Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Impact 360 Sp. z o.o.

Bilety z aplikacji czy spokój w Strefie Ciszy – nie tylko to cenią podróżni

Podziel się:

Dane świadczą, że Polacy polubili podróże pociągami PKP Intercity. Korzystają przy tym z nowoczesnych kanałów sprzedażowych, a w podróż chętnie zabierają swego pupila lub planują przejazd w Strefie Ciszy, by poczytać książkę lub przymknąć oczy i odpocząć. Cenią wygodę podróży, co jest konkurencyjne w stosunku do wyjazdu samochodem.

Bilety z aplikacji czy spokój w Strefie Ciszy – nie tylko to cenią podróżni
(materiały partnera)

Podróżni w liczbach

W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów, to jest o 15% więcej niż w 2023 roku. Najwięcej z nich podróżowało z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa i Łodzi. Pierwsze miesiące tego roku pokazały, że liczba pasażerów wybierających PKP Intercity nadal rośnie. W styczniu w pociągach PKP IC podróżowało 5,9 mln osób, a w lutym już 6 mln pasażerów. Wyniki za te dwa miesiące są o 10% większe niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Przewoźnik notuje kolejne wzrosty liczby pasażerów, szczególnie w weekendy. W kolejne niedziele w marcu z PKP Intercity podróżowało regularnie ponad ćwierć miliona pasażerów.

Podróżni cenią ciszę i dobre jedzenie

Podczas podróży pociągami pasażerowie chętnie korzystali z oferty wagonów restauracyjnych czy stref gastronomicznych. W 2024 roku liczba transakcji zrealizowanych przez WARS wzrosła o 15% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Najczęściej zamawianym daniem były pierogi, których wydano blisko 214 tys. porcji. Podróżni zamówili także 169 tys. jajecznic, 177 tys. kotletów schabowych oraz prawie 165 tys. porcji żurku. Wypili również 1,1 mln filiżanek kawy. Ponadto w 2024 roku 1,5 mln pasażerów wybrało podróż w Strefie Ciszy, która znajduje się w pociągach zespolonych typu Pendolino, Flirt i Dart. Oznacza to wzrost o 19%

Top 5 najpopularniejszych tras

Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Natomiast największy wzrost liczby podróżnych PKP Intercity odnotowało na linii Warszawa – Zakopane. Inne trasy, na których liczba pasażerów się zwiększyła to: Kraków – Zakopane, Szczecin – Warszawa, Białystok - Warszawa, czy Poznań - Warszawa. Z kierunków zagranicznych największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy do Berlina.

Cenne biletowe udogodnienia

Podróżni chętnie wybierają zakup biletów za pośrednictwem kanałów online. Ponad 78% pasażerów zakupiło bilet w kanałach online, połowa z nich korzystając ze strony internetowej, a co szósty podróżny w aplikacji mobilnej.

Odpoczynek i praca z Internetem

Podróżni, którzy korzystają z WiFi PKP Intercity na pokładzie pociągów, najczęściej oglądają filmy i seriale na popularnych platformach, np. Netflix, Disney czy Amazon. Słuchają też muzyki poprzez Spotify oraz oglądają materiały na YouTube. Podróżni chętnie korzystają również z mediów społecznościowych, np. Facebooka, TikToka, Twittera oraz z komunikatorów, m.in. Telegram, WhatsApp czy Messenger.

Cześć pasażerów podłącza się także do sieci prywatnych VPN, co może świadczyć o wykorzystaniu pokładowego internetu do pracy w czasie podróży.

Materiał sponsorowany przez Impact 360 Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl