Klasa biznes w liniach Emirates. Sprawdziliśmy, jak wygląda lot z Warszawy do Dubaju

Rozkładany fotel i kołdra, obiad na porcelanowej zastawie, szampan i drinki na życzenie - z tym kojarzy się lot samolotem w klasie biznes. Na co może liczyć pasażer, który za bilet w dwie strony płaci nawet kilkanaście tysięcy złotych? Sprawdziliśmy podczas rejsu liniami Emirates z Warszawy do Dubaju.

Podczas rejsu z Warszawy do Dubaju sprawdziliśmy, co oferuje klasa biznes linii lotniczych EmiratesPodczas rejsu z Warszawy do Dubaju sprawdziliśmy, co oferuje klasa biznes linii lotniczych Emirates
Źródło zdjęć: © money.pl | Marcin Walków
Marcin Walków

Podróż w klasie biznes rozpoczyna się jeszcze przed wejściem na pokład samolotu. Na trzy godziny przed wylotem z Warszawy, w umówione miejsce przyjeżdża po mnie szofer w BMW serii 7. W cenie biletu w klasie biznes jest dowóz do lotniska (w promieniu 40 km bez dopłaty), a po lądowaniu - transfer do hotelu (bez limitu km w ZEA).

BMW serii 7
W cenie biletu w klasie biznes jest dowóz do lotniska © money.pl | Marcin Walków

Przed wylotem do Dubaju. Na Lotnisku Chopina w Warszawie

Odprawa biletowo-bagażowa na Lotnisku Chopina odbywa się w strefie A-B. Dla pasażerów klasy pierwszej i biznes są wydzielone stanowiska check-in. Sprawdzony zostaje paszport oraz certyfikat covidowy, który pozwala wjechać na terytorium Zjednoczonych Emiratów Arabskich bez konieczności wykonywania testu na COVID-19. Nie jest też potrzebna wiza.

Lotnisko Chopina
Odprawa pasażerów Emirates odbywa się w strefie A-B Lotniska Chopina © money.pl | Marcin Walków

Nadaję też bagaż rejestrowany. Limit w klasie biznes to dwie sztuki bagażu o wadze do 40 kg. Na pokład można zabrać dwie mniejsze walizki o wadze do 7 kg każda.

Bilet w klasie biznes pozwala na skorzystanie z tzw. fast-tracka, czyli szybszej ścieżki kontroli bezpieczeństwa. Ta znajduje się na drugim końcu terminala lotniska. Są tam tylko dwa stanowiska, ale - zwłaszcza w porze szczytu - kolejka jest znacznie krótsza.

Fast-track
Z biletem klasy biznes można skorzystać z tzw. fast-tracka na lotnisku © money.pl | Marcin Walków

Po standardowej procedurze, już będąc w strefie zastrzeżonej portu lotniczego, można skorzystać z jednego z dwóch saloników biznesowych. Dla pasażerów Emirates są to Preludium (w strefie Schengen) i Bolero - za bramkami Straży Granicznej.

Salonik Bolero Executive Lounge
Bolero Executive Lounge to jeden z dwóch saloników dostępnych dla pasażerów klasy biznes © money.pl | Marcin Walków

W saloniku biznesowym można skorzystać m.in. z wygodnych foteli i kanap, prysznica. Dostępne są też posiłki i przekąski. Na pierwszy rzut oka oferta nie jest szczególnie bogata, ale do spędzania około 2 godzin w zupełności wystarczy. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z napojów, również alkoholi. Prasa dostępna jest przede wszystkim w postaci cyfrowej, czyli można ją pobrać na tablet, laptopa lub telefon komórkowy w formacie PDF.

Emirates
Na pierwszy rzut oka oferta saloniku nie jest zbyt bogata. Jednak na oczekiwanie przez godzinę lub dwie na samolot w zupełności wystarczy © money.pl | Marcin Walków
Emirates
W lodówce są cztery rodzaje gotowych zestawów do wyboru © money.pl | Marcin Walków

Salonik Bolero ma inną zaletę - znajduje się na poziomie płyty lotniska i pozwala przyglądać się z bliska Boeingowi 777-300ER przygotowywanemu do rejsu powrotnego z Warszawy do Dubaju oraz innym samolotom.

Widok z saloniku Bolero na Boeinga 777-300ER
Z saloniku Bolero można przyglądać się zaparkowanym przy rękawach Lotniska Chopina samolotom. Na zdjęciu: Boeing 777-300ER linii Emirates © money.pl | Marcin Walków

Boeing 777-300ER to największy na świecie samolot odrzutowy z dwoma silnikami. Składa się z około 3 mln części. Ma blisko 74 m długości i niemal 65 m rozpiętości skrzydeł. Kabina ma szerokość 5,86 m. We flocie Emirates są 153 samoloty B777.

Boeing 777-300ER E6-ENK
Boeing 777-300ER E6-ENK © money.pl | Marcin Walków

Boeing 777-300ER o rejestracji A6-ENK wszedł do służby w lipcu 2013 r. Na pokład zabiera 354 pasażerów, z czego oferuje osiem miejsc w klasie pierwszej, 42 fotele w klasie biznes i 304 miejsca w klasie ekonomicznej.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Co można wnieść do samolotu?

Klasa biznes. Wchodzimy na pokład samolotu Emirates

Boarding, czyli wejście na pokład samolotu, rozpoczyna się około 40 minut przed planowanym wylotem. Pasażerowie klasy pierwszej oraz biznes są zapraszani do wejścia w pierwszej kolejności.

Podczas tego rejsu na pokładzie pracuje personel z 8 krajów, mówiący 10 językami. Zapowiedzi wygłaszane są w języku angielskim, arabskim i polskim.

Klasa biznes Emirates
Personel pokładowy podczas tego rejsu pochodzi z 8 krajów i mówi 10 językami © money.pl | Marcin Walków

Podczas odprawy wybrałem miejsce na końcu przedziału klasy biznes przy oknie - 11K. Fotele w klasie biznes w tym typie samolotu mają układ 2+3+2.

Emirates
Największy atut klasy biznes to wygodny fotel z dużą przestrzenią na nogi i dodatkowymi udogodnieniami © money.pl | Marcin Walków

Na fotelu czeka na mnie poduszka, zapakowana kołdra oraz zapakowane słuchawki nauszne.

Fotel 11K na pokładzie Boeinga 777-300ER linii Emirates
Fotel 11K na pokładzie Boeinga 777-300ER linii Emirates © money.pl | Marcin Walków
Słuchawki dla pasażerów klasy biznes Emirates
Każdy z pasażerów klasy biznes może korzystać z wygodnych słuchawek © money.pl | Marcin Walków

Dla Emirates lot z Warszawy do Dubaju jest krótką trasą, dlatego pasażerowie klasy biznes nie otrzymują kosmetyczek (tzw. amenity kit) marki Bvlgari. W kieszeni fotela czekają tylko zapakowane skarpetki bezuciskowe i maska zaciemniająca do spania.

Bezuciskowe skarpetki i maska zaciemniająca do spania
Bezuciskowe skarpetki i maska zaciemniająca do spania © money.pl | Marcin Walków

Jeszcze przed startem stewardessa Irina, odpowiedzialna w tym locie za tę sekcję klasy biznes, w której jest mój fotel, przychodzi się przywitać. Przynosi też napój na powitanie - szampana, sok pomarańczowy lub jabłkowy.

Stewardessa Irina
Stewardessa Irina opiekowała się moją sekcją klasy biznes. Personel pokładowy nosi maseczki, rękawiczki nie są obowiązkowe © money.pl | Marcin Walków

Pasażerowie otrzymują żel odkażający do rąk oraz dodatkowe maseczki - te trzeba nosić przez cały czas trwania lotu, z wyjątkiem czasu na posiłek. W trakcie jednej z pierwszych zapowiedzi pokładowych poinformowano też, że powietrze w kabinie samolotu jest filtrowane i wymieniane w całości co 2-3 minuty.

Emirates
Podczas długiego rejsu warto często zmieniać maseczkę. Zapasowe rozdaje personel pokładowy przed startem © money.pl | Marcin Walków

Stewardessa podaje mi też menu na dzisiejszy rejs oraz kartę win w klasie biznes. Można się z nimi zapoznać już na kilka dni przed wylotem na stronie internetowej Emirates w zakładce, gdzie po zalogowaniu można zarządzać rezerwacją. Oprócz posiłku standardowego dostępne są też diety specjalne i religijne, np. koszerne.

Jeszcze przed startem będą zbierane zamówienia na obiad - przystawkę, danie główne, deser i napoje.

Emirates
Drukowane menu i karta win na dany rejs. Informacje te dostępne są jeszcze przed odprawą oraz w aplikacji mobilnej © money.pl | Marcin Walków

Pasażerowie otrzymują też gorący i wilgotny ręcznik do wytarcia rąk.

Klasa biznes Emirates
Gorący ręcznik do wytarcia rąk © money.pl | Marcin Walków

W oparciu fotela przede mną zamontowano 23-calowy ekran systemu ICE. To skrót od angielskich słów oznaczających informację, komunikację i rozrywkę. Za jego pośrednictwem mam dostęp m.in. do kilku tysięcy filmów, kanałów telewizyjnych na żywo, HBO MAX.

Klasa biznes Emirates
ICE to skrót od angielskich słów: informacja, komunikacja, rozrywka © money.pl | Marcin Walków

Treściami na ekranie mogę sterować za pomocą niewielkiego tabletu albo pilota - ten ostatni pozwala też włączyć oświetlenie nad fotelem lub wysłać sygnał z prośbą o podejście personelu pokładowego.

Emirates
Tablet pozwala obsługiwać ekran ICE bez ruszania się z fotela © money.pl | Marcin Walków
Emirates
Do dyspozycji jest też pilot, m.in. do wzywania personelu pokładowego © money.pl | Marcin Walków

Pasażerowie otrzymują też katalog z ofertą Duty Free, którego zawartość jest też dostępna na ekranie.

Emirates
Podczas rejsu można zrobić zakupy w sklepie Duty Free © money.pl | Marcin Walków

Restauracja w chmurach. Posiłki w klasie biznes

Niedługo po starcie samolotu rozpoczynają się przygotowania do serwisu. Podczas trwającego niecałe 6 godz. lotu z Warszawy do Dubaju podawany jest jeden trzydaniowy posiłek. Na początek pasażerowie otrzymują wybrany przez siebie napój - bezalkoholowy lub alkoholowy oraz kilka gatunków orzechów serwowanych na ciepło.

Emirates
Serwowane na ciepło orzechy i drinki - w wersji alkoholowej i bezalkoholowej (mocktail) © money.pl | Marcin Walków

Niespełna godzinę po starcie podawany jest posiłek. Na przystawkę wybieram pasztet z wątróbki drobiowej z chrupiącą kruszonką z kaszy gryczanej, kremem z orzechów włoskich i sosem z wiśni. Do tego lekka warzywna sałatka i pieczywo - do wyboru spośród kilku rodzajów.

Emirates
Niespełna godzinę po starcie podawany jest posiłek © money.pl | Marcin Walków

Na danie główne wybieram polędwicę wołową z sosem pieprzowym podawaną z terriną ziemniaczaną, szparagami na parze i pieczoną dynią.

Emirates
Danie główne - jedno z trzech do wyboru © money.pl | Marcin Walków

Czas na deser. Decyduję się na ciasto jagodowo-waniliowe oraz deskę serów. Do tego serwowane są czekoladowe pralinki.

Emirates
Czas na deser. Wybrałem ciasto jagodowo-waniliowe oraz deskę serów © money.pl | Marcin Walków

W trakcie rejsu z Warszawy do Dubaju jest jeden serwis. Napoje i proste przekąski są dostępne przez cały czas.

Co robić w trakcie lotu?

Strategie spędzania czasu wolnego w samolocie - a do lądowania zostało jeszcze niecałe 4 godz. - są różne. Jedni zanurzają się w rozrywkę pokładową ze słuchawkami na uszach - oglądają filmy lub słuchają muzyki. Inni zostawiają rozłożony stolik, stawiają na nim laptopa i pracują. Kolejni czytają książkę lub prasę. Ja zostaję przy telewizji informacyjnej na żywo i śledzeniu przebiegu lotu.

Emirates
Podczas lotu można m.in. oglądać filmy lub słuchać muzyki. Jest też telewizja na żywo © money.pl | Marcin Walków

Emirates w swoich samolotach oferują odpłatny dostęp do internetu. Najtańszy pakiet za niecałe 5 dol. pozwala korzystać z aplikacji takich jak WhatsApp czy Messenger, najdroższy - za 17 dol. korzystać z internetu bez limitu danych do końca rejsu. Członkowie programu lojalnościowego Skywards w klasie biznes mogą korzystać z tego podstawowego pakietu bezpłatnie.

Internet na pokładzie samolotu
Emirates w swoich samolotach oferują odpłatny dostęp do internetu © money.pl | Marcin Walków

Na fotelu obok mnie - podczas tego rejsu pozostał wolny - to na nim stewardessa rozłożyła dodatkowy materac do spania. Rozkładam więc fotel do pozycji prawie płaskiego łóżka. I niedługo potem zasypiam.

Emirates
Fotel można rozłożyć do pozycji łóżka © money.pl | Marcin Walków

Budzę się na niecałe dwie godziny przed lądowaniem w Dubaju. Na pokładzie jest już ciemno - główne światła są wyłączone, kabinę dyskretnie oświetlono w nastrojowych barwach.

Emirates
Wieczorem na pokładzie jest już ciemno - główne światła są wyłączone © money.pl | Marcin Walków

W toaletach dla pasażerów klasy biznes są szczoteczki i pasty do zębów, krem do rąk, grzebienie, a także woda toaletowa Bvlgari.

Emirates
W toaletach dla pasażerów klasy biznes są akcesoria takie jak grzebień... © money.pl | Marcin Walków
Emirates
...albo szczoteczka do zębów i pasta © money.pl | Marcin Walków
Emirates
Na wyposażeniu łazienki markowe zapachy © money.pl | Marcin Walków

Zaglądamy do pierwszej klasy Emirates

Szef pokładu proponuje mi rozejrzenie się po pierwszej klasie, korzystając z okazji, że na tym rejsie jest pusta. Pasażerowie pierwszej klasy podróżują w zapewniających jeszcze większą prywatność zamykanych kabinach. Mają do dyspozycji jeszcze większy ekran, szerszy i rozkładany na płasko fotel, piżamę, barek, ekskluzywny zestaw kosmetyków, notes i długopis z logo Emirates. Bogatsza jest karta dań i win, a dostęp do internetu - w cenie biletu przez cały lot.

  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
  • Emirates
[1/8] Źródło zdjęć: money.pl | Marcin Walków

Lądowanie w Dubaju

Samolot zniża się do lądowania na międzynarodowym lotnisku w Dubaju (DXB). Na ekranach pojawiają się informacje o kolejnych połączeniach dla pasażerów przesiadających się na inne rejsy. Podawana jest też informacja o taśmie, na której będą do odbioru bagaże nadane w Warszawie.

Emirates
Lot samolotu mogę śledzić na ekranie monitora © money.pl | Marcin Walków

Załoga, przygotowując kabinę do lądowania, zbiera materace i kołdry. Niedługo przed lądowaniem zabiera też szklanki i kieliszki. Na czas lądowania bagaż podręczny w klasie biznes musi być umieszczony w schowkach nad głowami, laptopy i większe urządzenia elektroniczne również - lub zabezpieczone w kieszeni fotela. Wkrótce potem lądujemy w Dubaju.

Emirates
W Dubaju samolot zatrzymuje się przy rękawie, pozwalającym wejść wprost do terminala © money.pl | Marcin Walków

Pasażerowie klasy pierwszej i biznes z pokładu wychodzą jako pierwsi. Podobnie jak podczas wchodzenia na pokład, personel pokładowy jest znów w pełnym umundurowaniu.

Emirates
Podczas powitania i pożegnania personel pokładowy jest w pełnym umundurowaniu. Nawiązuje ono do symboliki Zjednoczonych Emiratów Arabskich © money.pl | Marcin Walków

Na lotnisku w Dubaju

Z pokładu samolotu przez rękaw wchodzę do terminala na lotnisku w Dubaju. Przejście do hali odbioru bagażu zajmuje kilkanaście minut. Przechodzę kontrolę graniczną, dostaję stempel do paszportu, potwierdzający przekroczenie granicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Z walizką w ręce udaję się do wyjścia.

Pasażerowie klasy biznes mogą zarezerwować usługę szofera przed wylotem albo bezpośrednio na lotnisku.

Emirates
Dla pasażerów klasy pierwszej i biznes jest oddzielna strefa, gdzie można skorzystać z wliczonej w cenę usługi samochodu z szoferem © money.pl | Marcin Walków

Zostaję skierowany do jednego z wyjść, gdzie już czeka na mnie BMW serii 5 i kierowca. Na parkingu jest kilkadziesiąt takich samochodów. Jedziemy prosto do hotelu. W Dubaju jest po godz. 22, a temperatura wynosi około 24 stopni Celsjusza.

Emirates
Na parkingu czeka na mnie BMW serii 5 i kierowca © money.pl | Marcin Walków

Loty z Polski do Dubaju. Ile to kosztuje?

Ile kosztuje podróż do Dubaju? Cena biletu lotniczego zależy od kilku czynników, m.in. terminu, wyprzedzenia, z jakim dokonujemy rezerwacji, popularności trasy w danym okresie.

Przykładowo, w okolicy tegorocznej majówki rejs liniami Emirates w klasie biznes z Warszawy do Dubaju kosztuje od 7,5 do ponad 10 tys. zł w jedną stronę, w zależności od wybranej taryfy. W klasie pierwszej to już od 15,4 tys. zł do ponad 17 tys. zł. W klasie ekonomicznej Emirates można znaleźć bilety na trasie Warszawa-Dubaj już za około 2 tys. zł w dwie strony.

Na trasie między Warszawą i Dubajem operują też linie lotnicze flydubai i Polskie Linie Lotnicze LOT. Z Krakowa do Dubaju polecieć można flydubai oraz tanimi liniami lotniczymi Wizz Air. W tym ostatnim przypadku bilety można znaleźć nawet za kilkaset złotych tam i z powrotem.

Wybrane dla Ciebie
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"