Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Aldi i Lidl pokazują amerykańskim sieciom, jak się teraz handluje. Walmart może się bać

13
Podziel się:

Kaucja za wózek, płatne foliówki – choć to praktyki w USA obce, klienci zaskakująco dobrze je przyjęli. I coraz częściej zamiast pod Walmartem, parkują pod niemieckimi dyskontami Aldi i Lidl.

Aldi działa w USA od lat 70. ubiegłego wieku
Aldi działa w USA od lat 70. ubiegłego wieku (East News, East News)

Aldi działa na amerykańskim rynku już od lat 70. Przez lata pozostawał w cieniu potęg w rodzaju Walmart, ale wykorzystał ten czas na rozwój i nagle okazało się, że jest już liczącym się graczem w handlu FMCG. Niemiecka sieć ma w Stanach Zjednoczonych już niemal 1,9 tys. sklepów i góra w ciągu roku, dwóch zostanie trzecim pod względem liczby placówek graczem na rynku – informuje "Rzeczpospolita".

Co zadecydowało o takiej popularności?

– Rozwijamy się w czasie, gdy inni sprzedawcy detaliczni mają kłopoty. Zapewniamy naszym klientom to, czego chcą, czyli więcej produktów ekologicznych, mięsa bez antybiotyków i innych zdrowych opcji w całym sklepie – powiedział Jason Hart, prezes Aldi US. – Wszystkie ceny są nawet o 50 proc. niższe niż w tradycyjnych sklepach spożywczych.

Zobacz także: Obejrzyj: Zakaz handlu w niedziele. Ucierpiały sklepy z wyposażeniem i budowlane

CNN w dużym raporcie zauważył, że koszyk 40 porównywalnych produktów w marcu 2019 r. w niemieckim dyskoncie kosztował 55,83 dol., podczas gdy w sklepie Walmart trzeba było za niego zapłacić 68,16 dol.

Tej popularności nie szkodzi nawet nietypowa dla amerykańskich sklepów polityka pobierania opłat za plastikowe torebki i konieczność włożenia monety do wypożyczanego wózka. Jak zauważa "Rz", Aldi tnie koszty wszędzie, gdzie to możliwe, a amerykańskie firmy nie wiedzą, jak z takim modelem sprzedaży konkurować.

Zachęcony sukcesem Aldiego, również Lidl postanowił zdobyć amerykańskie portfele. Zadebiutował w USA dopiero w 2017 r., ale już ma ok. 60 sklepów i bardzo szybko otwiera kolejne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
wissen
5 lata temu
Aldi ze swoja mizerna oferta nie ma szanse z Walmart, Kroger, Albertsoms czy Costco. Bylem w Aldi (Dallas-Ft. Worth ) pare razy, ale swiezosc warzyw, a raczej jej brak, jest tragiczna. Produkty byly wczoraj, ale dzis ich nie ma (to samo jest w Polsce), po co chodzic do sklepu gdzie nie mozna co dzien kupic tych samych produktow. Ponadto Walmart ma w sklepie 18 tysiecy produktow a Aldi mniej niz 2 tys. Aldi czy Lidl osiagna pewien poziom rozwoju i sie zatrzymaja. Nie daje im szans w starciu z gigantami.
jaaaa
5 lata temu
Hail LIDL!!!
123x2e3x2
5 lata temu
Aldi? przecież w tym sklepie nawet w Niemczech nie ma nic ciekawego i są pustki.
Ona:)
5 lata temu
Biedronka-ta to by wymiotla wszystkich.
bede chodzil ...
5 lata temu
Płatne postoje,płatne wózki itd Ja chodzę do Biedronki i tam postojowego nie place i za wózek też nie.