Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. JCK
|

Koniec drążenia tunelu w Świnoujściu

170
Podziel się:

Na czwartek planowane jest zakończenie zasadniczych prac przy drążeniu tunelu w Świnoujściu. Taką informację przekazał szczeciński oddział GDDKiA. Maszyna drążąca ma dotrzeć do komory odbiorczej.

Koniec drążenia tunelu w Świnoujściu
Na czwartek planowane jest zakończenie zasadniczych prac przy drążeniu tunelu w Świnoujściu (GDDKiA)

Do wtorku włącznie maszyna wydrążyła 1474,81 m. "Jutro maszyna drążąca dotrze do komory odbiorczej po stronie wyspy Wolin, co będzie oznaczało zakończenie zasadniczych prac przy drążeniu tunelu" – powiedział Polskiej Agencji Prasowej Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Teren inwestycji, jak zapowiedziała Kancelaria Prezydenta RP, odwiedzi prezydent Andrzej Duda.

Wyprodukowana w Chinach i przetransportowana do Świnoujścia w częściach maszyna TBM, została zmontowana w komorze startowej na wyspie Uznam. Maszyna, nazwana później "Wyspiarką", rozpoczęła drążenie tunelu na początku marca 2021 roku.

Zobacz także: Opóźnienia na budowach. Inflacja uderza w wykonawców. Nastąpi fala bankructw?

Maszyna waży ponad 3 tys. ton, ma długość 105 m i średnicę 13,4 m. Przewiercała się pod dnem Świny, układając jednocześnie betonowe pierścienie obudowy składające się z segmentów.

Według świnoujskiego magistratu będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. 1484 metrów zostanie wydrążone maszyną TBM. Z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi cały tunel będzie miał długość 1780 metrów.

Koszt budowy tunelu to ponad 912 mln zł, z czego przeszło 775 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(170)
xxx
3 lata temu
Tyle się pisze, że to Unia daje nam pieniądze, że to nie jest nasza kasa, ale Polska też jest w Unii i dokłada się do tych pieniędzy. No tak, ale Polska nie płaci tyle składek co bogatsze kraje jak Niemcy czy Holandia. Jeszcze nie słyszałem, żeby Niemiec, Holender czy Francuz dał komuś pieniądze za nic. Przecież firmy z tych krajów robią w Polsce interesy, chcą mieć lepszą infrastrukturę, żeby sprzedawać szybciej i taniej swoje towary i usługi. Tak naprawdę kasa którą wpłaca do wspólnej puli Polska jest tylko częścią pieniędzy, które dla „wspólnej” kasy wypracujemy. Często się też mówi, że polski pracownik jest mniej wydajny niż pracownik w zachodnim kraju. Często tak jest, ale to wynika ze sposobu zarządzania i utworzonego stanowiska pracy. Jak wchodziliśmy do Unii miała być swoboda konkurencji i co zrobili. Na polskich kierowców nałożono ograniczenia. Polski kierowca jest świetnym przykładem wydajności. Kierowców w krajach Unii obowiązują te same ograniczenia wynikające z czasu pracy. To dlaczego polski kierowca zarabia 60% tego co zarabia kierowca Hiszpan czy Niemiec. Oni nie zrealizują więcej przewozów w tym samym czasie pracy.
emeryt
3 lata temu
no a co na to ryzy , wszak twierdzil , ze ni ma pinindzy
Piotr
3 lata temu
Nieudaczniki z PO już tu wyją bo oni z Polsce zbudowali tylko biedę i nienawiść nawet pieniędzy z UE nie potrafili załatwić na ta inwestycję a UE łaski nie robi bo płacimy gigantyczne składki
olo
3 lata temu
Duda????Już Morawiecki stępkę kładł pod budowę promu...hehehe
Krecik
3 lata temu
Jaki prezydent, najwyżej ciekawostka przyrodnicza.
...
Następna strona