Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange: Liczba klientów abonamentowych wzrosła o 13% r/r w 2016 r.

0
Podziel się:
Orange: Liczba klientów abonamentowych wzrosła o 13% r/r w 2016 r.

Liczba klientów abonamentowych Orange Polska wzrosła o 1,1 mln do 9,45 mln w 2016 r. , czyli 13% r/r, podała spółka.

"Liczba klientów mobilnych zwiększyła się w 2016 roku o 96 tys., tj. 0,6%. Ten niewielki wzrost był wypadkową dwóch przeciwstawnych trendów. Z jednej strony, liczba klientów abonamentowych wzrosła o 1,1 mln, tj. 13%, co stanowi najwyższy wzrost od wielu lat. Przyczyniły się do tego głównie znacznie większa popularność multisimowych ofert rodzinnych oraz zwiększona migracja z segmentu usług przedpłaconych. Z drugiej strony, na liczbę usług przedpłaconych wpłynął obowiązek rejestracji kart SIM (wprowadzony w lipcu), który spowodował gwałtowny spadek jednorazowych aktywacji kart o niskim nominale. W efekcie, raportowana baza usług przedpłaconych zmniejszyła się o 1 mln. Nie wpłynęło to jednak w znaczący sposób na wyniki w tym segmencie" - czytamy w raporcie.

Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych stopniowo rośnie i na koniec IV kw. osiągnął 62%. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych osiągnął 67% wobec 59% w IV kw. 2015 r. W skali roku, wzrost mobilnej transmisji danych w przeliczeniu na klienta w segmencie abonamentowym ponownie przekroczył 100%. Liczba klientów korzystających z sieci LTE wzrosła w IV kw. o 14%, osiągając 4,3 mln, podano również.

"Liczba klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w 2016 roku o 151 tys., tj. 21%, do 879 tys. Łączna liczba usług, z których korzystają klienci rozwiązań konwergentnych, zbliżyła się do 4 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług. W 2016 roku całkowita liczba detalicznych stacjonarnych łączy szerokopasmowych zmniejszyła się o 68 tys. wobec 136 tys. w 2015 roku. Spadek ten wynikał z presji na bazę klientów ADSL (do czego przyczynił się proces zastępowania tych usług przez mobilny dostęp do Internetu oraz konkurencja ze strony operatorów kablowych), a także dalsza utrata klientów schyłkowej technologii CDMA. Natomiast baza klientów szybkiego dostępu do Internetu nadal znacząco rosła, dzięki rozbudowie sieci światłowodowej i migracji z technologii ADSL" - czytamy dalej.

Na koniec 2016 r. liczba klientów usług światłowodowych wyniosła 88 tys. Liczba kwartalnych przyłączeń poprawiała się na przestrzeni roku: 31 tys. w IV kw. wobec 18 tys. w III kw., 12 tys. w II kw. i 10 tys. w I kw. Wskaźnik ARPU z usług stacjonarnego dostępu szerokopasmowego obniżył się pod wpływem konkurencji z usług mobilnych i operatorów kablowych. W segmencie stacjonarnych usług głosowych, strukturalna utrata łączy netto spowolniła do 259 tys. wobec 318 tys. rok wcześniej, wskazano również.

"W ubiegłym roku, zgodnie ze średniookresowym planem działań, skoncentrowaliśmy się na inwestycjach w poprawę jakości sieci oraz bardzo aktywnym podejściu do pozyskania klientów. Zgodnie z planami, podwoiliśmy wielkość sieci światłowodowej, rozszerzając jej zasięg na blisko 1,5 mln gospodarstw domowych, a także rozbudowaliśmy sieć mobilną 4G/LTE, obejmując jej zasięgiem niemal całą populację Polski. Dzięki ofercie światłowodowej, przyłączyliśmy więcej klientów szybkiego internetu stacjonarnego niż rok wcześniej, przy znaczącym wzroście liczby przyłączeń do sieci światłowodowej w IV kw. Pomimo niesłabnącej konkurencji, liczba klientów mobilnych usług abonamentowych zwiększyła się o 13% r/r, co stanowi najwyższy wzrost od wielu lat" - powiedział prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie.

"Według naszych szacunków, zwiększyliśmy udział ilościowy w rynku szybkiego Internetu o kilka punktów procentowych, zaś nasz udział wartościowy w detalicznym rynku mobilnym się ustabilizował. W segmencie usług przedpłaconych, w 2016 roku szczególnym wyzwaniem było wprowadzenie obowiązkowej rejestracji klientów. Do dnia 1 lutego bieżącego roku, około 96% spośród naszych aktywnych klientów zarejestrowało karty SIM - co uważamy za sukces i dowód na to, że dobrze poradziliśmy sobie z tą zmianą" - dodał prezes.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)