Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Boeing może wstrzymać produkcję. Chodzi o uziemiony model 737 Max

6
Podziel się:

Dyrektor wykonawczy koncernu Boeing Dennis Muilenburg ostrzegł, że produkcja samolotów 737 Max stoi pod znakiem zapytania. Powód: rejsy tymi maszynami nie są bezpieczne.

Boeing może dostać zezwolenie na latanie dopiero pod koniec tego roku.
Boeing może dostać zezwolenie na latanie dopiero pod koniec tego roku. (Materiały prasowe)
bEEtbdLV

Boeing może dostać zezwolenie na latanie dopiero pod koniec tego roku. Termin ten był już przekładany cztery razy. Jeśli będzie kolejne opóźnienie to koncern nie wyklucza wstrzymania lub spowolnienia produkcji tych maszyn.

- Nie jest rozwiązaniem, które nas zadowala, ale jest to alternatywa, na którą musimy się przygotować. Firma musi mieć pewność, że przewidziała wszystkie scenariusze - powiedział dyrektow wykonawczy producenta Dennis Muilenburg.

bEEtbdLX

Z powodu dwóch katastrof - w Indonezji w październiku 2018 roku i w Etiopii w marcu tego roku - w których łącznie zginęło 346 ludzi, w marcu wszystkie samoloty Boeing 737 Max zostały uziemione. Ponadto, Federalna Administracja Lotnictwa wykryła niedawno nową usterkę w maszynach 737 Max.

Notowania Boeinga na nowojorskiej giełdzie spadły w związku z tymi informacjami o 3 proc.

Koncern poinformował, że w drugim kwartale tego roku poniósł najwyższe straty w swojej historii: - 3,7 mld dolarów. Zawieszenie lub spowolnienie prac może sprawnić, że firma będzie na jeszcze większym minusie.

bEEtbdMd
Zobacz także: Obejrzyj: Boeingi 737 MAX w LOT nie polecą. Prezes wyjaśnia

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bEEtbdMy
KOMENTARZE
(6)
CCi
2 lata temu
Moijlenburg to czemu Te Najnowoczesniejsz Zlomy i Buble do tej pory Lataly !!!
lotnik
2 lata temu
na foto jest 777
nes
2 lata temu
LOT-aj złomem
bEEtbdMz
150
2 lata temu
Dodam tylko że Ryanair zakupił ich aż 150 sztuk czyli latające bomby
Prawda
2 lata temu
Komisja Europejska powinna na nich nałożyć karę w wysokości 60 MLD USD, za to, że zataili wadę oprogramowania i tnąc koszty nie zamontowali drugiego zabezpieczenia, czym narazili obywateli EU na śmierć w katastrofach lotniczych. Podobnie zrobiły USA w stosunku do VW, z tym, że tam nikt nie zginął.