Była awaria w PKO Banku Polskim. Problemy miał też BLIK
W sobotę 6 grudnia skokowo wzrosła liczba zgłoszeń awarii w PKO Banku Polskim oraz BLIK-u w serwisie Downdetector.pl. PKO BP oraz BLIK w odpowiedzi na pytania money.pl potwierdziły, że problemy występują i trwają prace nad ich jak najszybszym usunięciem. Przed godz. 16 poinformowano o końcu utrudnień.
Aktualizacja: Przed godz. 16 PKO Bank Polski poinformował o końcu awarii i ponownie przeprosił za utrudnienia.
Jak wynika z informacji w serwisie downdetector.pl, od około godz. 13 w sobotę 6 grudnia lawinowo wzrosła liczba zgłoszeń problemów zwłaszcza z bankowością mobilną od klientów PKO BP. W tym samym czasie wzrosła też liczba zgłoszeń od użytkowników BLIK-a, dotyczących płatności.
"Nie da się płacić telefonem ani kartą". Doniesienia o awarii w PKO BP i BLIK-u
Informacje o awarii klienci PKO Banku Polskiego publikują też na jego profilu na Facebooku. "Trzy razy odrzucona transakcja ale blokady są", "BLIK nie działa", "Nie da się płacić telefonem", "Nie da się płacić telefonem ani kartą" - to tylko niektóre z wpisów opublikowanych w ciągu ostatniej godziny.
Tiktokerka zrobiła zakupy w Biedronce. Wszystko nagrała
Komentarze pojawiają się też na profilu BLIK-a. "Awaria!", "Też dzisiaj trzy razy miałem odmowę przy płatności zbliżeniowej", "Gruba awaria, pewnie znowu jakiś DDOS" - to również tylko niektóre z wpisów.
Problemy z płatnościami BLIK-iem. Mamy komentarz
Pod jednym z nich pracownicy BLIK-a zamieścili krótką odpowiedź. "Obecnie możesz mieć problem ze skorzystaniem z BLIK-a. Trwają już prace nad usunięciem utrudnień" - czytamy.
Przed godz. 15.30 odpowiedź otrzymaliśmy również z biura prasowego BLIK-a. "Część użytkowników może doświadczać trudności przy płatnościach BLIKIEM. Sytuacja jest związana z zakłóceniami technicznymi po stronie jednego z wydawców" - czytamy w przekazanym money.pl stanowisku.
"Występują utrudnienia". Jest komentarz PKO BP
"Występują utrudnienia w korzystaniu z BLIK oraz płatności na telefon do innych banków. Płatności zbliżeniowe telefonem działają bez zakłóceń. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Przepraszamy" - napisała Agnieszka Durska, rzeczniczka PKO Banku Polskiego, w wiadomości przesłanej money.pl.
Po godz. 15.30 poinformowała, że sytuacja zaczęła ulegać poprawie. Również w serwisie downdetector.pl można zauważyć, że około godz. 15 liczba zgłoszeń w serwisie zaczęła się stabilizować. Przed godz. 16 PKO Bank Polski poinformował o końcu utrudnień.
Źródło: money.pl