Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Kłopoty spółki Solorza. Chodzi o dostępność kanałów telewizyjnych

149
Podziel się:

Sąd apelacyjny orzekł, że Cyfrowy Polsat nierzetelnie informował widzów o dostępności niektórych kanałów podczas Euro 2016. Teraz ma zapłacić 14,8 mln zł kary - podaje "Puls Biznesu".

Zygmunt Solorz
Zygmunt Solorz (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

"Nie udało się Cyfrowemu Polsatowi (CP) skutecznie uciec od kary finansowej, jakiej domagał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Po powtórzonym procesie wyższa instancja sądowa utrzymała w części decyzję prezesa UOKiK z 2019 r., który żądał sankcji finansowej w łącznej wysokości prawie 35 mln zł" - napisała gazeta. Ostatecznie nadawca, którego większościowym udziałowcem jest Zygmunt Solorz - jeden z najbogatszych Polaków, zapłaci 14,8 mln zł kary.

Cyfrowy Polsat przegrał proces. Zapłaci 14,8 mln zł kary

"PB" podał, że po powtórnym przeanalizowaniu sprawy sąd apelacyjny doszedł do wniosku, iż Cyfrowy Polsat nie utrudniał klientom dostępu do kanałów ZDF oraz Das Erste w trakcie mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2016 r. we Francji (urząd nałożył za to karę w wysokości 20 mln zł). Utrzymał natomiast drugi zarzut wobec spółki, a mianowicie niepełne i nierzetelne informowanie konsumentów o zmianach w dostępności programów ZDF oraz Das Erste w trakcie Euro 2016. Wyrok jest prawomocny.

Gazeta informuje, że spółka nie chciała skomentować wyroku. Podała tylko, że oczekuje na pisemne uzasadnienie i po zapoznaniu się z nim zdecyduje, czy złoży kasację do Sądu Najwyższego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(149)
WYRÓŻNIONE
Figo
12 miesięcy temu
W ramach oszczednosci p.Soloz-Zak proponuje zwolnic Miszczaka.
Zuzia
12 miesięcy temu
A kiedy weźmiecie się za PLAY, który przez lata nagminnie naciąga i oszukuje ludzi?
bez naiwności
12 miesięcy temu
TVP, Polsat PLAY, WP, ONET, Orange i wiele innych operatorów mediów to wylęgarnie patologii których działalność jest oparta na kombinacjach, wprowadzaniu w błąd nieświadomych odbiorców i darciu z nich miliardów jak najtańszym kosztem. Tak naprawdę wygląda polski biznes medialny.
...
Następna strona