Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
KRJ
|

Małe sklepy, duży sukces. Polacy polubili je w pandemii. Pytanie na jak długo?

8
Podziel się:

43 proc. Polaków woli robić zakupy w małym sklepie. W Europie pod tym względem tylko we Francji jest więcej miłośników zakupów w mniejszym tłumie.

Małe sklepy, duży sukces. Polacy polubili je w pandemii. Pytanie na jak długo?
Rosnąca sympatia do małych sklepów wywołała renesans tego formatu. (WP, Mateusz Madejski)

Jak wynika z globalnego badania YouGov, które opisuje „Rzeczpospolita" we Francji 44 proc. badanych lubi małe sklepy. W świecie liderem pod tym względem są Indie, gdzie 53 proc. badanych opowiedziało się za małymi sklepikami.

Jesteśmy zatem na drugim biegunie, gdzie przodują USA i Chiny. W tych krajach tylko 23 proc. badanych chce robić zakupy w takich sklepach.

Zobacz także: Polski Ład. Dom do 70 mkw., czyli jaki? Wiceminister rozwiewa wątpliwości

Jednak jeśli chodzi o liczbę sklepów spożywczych w Europie, byliśmy absolutnym liderem z liczbą ponad 100 tys. Jednak to się zmieniło, bo w ostatnich latach spada ich liczba.

Jak wylicza Rzeczpospolita, samych ogólnospożywczych, bez specjalistycznych czy warzywniaków jeszcze w 2009 r. było ok. 103 tys. Tymczasem na koniec 2020 r. liczba spadła do 62 tys.

Rosnąca sympatia do nich wywołała renesans tego formatu. Sklepy podnoszą też w związku z tym jakość usług, co jest łatwiejsze, bo mali przedsiębiorcy dołączają do grup zakupowych czy sieci franczyzowych. Dzięki temu też mogą zaoferować niższe ceny.

Pandemia zatem pomogła małym sklepom.

- Dotychczas klienci nie mieli często świadomości, jak dużo te sklepy oferują. Aż do najtwardszego lockdownu na przełomie marca i kwietnia 2020 r., kiedy to Polacy zauważyli, jak strategiczne są z ich perspektywy małe sklepy oraz jak są potrzebne - mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Prawak
3 lata temu
Poza promocjami, staram się omijać duże sieci. U rodziców na osiedlu jest sklepik który ceny na poziomie dyskontów. Sam wolę ryneczek niedaleko. Musimy sobie pomagać bo nas zagranica przejmie
marek
3 lata temu
Polska to jednak Kambodża Europy
Julianna
3 lata temu
Ja nie kupuje w żadnym większym sklepie . a w biedronce byłam 7 lat temu i nie mam zamiaru tam wchodzić
Karol S.
3 lata temu
małe sklepy świetnie się konsolidują i dostają dobre ceny , aby zejść bardziej z ceną jaką żądają markety i hiperm. dostawca zmuszony jest do zmniejszania zawartości lub jakości aby wyjść na swoje dlatego sprawdzaj zawsze skład !
Robert
3 lata temu
po sprawdzeniu cen dokladnym ! wychodzi iż im większy sklep(galeria,centrum h,) tym bardziej omijać , kto wie to wie że małe sklepiki mają o wiele mniejsze koszty , muszą dbać o wszystko aby nie stracić klienta , w dużych tylko można kupić mineralną i papier toaletowy , reszta jeśli jest taniej to kosztem jakości lub składu .