Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Orbis wyemitował obligacje. I spłacił 300 milionów złotych kredytu

0
Podziel się:

Orbis spłacił przedterminowo 300 milionów złotych kredytu.

Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Orbis
Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Orbis (Orbis SA)

Orbis spłacił przedterminowo 300 milionów złotych kredytu, zaciągniętego w Banku Pekao oraz Société Generale na łączną kwotę 480 milionów złotych - podała spółka.

"Spółka dokonała przedterminowej spłaty kwoty 300 mln zł, przeznaczając na ten cel wszystkie środki pozyskane z obligacji wyemitowanych przez Orbis w dniu 26 czerwca 2015 roku. Na dzień sporządzenia niniejszego raportu pozostała do spłaty kwota kredytu wynosi 176 445 310 zł" - głosi komunikat.

Kurs akcji Orbisu w ostatnich trzech miesiącach

W ubiegłym tygodniu spółka informowała, że wyemitowała 300 tysięcy obligacji zwykłych, na okaziciela serii ORB A 260620, o wartości nominalnej 1.000 złotych każda i o łącznej wartości nominalnej 300 milionów złotych. Środki z emisji miały zostać przeznaczone na spłatę części kredytu w Pekao i Société Generale na kwotę 480 milionów złotych.

O planie zamiany kredytu na obligacje informował w rozmowie z Money.pl na początku grudnia ubiegłego roku Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. Miało to związek z przejęciem sieci hoteli w Europie Środkowej za 142 miliony euro.

- Transakcja zostanie sfinansowana w około 20 procentach ze środków własnych i w około 80 procentach z kredytu bankowego. Z czasem zapewne będziemy chcieli zastąpić ten kredyt emisją obligacji. Jest jednak zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach - powiedział wówczas Ireneusz Węgłowski w rozmowie z Money.pl.

Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. W 2014 roku spółka odnotowała 708 milionów złotych skonsolidowanych przychodów.

budownictwo
nieruchomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)