Kto mógłby przejąć TVN? Na polskim rynku jest tylko jedna opcja. Ale nierealna
Portal wirtualnemedia.pl wskazał nazwy nadawców, którzy mogliby być zainteresowani przejęciem TVN przypadku sprzedaży stacji przez Warner Bros. Discovery. Jest też opcja polska, jednak trudno oczekiwać, że zyskałaby akceptację UOKiK.
Przypomnijmy: według "Financial Times", w związku z koniecznością szukania oszczędności, Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż stacji TVN. Taki ruch miałby poprawić wyniki finansowe grupy przy obecnie trudnej sytuacji rynkowej. "Według osób zaznajomionych ze sprawą, kierownictwo Warner Bros Discovery stara się uniknąć rozpadu firmy" - czytamy w "FT".
Właściciel TVN rozważa sprzedaż stacji
Tymczasem jak wskazuje portal dziennika "The Wall Street Journal" łączne przychody amerykańskiego właściciela TVN w II kwartale wyniosły 9,7 miliarda dolarów, co oznacza spadek z prawie 10,4 mld dol. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Straty netto wyniosły prawie 10,0 mld dol. - znacznie więcej niż w II kwartale 2023 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Poseł PiS o słowach Kurskiego. Opowiada dowcip o TVN
Lista potencjalnych chętnych
- Ponad dwa lata po uruchomieniu naszej firmy wciąż jesteśmy w trakcie długoterminowej transformacji, naznaczonej wieloma znaczącymi postępami, ale także wyzwaniami - powiedział w minioną środę prezes Warner Bros. Discovery David Zaslav.
Kto mógłby przejąć TVN w przypadku podjęcia decyzji o sprzedaży stacji przez Warner Bros. Discovery? Portal wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że potencjalni nabywcy mogą znaleźć się nie tylko w USA, ale też w Europie.
To na przykład Grupa PPF z Czech, Antenna Group z Grecji, węgierska TV2 Média czy włoski MFE. Każda z tych trzech firm inwestuje w tradycyjną telewizję na różnych rynkach w naszej części kontynentu - czytamy.
Co z polskim rynkiem? - Jedynym graczem, który mógłby być zainteresowany (przejęciem TVN - przyp. red.) jest Zygmunt Solorz, ale tego nie zrobi, gdyż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wyrazi zgody na taką transakcję. Wtedy miałby dominującą pozycję na rynku reklamy telewizyjnej - zaznacza w rozmowie z wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef OMD Poland.