Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|
aktualizacja

Autostrada A1. Ruszają prace na brakującym odcinku w woj. łódzkim

10
Podziel się:

Kierowcy podróżujący autostradą A1 oraz krajową "jedynką" muszą uzbroić się w nieco cierpliwości. W poniedziałek 18 marca ruszą prace nad budową brakującego odcinka w woj. łódzkim.

W ciągu starej A1 i krajowej jedynki powstaną przewiązki
W ciągu starej A1 i krajowej jedynki powstaną przewiązki (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że 18 marca pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe ("stara A1") oraz pomiędzy Radomskiem a granicą woj. śląskiego (krajowa "jedynka") pojawią się ekipy budowlane. Z tego względu może dojść do czasowych utrudnień w ruchu. Po wybudowaniu tzw. przewiązek kierujących ruch z jednej na drugą jezdnię, wprowadzona zostanie nowa, tymczasowa organizacja ruchu.

Trasa łączącą Łódź z Katowicami, jak podkreślają przedstawiciele GDDKiA, będzie cały czas dostępna dla kierowców, jednak do czasu skończenia robót budowlanych ruch prowadzony będzie w dwóch kierunkach po jednej jezdni, na której wytyczone zostaną trzy pasy (system 2+1). Taka organizacja między Tuszynem a Piotrkowem zostanie wprowadzona do końca marca, na drugim z opasywanych odcinków z początkiem kwietnia. Ich wykonawcy - konsorcjum Budimex-Strabag oraz firma Intercor - zastrzegają jednak, że ostateczny termin zależy od pogody.

Zobacz także: Prezes Budimexu: W branży budowlanej brakuje 150 tysięcy pracowników

Autostrada A1 łącząca Gdańsk z polsko-czeską granicą, a dalej Brnem i Wiedniem jest jedyną polską drogą tej klasy w układzie północ-południe. Do "domknięcia" pozostał odcinek pomiędzy Katowicami a Łodzią. By przyspieszyć finał podzielono go na kilka części, z których cztery zlokalizowane są w woj. łódzkim. Są to:

  • A - Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe - 15,9 km. Za 478,9 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
  • B - Piotrków Trybunalski - Kamieńsk - 25 km. Za 857 mln zł zbuduje go Mirbud;
  • C - Kamieńsk - Radomsko - 16,7 km. Za 573,1 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
  • D - Radomsko - granica woj. śląskiego - 7 km. Za 338,25 mln zł zbuduje go PUT Intercor.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
Asd
5 lata temu
Ile to jeszcze lat Polska bwdzie sie wlekla w ogonie wszystkiego. W Europie w inwestycjach juz wyprzedzila nas Rummunia, a za chwile chyba zrobi tez Ukraina. U nas za to 40 mld rozdaje sie nierobom.
Ludw_K
5 lata temu
Czegoś tu nie rozumiem. W roku ubiegłym na odcinku od węzła Piotrków Tryb. Płdn. do węzła Łódź Południe jechałem autostradą A1 mijając węzeł Tuszyn oraz obok tę miejscowość a wszelkie znaki na drodze i mapach wskazywały, że biegnie ona dalej na północ. Czyby ją ukradli, że teraz będzie ponownie budowana, bo nie doczytałem się tu informacji o ew. remoncie czy rozbudowie lecz o budowie? Ponadto w ogóle uważam iż przebudowa tzw. trasy szybkiego ruchu na odcinku Częstochowa - Piotrków Trybunalski na autostradę jest absurdem i draństwem. Jeśli potrzebna jest tu autostrada to należy zbudować ją od podstaw po nowym śladzie, a nie pozbawiać możliwości w miarę szybkiego i wygodnego przejazdu pomiędzy tymi miastami bez dodatkowych opłat (poza tymi które płacimy przy zakupie paliwa) tych których na to nie stać a muszą często tu podróżować. Drogą tą do tych dwóch miast, a także innych (np. Łodzi, Radomska, Kamieńska, Bełchatowa) wiele osób codziennie dojeżdża do pracy i szkół. Przebudowa tej drogi na autostradę spowoduje także poważne utrudnienia w dojazdach pomiędzy wieloma małymi miejscowościami nie tylko z powodu opłat, ale także ze względu na znacznie mniejszą ilość zjazdów/wyjazdów oraz przejazdów poprzecznych. To z kolei spowoduje utrudnienia w ruchu pieszym, rowerowym oraz przemieszczania się maszyn rolniczych. Na dzień dzisiejszy potrzebny jest remont i modernizacja tej drogi tak, by na tym odcinku (także na odcinku Częstochowa - Sosnowiec) mogła stać się drogą ekspresową, natomiast docelowo powinna powstać autostrada ale w zupełnie w innym miejscu. Negatywnym skutkiem likwidacji "gierkówki" będzie też znaczny wzrost ruchu na DK91, w tym ruchu tranzytowego na ulicach Radomska, Kamieńska oraz Piotrkowa Trybunalskiego i tym samym zmniejszeniem bezpieczeństwa na DK91, i na ulicach tych miast oraz wydłużenie czasu dojazdów do pracy i szkół, bowiem dojeżdżających na pewno nie będzie stać na codzienne korzystanie z płatnej autostrady.
Fo70poo73
5 lata temu
Cement juz idzie do gory 40% , nie ma bata koszty tez wzrosną. Oj kskonczy sie te kacze prosperity ekonomiczne na stagnacje.
jarosław
5 lata temu
a to włoskie salini już nawet nie ma kasy na łapówki że nie robią tam żadnego odcinka
jk
5 lata temu
PIS chyba zwiększył ilość pasów bo przez 3,5 roku palcem nie kiwnął! Ale osiągnięcie, zaczęli.