Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Materiał partnera: interaktywnie.com

88 proc. użytkowników online nie powraca na strony internetowe. Dlaczego?

2
Podziel się:

Doświadczenie użytkownika na stronie internetowej staje się głównym gwarantem wzrostu sprzedaży firmy - wynika z najnowszego ebooka portalu Interaktywnie.com pt. "Jak wybrać software house?".

88 proc. użytkowników online nie powraca na strony internetowe. Dlaczego?
Raport dla firm od interaktywnie.com (materiały partnera)

Głównym celem UX jest uproszczenie złożoności produktów tak, by użytkownik dokładnie zrozumiał, z czym ma do czynienia. UX musi więc uwzględniać przede wszystkim ustanowienie schludnego, łatwego w nawigacji układu strony, liczby kroków potrzebnych do zaprezentowania poszczególnych funkcjonalności i przestrzeni ułatwiającej zrozumienie, jakie działania należy wykonać, by przejść dalej.

UX jest więc nie tyle sztuką, ile nauką opartą na badaniach i strategii, co jednak nie oznacza, że za każdym razem trzeba wymyślać koło na nowo. W praktyce potwierdzonej latami doświadczeń i ewolucją, jaką przechodziły wszystkie niemal usługi internetowe można powiedzieć, że chodzi przede wszystkim o upraszczanie wszystkiego tak, by użytkownik bez problemu poruszał się po stronie internetowej lub e-sklepie.

Jeśli chodzi o zakupy, podróż klienta musi więc być prosta i możliwie krótka tak, by nie miał szansy rozmyślić się pomiędzy przeglądaniem produktu a finalizacją transakcji. I to samo dotyczy stron produktowych lub usługowych z tą różnicą, że zamiast finalizacji transakcji w tym przypadku celem może być poznanie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o wartość, jaką oferuje dana firma (i ewentualne nawiązanie kontaktu z działem sprzedażowym).

Projektowanie interfejsu użytkownika (UI) to z kolei proces tworzenia wyglądu strony internetowej lub prezentacji produktu, gdzie kluczową rolę odgrywają czynniki estetyczne.

Tutaj chodzi przede wszystkim o to, by design, czyli font, ilustracje, kolory, etc. nie były generyczne, ale "podbijały" tożsamość marki i prowadziły użytkownika krok po kroku tam, gdzie z punktu widzenia celów biznesowych powinien on trafić. To właśnie UI sprawia, że istnieje wyraźny i niepowtarzalny charakter cyfrowych produktów, który wyróżnia je od konkurencji.

Ebook z raportem "Cyberbezpieczeństwo dla firm" możesz w pdf pobrać za darmo tutaj.

Oto zasady, którymi rządzi się współczesny UX

Są to przede wszystkim inkluzywność i dostępność (accessibility), które sprawiają, że strony www są użyteczne dla wszystkich, również osób niesłyszących i niewidzących, pochodzących z innych kręgów kulturowych i społeczności, dysponujących różnymi urządzeniami i korzystającymi z urządzeń końcowych w różny sposób.

Zasada dostępności determinuje więc dobór technologii użytych do budowy stron internetowych. Chodzi o to, by wyświetlanie treści wymagało możliwie najmniejszych zasobów i przebiegało możliwie szybko nawet na najbardziej przestarzałych urządzeniach operujących w słabo rozwiniętej infrastrukturze. Tak zwany performance, czyli właśnie wydajność, w ogóle jest bardzo szerokim tematem, który wybiega daleko poza czysty UX, zahaczając coraz bardziej bezpośrednio także o SEO.

No i - last but not least -mobile... Przestrzeganie zasady "mobile-first" jest koniecznością od tak dawna, że przypominanie o niej zakrawa na truizm, a jednak wciąż warto to robić. Bo zwracanie uwagi na potrzeby mobilnych użytkowników (a dzisiaj jesteśmy nimi wszyscy) to nie tylko opracowanie responsywnych layoutów, ale cały wachlarz czynników i technologii, które wygładzają korzystanie z produktów cyfrowych na smartfonach.

Po "odhaczeniu" podstaw, czyli mobilności i dostępności, można zacząć zabawę w innowacyjność: dodanie funkcji AR, VR, voice i visual search czy po prostu zapierających dech w piersiach efektów dźwiękowych. Podstawy w UX są jednak absolutnie najważniejsze.

Jakie rozwiązania będą niezbędne dla skutecznej sprzedaży online?

Projektowanie UX i - szerzej - web development odgrywają kluczową rolę w generowaniu konwersji sprzedażowej i lojalizacji klientów e-commerce'owych. Co ważne, nie ograniczają się one wyłącznie do troski o estetyczną i funkcjonalną warstwę strony www, ale obejmują cały wachlarz tzw. czynników posprzedażowych, związanych z dostawą produktów, polityką zwrotów i reklamacji, także posprzedażowego wsparcia.

Na konwersję składa się więc cała logika strony i architektura rozbita na proste i przejrzyste mikrointerakcje, połączona z czytelnymi informacjami zwrotnymi z systemu, atrakcyjnie zaprezentowanymi kartami produktu, dopasowanymi do lokalnych preferencji sposobami płatności, aktywnością marketingową i polityką sprzedażową. A to, znowu, sporo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał partnera: interaktywnie.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Eternit
2 lata temu
Warto wspomnieć, że UX Wirtualnej Polski / Money jest beznadziejny. Kilka lat temu był znacznie lepszy. Wasze strony są nastawione na wyświetlanie reklam i zbieranie danych a nie na wygodę czytelnika.
ja12
2 lata temu
klient praktycznie nigdy nie bedzie wiedzial jak wybrac dobrego dostawce bo nie ma pojecia o technikaliach i wygrywa marketing softare house