród osób z wykształceniem niższym)" - czytamy dalej.

Do zakupu farmaceutyków przez zagraniczne strony WWW przyznaje się 7% badanych. Markami e-aptek najczęściej przychodzącymi na myśl kupującym przez internet są DOZ - Dbam o Zdrowie (wymienia ją 9% osób), Apteka Gemini (4%) oraz Ziko (1%).

Raport "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska" został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej (IGE). Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI na reprezentatywnej próbie 1 500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)