Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac.
NKU
|
aktualizacja

Europa kupuje elektryczne samochody. Polska wciąż stoi dieslem

24
Podziel się:

Tylko w pierwszym półroczu 2021 roku w Niemczech sprzedano 60 razy więcej aut elektrycznych niż w Polsce - podaje "Rzeczpospolita". Elektryfikacja rynku motoryzacyjnego nabiera tempa, przy czym w Polsce zmiany przychodzą nam opornie.

Europa kupuje elektryczne samochody. Polska wciąż stoi dieslem
(GETTY, Dave Rowland)
bELbdbBx

Jak donosi "Rz", Polska znalazła się na odległym miejscu w rankingu sprzedaży aut elektrycznych w 2021 roku. Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, w drugim kwartale sprzedaż e-aut skoczyła w UE o blisko 232 proc.

A to jest tylko średnia europejska. W Niemczech sprzedaż tych aut wzrosła o 357 proc. Efekt? Udział aut elektrycznych w rejestracjach nowych pojazdów samochodowych wzrósł za Odrą dwukrotnie. Na przełomie kwietnia i czerwca 2020 roku było to 3,5 proc., natomiast już teraz w Niemczech udział aut elektrycznych wyniósł 7,5 proc.

bELbdbBz

Skąd taki wzrost? Wszystko za sprawą Komisji Europejskiej, która zaproponowała zredukowanie emisji dwutlenku węgla z nowych pojazdów do poziomu zerowego do 2035 roku.

Zobacz także: Kara za jazdę na zderzaku. Drony ruszą na autostrady?

Polska zostaje jednak daleko w tyle. Jak czytamy na łamach "RZ", od stycznia do końca czerwca salony samochodowe opuściło blisko 2,5 tys. aut elektrycznych. Z kolei w Niemczech sprzedaż była około 60 razy większa - niemieckie salony opuściło 149 tys. aut elektrycznych.

bELbdbBF

Natomiast lepiej wypadamy w rankingu sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym. Według ACEA, w drugim kwartale br. rejestracja pojazdów w Polsce wzrosła o 250 proc. i wynosi obecnie 33,1 tys. Z tym wynikiem uplasowaliśmy się na piątym miejscu w całe UE.

Znaleźliśmy się z kolei w czołówce sprzedaży pojazdów z silnikiem diesla. W pierwszym kwartale br. ich sprzedaż w Polsce zrosła o 3,8 proc., przy czym w UE w tym samym czasie spadła o 8,5 proc.

Wybijamy się również w sprzedaży Diesli na rynku wtórnym. Według Samaru od stycznia do do końca czerwca udział tych pojazdów wyniósł 47 proc. łącznej liczby samochodów sprowadzanych do Polski.

bELbdbBG

Tylko kilka dni temu Sejm przegłosował specustawę, która pozwala na zamianę terenów zarządzanych przez Lasy Państwowe w Stalowej Woli i Jaworznie na lasy, grunty i inne nieruchomości. Na tym obszarze ma powstać fabryka s samochodów elektrycznych marki Izera.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bELbdbCa
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
Piernik
2 miesiące temu
Co tu dużo mówić, Polska 100 lat za innymi, jak zawsze. Najważniejsze, żeby wszyscy zmawiali pacierz i dawali na tacę.
Alisherov
3 miesiące temu
Elektryki to pojazdy antyekologiczne przynoszą środowisku więcej szkody niż pożytku. Warto zainteresować się z czego powstają ogniwa i skoda pozyskuje się na to surowce i wówczas mit o ekologii pryska! !!
jogi
3 miesiące temu
Elektryk jako drugi/trzeci samochod w rodzinie. Jak kogos stac na taki kaprys. Na zakupy, czasem do pracy jezeli nie daleko. Oczywiscie z ladowarka przy domu. Jako jedyny samochod w ogole oraz dla mieszkajacych w blokach to absolutny bezsens.
bELbdbCb
Zenek
3 miesiące temu
U nas elektryki się mijają z celem bo prąd mamy z elektrowni węglowych, a poza tym cena jest barierą. Hybrydy są juz lepszą opcją, sam mam corollę 1.8 i w miastach czy na krajówkach się sprawdza. Mało pali i przynajmniej nie muszę się o ładowarki martwić bo tego nie potrzebuje. A diesel też jest spoko jak się głównie po trasach jeździ
mom
3 miesiące temu
truje to złom, a nie diesel
...
Następna strona