Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. NKU
|
aktualizacja

Europa kupuje elektryczne samochody. Polska wciąż stoi dieslem

26
Podziel się:

Tylko w pierwszym półroczu 2021 roku w Niemczech sprzedano 60 razy więcej aut elektrycznych niż w Polsce - podaje "Rzeczpospolita". Elektryfikacja rynku motoryzacyjnego nabiera tempa, przy czym w Polsce zmiany przychodzą nam opornie.

Europa kupuje elektryczne samochody. Polska wciąż stoi dieslem
(GETTY, Dave Rowland)

Jak donosi "Rz", Polska znalazła się na odległym miejscu w rankingu sprzedaży aut elektrycznych w 2021 roku. Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, w drugim kwartale sprzedaż e-aut skoczyła w UE o blisko 232 proc.

A to jest tylko średnia europejska. W Niemczech sprzedaż tych aut wzrosła o 357 proc. Efekt? Udział aut elektrycznych w rejestracjach nowych pojazdów samochodowych wzrósł za Odrą dwukrotnie. Na przełomie kwietnia i czerwca 2020 roku było to 3,5 proc., natomiast już teraz w Niemczech udział aut elektrycznych wyniósł 7,5 proc.

Skąd taki wzrost? Wszystko za sprawą Komisji Europejskiej, która zaproponowała zredukowanie emisji dwutlenku węgla z nowych pojazdów do poziomu zerowego do 2035 roku.

Zobacz także: Kara za jazdę na zderzaku. Drony ruszą na autostrady?

Polska zostaje jednak daleko w tyle. Jak czytamy na łamach "RZ", od stycznia do końca czerwca salony samochodowe opuściło blisko 2,5 tys. aut elektrycznych. Z kolei w Niemczech sprzedaż była około 60 razy większa - niemieckie salony opuściło 149 tys. aut elektrycznych.

Natomiast lepiej wypadamy w rankingu sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym. Według ACEA, w drugim kwartale br. rejestracja pojazdów w Polsce wzrosła o 250 proc. i wynosi obecnie 33,1 tys. Z tym wynikiem uplasowaliśmy się na piątym miejscu w całe UE.

Znaleźliśmy się z kolei w czołówce sprzedaży pojazdów z silnikiem diesla. W pierwszym kwartale br. ich sprzedaż w Polsce zrosła o 3,8 proc., przy czym w UE w tym samym czasie spadła o 8,5 proc.

Wybijamy się również w sprzedaży Diesli na rynku wtórnym. Według Samaru od stycznia do do końca czerwca udział tych pojazdów wyniósł 47 proc. łącznej liczby samochodów sprowadzanych do Polski.

Tylko kilka dni temu Sejm przegłosował specustawę, która pozwala na zamianę terenów zarządzanych przez Lasy Państwowe w Stalowej Woli i Jaworznie na lasy, grunty i inne nieruchomości. Na tym obszarze ma powstać fabryka s samochodów elektrycznych marki Izera.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
Polakos
4 miesiące temu
Po dwóch latach od tego artykułu, dziś wiadomo ze propaganda ev się sypie
Makaron na us...
2 lata temu
Pieniędzy w portfelach ludzie nie mają, więc i za 20 lat się to nie zmieni. Czy trzeba to powtarzać po każdym artykule? Jaki jest średni wiek auta w Polsce? Jakie są średnie zarobki w Polsce? Jakie są ceny nowych aut, nie wspomnę, jakie są ceny aut elektrycznych? Ile miał kosztować ZOE, gdy go zapowiadano? Nie mam więcej pytań. Szkoda strzępić język.
Piernik
3 lata temu
Co tu dużo mówić, Polska 100 lat za innymi, jak zawsze. Najważniejsze, żeby wszyscy zmawiali pacierz i dawali na tacę.
Alisherov
3 lata temu
Elektryki to pojazdy antyekologiczne przynoszą środowisku więcej szkody niż pożytku. Warto zainteresować się z czego powstają ogniwa i skoda pozyskuje się na to surowce i wówczas mit o ekologii pryska! !!
jogi
3 lata temu
Elektryk jako drugi/trzeci samochod w rodzinie. Jak kogos stac na taki kaprys. Na zakupy, czasem do pracy jezeli nie daleko. Oczywiscie z ladowarka przy domu. Jako jedyny samochod w ogole oraz dla mieszkajacych w blokach to absolutny bezsens.
...
Następna strona