Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Koronawirus. Spadki sprzedaży sieci H&M sięgają niemal 60 proc.

1
Podziel się

Od 1 marca do 6 maja szwedzka sieć odzieżowa H&M odnotowała spadek sprzedaży o 57 proc. przy porównaniu z analogicznym okresem w roku 2019. Powodem takiego stanu rzeczy jest trwająca pandemia koronawirusa. Sieć liczy na odbicie w związku z odmrażaniem gospodarki przez coraz więcej państw.

H&M zanotował kwartalną stratę po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat.
H&M zanotował kwartalną stratę po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat. (NurPhoto via Getty Images)
bErWETnV

O wynikach sieci H&M pisze "Puls Biznesu", który powołuje się na Reutersa. Z opublikowanej w czwartek przez spółkę informacji wynika, że chociaż część sklepów jest z powrotem otwarta dla klientów, to jednak 60 proc. z nich nadal pozostaje zamkniętych.

H&M już na początku kwietnia zapowiadał, że zanotuje kwartalną stratę. Pierwszą od kilkudziesięciu lat.

Firma podała, że na koniec kwietnia wartość niesprzedanych towarów wzrosła do poziomu nieco ponad 41 mld koron szwedzkich (4,2 mld dolarów). Na koniec lutego wartość ta wyniosła 37,2 mld koron szwedzkich.

bErWETnX
Zobacz także: Zobacz też: Koronawirus uderzył w hotele Gołębiewski. "Trzy lata wychodzenia ze strat"

Rośnie jednak sprzedaż online. Jak podaje "PB" za Reutersem, sprzedaż H&M w sieci wzrosła o 32 proc.

Pod koniec kwietnia i na początku maja szwedzka sieć otworzyła sklepy w tych krajach, które podjęły decyzję o znoszeniu restrykcji.

bErWETod

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
bErWEToy
KOMENTARZE
(1)
Bebeer
rok temu
Najgorszy sklep jaki znam