Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Oracle Polska notuje 50% wzrost sprzedaży rozwiązań cloud

0
Podziel się:
Oracle Polska notuje 50% wzrost sprzedaży rozwiązań cloud

Warszawa, 08.11.2017 (ISBnews) - Oracle Polska notuje sprzedaż rozwiązań chmurowych w Polsce na poziomie dynamiki globalnej koncernu, czyli ponad 50% r/r w I kwartale r. fin. 2017/2018, poinformował dyrektor generalny Oracle Polska Adam Wojtkowski.

"Dla Oracle sprzedaż rozwiązań chmurowych w Polsce jest na poziomie światowej dynamiki wzrostu sprzedaży rozwiązań cloud" - powiedział Wojtkowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Globalnie Oracle uzyskał ponad 50% dynamikę do 1,5 mld USD przychodów z chmury w I kwartale roku obrachunkowego 2018 (lipiec - wrzesień 2017 r.).

Analityk IDC Ewa Zborowska podała, że wartość rynku chmury w Polsce w 2016 r. wyniosła 175 mln USD (66% z tego to Software as a Service - SaaS). IDC prognozuje wzrost tego rynku do 412,7 mln USD w 2021 r., z czego 257 mln USD ma być generowane w SaaS. Oznacza to CAGR na poziomie 18,8% rocznie i jednocześnie 10 razy wyższą dynamikę niż cały rynek IT.

"Obecnie nadal polskie firmy zastanawiają się nad zastosowaniem chmury, ale już za 2 lata mają korzystać z chmury w zakresie zarządzania i optymalizacji. Polski klient chmury wciąż się obawia chmury, ale na tle całego regionu i wcześniejszych wyników jest znacznie lepiej niż przypuszczaliśmy" - wskazała Zborowska.

Wojtkowski zaznaczył, że obecnie kończy się pierwszy etap rozwoju chmury, w którym powstawały nowe modele, sharing economy, a także następowała stopniowa adaptacja tej technologii.

"Obecnie rozpoczyna się nowy - drugi etap rozwoju chmury, z własną inteligencją. Ewolucja ma następować dzięki wykorzystaniu właśnie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, co będzie otwierać nowe możliwości biznesowe" - dodał Wojtkowski.

Jednocześnie podkreślił znaczenie nowego etapu chmury inteligentnej w cyberbezpieczeństwie.

"Według danych, Polska w bezpieczeństwie sieciowym zanotowała ostatnio spadek o 12 miejsc i odnotowała najgorszy wynik w historii z miejscem 35. Jednocześnie 96% polskich firm doświadczyło co najmniej 50 cyberataków w ciągu roku. Odpowiedzią jest migracja do inteligentnej chmury. Przy takiej dynamice cyberzagrożeń bez chmury uczącej się przez machine learning, firmy nie będą miały środków kadrowych, finansowych, czy organizacyjnych, żeby zażegnać to ryzyko" - stwierdził dyrektor generalny Oracle Polska.

Koncern oferuje chmurowy, inteligentny pakiet służący bezpieczeństwu z wykorzystaniem automatycznej inteligencji do analizy pełnego zakresu danych telemetrycznych dotyczącej bezpieczeństwa oraz automatycznego rozwiązywania problemów.

"Autonomiczne uczenie się cyberataków pozwala na automatyczne patchowanie i autonomiczną obronę. Trwa cyberwojna. W obronie swoich firm musimy wystawić komputery przeciwko komputerom" - podsumował Wojtkowski.

Wcześniej wiceprezes technologii i sprzedaży koncernu w regionie CEE & CIS Janusz Naklicki poinformował ISBnews.tv, że Oracle Polska celuje w pozycję lidera na polskim rynku rozwiązań chmurowych (cloud computing).

Oracle to globalny koncern, który opracowuje sprzęt i oprogramowanie, które współpracują ze sobą w chmurze i w centrach przetwarzania danych przedsiębiorstw.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)