Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa
|
Materiał partnera: Answear

10 rynków na 10-lecie Answear! Gdzie tkwi klucz do udanej ekspansji?

Podziel się:

Ekspansja na kolejne rynki była, obok wzrostu rentowności, migracji sklepu na nową platformę, poszerzenia oferty produktowej i zrealizowania kampanii medialnej, jednym z celów Answear.com na 2021 r. Sprawdzamy, które rynki udało się otworzyć i czy spółka ma powody do świętowania.

10 rynków na 10-lecie Answear! Gdzie tkwi klucz do udanej ekspansji?
(materiały partnera)

Answear.com powstał w lutym 2011 r. Choć na samym początku sklep skupiał się na przyciągnięciu polskich klientów, po kilku latach sukcesów na rodzimym rynku zdecydował się wyruszyć na podbój Europy. W 2014 r. firma wystartowała w Czechach i na Słowacji. Rok później wkroczyła na Ukrainę i do Rumunii, w 2016 r. pojawiła się na Węgrzech, a w 2018 r. w Bułgarii. Na tym nie koniec, a zapowiadane przez spółkę od momentu pojawienia się na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych dalsze kroki zostały postawione. 2021 r. był dla Answear pod względem ekspansji ogromnym wyzwaniem – do tej pory nie otwierał jeszcze 3 nowych rynków w ciągu jednego roku.

Answear debiutuje w Grecji

Wraz z końcem wakacji Answear.com wkroczył do Grecji – dokładnie 30 sierpnia ruszyła grecka wersja sklepu. Podobnie, jak w przypadku wejścia na pozostałe rynki, start poprzedziła gruntowna analiza potrzeb i zachowania konsumentów. Różnice są spore – w każdym kraju, w którym działa Answear klienci mają swoje preferencje nie tylko jeśli chodzi o styl i ulubione marki, ale również w kwestii kanału za pośrednictwem którego dokonują zakupu czy sposobu płatności. Przykładowo, Grecy o wiele częściej wybierają zakupy desktopowe niż za pomocą aplikacji mobilnej – robi tak aż 75% greckich fanów zakupów online.

"Tuż po oficjalnym starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji." - Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki.

Grecki świat e-commerce

Słoneczna Grecja liczy prawie 11 milionów mieszkańców, z czego ok. 8,4 milionów to aktywni Internauci, a liczba ta stale się powiększa. Jak pokazują statystyki, 60% greckich użytkowników Internetu kupuje w sieci. Popularnością cieszą się takie kategorie, jak odzież i obuwie, elektronika oraz gry. O szale na zakupy online zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim atrakcyjne ceny, łatwa możliwość porównania poszczególnych ofert czy dostępność produktów, które czasem trudno zdobyć offline. Co ciekawe, Grecy niechętnie kupują poprzez aplikacje mobilne – robi to tylko 25% konsumentów. Smartfony służą tutaj głównie do przeglądania stron internetowych i sprawdzania bieżących informacji, natomiast zakupy przeważająca liczba Greków woli wykonywać sprzed ekranu stacjonarnego komputera czy laptopa. Co wybierają w kategoriach odzieżowych? Greccy klienci nad szpilki stawiają sneakersy damskie i męskie - celują przede wszystkim w casualowy styl i sportowe marki. Nie są także obojętni na kwestie środowiska, zwracają uwagę na etyczność marek i są gotowi zapłacić więcej, jeśli produkt zostanie zapakowany w ekologiczne opakowanie.

Kolejny udany debiut: Chorwacja

Grecja nie jest ostatnim słowem wypowiedzianym w tym roku przez Answear. 30 września sklep wkroczył na chorwacki rynek, który, choć niewielki, rozwija się dynamicznie pod kątem e-commerce – w porównaniu do roku 2019 i czasów sprzed pandemii wartość tej branży wzrosła o 30%. Chorwaccy konsumenci chętnie robią zakupy w sieci, zwracają uwagę na promocje i atrakcyjne programy lojalnościowe – Answear wraz ze swoim flagowym programem Answear Club ma więc spore szanse ich przyciągnąć. "Penetracja Internetu w Chorwacji jest na wysokim poziomie, statystyki i badania rynkowe pokazują, że Chorwaci polubili zakupy przez Internet, kupują coraz więcej i coraz chętniej. Produkty z branży fashion cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. Moda, dbałość o swój wygląd jest ważna dla chorwackich konsumentów, zwłaszcza dla kobiet które są w centrum naszej uwagi. Konkurencja na rynku jeszcze nie jest tak silna jak w krajach Europy Zachodniej, a my znacznie poszerzyliśmy i dalej rozwijamy ofertę produktową, która pozwala na trafienie w gusta klientów również na nowych rynkach, więc liczymy, że szybko zdobędziemy pozycję jednego z liderów w sprzedaży mody przez Internet." – mówi Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com. Kluczem do sukcesu jest jasna strategia marki oraz fakt, że oferuje coś więcej niż tylko ubrania. W myśl nowej strategii komunikacji Lifespiration Starts Here klienci mogą tu znaleźć prawdziwe, różnorodne inspiracje i pozytywne treści, które pomogą im radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.

Answear podbija południe Europy

W listopadzie Answear wkroczył na Cypr. Tym samym w ciągu 2021 r. pojawił się aż w 3 krajach zlokalizowanych na południu Europy. Plany spółki na tym się nie kończą – w 2022 r. planuje otworzenie minimum 2 nowych rynków. Na tak zakrojoną skalę działań pozwala bogate doświadczenie marki w dostawach do różnych zakątków kontynentu oraz szerokie możliwości logistyczne – wszystkie produkty są wysyłane z jednego centrum dystrybucyjnego zlokalizowanego w Polsce, a poprzez współpracę z lokalnymi dostawcami, zamówienia są dostarczane do klientów na czas (w Polsce nawet w ciągu 24 godzin). Sklep stawia na różnorodną ofertę produktową, którą stale powiększa – dzięki temu jest w stanie trafić w gusta Europejczyków. Na stronie Answear znajdziemy ponad 400 marek z całego świata, zarówno premium, jak i casualowych, denimowych, sportowych czy outdoorowych.

***

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Materiał partnera: Answear

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl