Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Microsoft: Blisko połowa polskich firm MSP chce wejść na zagraniczne rynki

0
Podziel się:
Microsoft: Blisko połowa polskich firm MSP chce wejść na zagraniczne rynki

Prawie połowa właścicieli firm w Polsce przyznaje, że w perspektywie roku będą oni szukać okazji na nowych rynkach, poza granicami kraju, wynika z badania Ipsos MORI zrealizowane na zlecenie Microsoft "Nowoczesne IT w MŚP 2016". Polscy przedsiębiorcy chętniej składają takie deklaracje, niż sąsiedzi z Niemiec czy Czech, podano również.

"Technologie informatyczne praktycznie znoszą bariery wejścia na nowe rynki w tym zagraniczne lub branżowe. Kiedyś rozpoczęcie sprzedaży produktów czy usług wymagało skomplikowanych technologii i kosztownych inwestycji. Dzisiaj dzięki usługom w chmurze takim jak O365, Azure czy CRM Online oraz rozwiązaniom partnerów Microsoft można wystartować z ofertą nawet w kilka dni. Już teraz mamy wiele polskich firm, których przychody nawet w 90% pochodzą z rynków zagranicznych i są realizowane dzięki usługom chmurowym, które działają skutecznie w każdym miejscu na świecie" - powiedział odpowiedzialny za segment MSP Tomasz Dorf, cytowany w komunikacie.

Deklarację dotyczącą poszukiwań możliwości w nowych obszarach geograficznych złożyło 40% kierowników, co jest dwukrotnie wyższym wynikiem niż w Niemczech czy we Francji. W sąsiadujących Czechach co trzeci decydent uważa, że w najbliższym roku będzie szukać zleceń poza rynkiem wewnętrznym, podano również.

"Pracownicy MŚP uważają, że jednym z największych wyzwań, przed jakimi stoją ich firmy jest pozyskanie nowych klientów i konkurencja, wskazane odpowiednio przez 42% i 37% respondentów. Niestabilność ekonomiczna (30%), kontakt z obecnymi klientami (24%) i dostęp do kapitału (19%) pozostają jednymi z częściej identyfikowanych problemów, z jakimi mają do czynienia małe i średnie przedsiębiorstwa" - czytamy w komunikacie.

Według firmowych decydentów, sytuacja finansowa i biurokracja to jedne z większych barier ograniczających wzrost sektora. Kierownicy uważają, że największym wyzwaniem w najbliższym roku jest niepewność finansowa, ten pogląd podziela prawie dwie trzecie decydentów (57%). Taki sam odsetek obawia się problemów związanych z regulacjami prawnymi. Finansowanie jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na rozwój firm. Praktycznie co drugi menedżer (43%) przyznaje, że dostęp do kapitału inwestycyjnego jest wyzwaniem, przed jakim stoi ich firma w najbliższym roku. Taki sam odsetek (43%) uważa, że zadaniem dla firm jest zwiększenie konkurencyjności, podano również.

Badanie "Nowoczesne IT w MŚP 2016" przeprowadzone przez Ipsos MORI na zlecenie Microsoft objęło 6 200 pracowników MŚP (w tym 500 pracowników w Polsce) w następujących krajach: Francja, Niemcy, Dania, Wielka Brytania, Włochy, Grecja, Węgry, Rumunia, Polska, Czechy, Ukraina, Hiszpania, Holandia, Belgia, Szwecja, Portugalia, Szwajcaria, Norwegia, Słowenia, Finlandia. Firmy biorące udział w badaniu zatrudniają do 250 pracowników. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2016.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)