Niespodziewany krok wstecz. Chodzi o inwestycję, która zwieńczy przekop Mierzei Wiślanej

Urząd Morski w Gdyni unieważnił przetarg na dokumentację projektowej pogłębienia toru wodnego do portu w Elblągu. To inwestycja potrzebna do tego, aby przekop Mierzei Wiślanej nabrał sensu ekonomicznego. Samorząd długo spierał się z rządem Zjednoczonej Prawicy, kto ma sfinansować prace.

Port Morski w ElblaguPort Morski w Elblagu
Źródło zdjęć: © money.pl | Jacek Losik
oprac.  LOS

Urząd Morski w Gdyni poinformował o unieważnieniu przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy toru wodnego na rzece Elbląg wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.

"Przyczyną jest zamieszczenie ogłoszenia w niewłaściwym publikatorze oraz wątpliwości co do właściwego oszacowania przedmiotu zamówienia" - wyjaśnił UM na stronie internetowej.

W poprzednim (unieważnionym właśnie) postępowaniu, jak pisaliśmy w money.pl, wpłynęły trzy oferty. Budżet inwestycji opiewał na blisko 794,6 tys. zł. W kosztorysie zmieścił się jeden oferent (497,4 tys. zł). Nowe postępowanie zostanie ogłoszone w najbliższych dniach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prezes Cracovii ujawnia zarobki piłkarzy w Polsce - Mateusz Dróżdż w Biznes Klasie

Po co pogłębiać tor wodny na rzece Elbląg?

Planowane prace obejmują budowę toru wodnego o szerokości 36 m i głębokości 5 m na odcinku od punktu P1 do punktu Port. Dodatkowo przewidziano umocnienia brzegu oraz budowę obrotnicy o średnicy 160 m. Pogłębienie toru wodnego na rzece Elbląg to kluczowy element drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną.

Początkowo rząd PiS nie planował budowy ostatniego odcinka do elbląskiego portu, pozostawiając to zadanie samorządowi. Jednak po wyborach nowy rząd zdecydował się na realizację tego fragmentu.

Prace przy pogłębianiu rzeki Elbląg, będące częścią IV etapu budowy drogi wodnej, rozpoczęły się w styczniu 2024 roku. Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga wynosi prawie 23 km.

Wybrane dla Ciebie
Jest decyzja. Rosja przedłuża zakaz eksportu benzyny
Jest decyzja. Rosja przedłuża zakaz eksportu benzyny
Zbudują zakład produkujący pociski do Homarów. Kosiniak-Kamysz zapowiada
Zbudują zakład produkujący pociski do Homarów. Kosiniak-Kamysz zapowiada
Niemiecka sieć podbija Polskę. Chce mieć aż 400 sklepów
Niemiecka sieć podbija Polskę. Chce mieć aż 400 sklepów
Umawianie wizyt do lekarza po nowemu. Centralna e-Rejestracja rusza w styczniu
Umawianie wizyt do lekarza po nowemu. Centralna e-Rejestracja rusza w styczniu
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym