Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Materiał partnera: Impact'21

Od słów do czynów: jak współpraca w Europie prowadzi do bardziej zrównoważonego rozwoju w obszarze płatności

1
Podziel się:

Kiedy w zeszłym miesiącu Angela Merkel przemawiała do uczestników Konferencji ONZ w sprawie Zmian Klimatu (COP26), jej przesłanie było jasne: "nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie powinniśmy być". Słowa byłej już kanclerz Niemiec, odbiły się echem w wypowiedziach nastoletnich aktywistów zebranych przed budynkiem, w którym odbywało się wydarzenie, oraz czołowych naukowców wygłaszających wykłady dla uczestników szczytu. Dowody były jasne: niepokój związany z kryzysem klimatycznym przekracza granice pokoleń; obietnice już nie wystarczają, potrzebne są bardziej zdecydowane działania.

Od słów do czynów: jak współpraca w Europie prowadzi do bardziej zrównoważonego rozwoju w obszarze płatności
Współpraca w Europie prowadzi do bardziej zrównoważonego rozwoju w obszarze płatności (materiały partnera)

W Mastercard jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy poprzeć nasze zobowiązania zarówno działaniami, jak i wynikami. Kilka lat temu, jako pierwsi w branży płatniczej, wyznaczyliśmy oparte na naukowych podstawach cele, aby skoncentrować nasze wysiłki na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Ponadto w styczniu tego roku zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji netto. Nasze postępy są na tyle duże, że możemy teraz przyspieszyć realizację naszego planu o dekadę, z 2050 do 2040 roku. Jest to odważny krok, ale konieczny, aby wesprzeć Organizację Narodów Zjednoczonych w ograniczeniu wzrostu temperatury na świecie do 1,5°C.

Jest to cel mocno zakorzeniony w Europie – ojczyźnie unijnego Zielonego Ładu, którego jesteśmy zwolennikiem, oraz regionie, który zawsze był w awangardzie zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój zawsze był częścią naszego DNA. Dzięki współpracy z czołowymi instytucjami finansowymi i fintechami w Europie udało nam się zwiększyć skalę wdrażania naszych zrównoważonych rozwiązań w regionie i wprowadzić naszą branżę w erę działania. Krótko mówiąc, pracujemy w Europie nad budowaniem przyszłości, która zachęci ludzi do wydawania pieniędzy w sposób zrównoważony, tak by mogli odegrać swoją rolę w pomaganiu naszej planecie, niezależnie od tego, czy jest ona duża, czy mała.

Umożliwienie Europejczykom dokonywania płatności w sposób zrównoważony

Jednym z rozwiązań, które ucieleśnia ten etos, jest Kalkulator Węglowy Mastercard. Udostępniliśmy to rozwiązanie w kwietniu we współpracy ze szwedzkim fintechem Doconomy. Został on zaprojektowany w celu zapewnienia świadomym ekologicznie konsumentom prostego sposobu na uzyskanie dostępu do szczegółowych informacji na temat wpływu ich wydatków na emisję dwutlenku węgla. Jest to rozwiązanie, które narodziło się w Europie, a w ostatnich miesiącach podjęliśmy kolejny krok w kierunku wprowadzenia tej funkcji w instytucjach finansowych w całym regionie – w tym ekko (pochodzącym z Wielkiej Brytanii), Gránit Bank (Węgry) i Sberbank (Rosja) – oraz na rynku Ameryki Łacińskiej.

W innych miejscach w Europie współpracujemy z naszymi regionalnymi partnerami nad wprowadzeniem rozwiązań umożliwiających dokonywanie ekologicznych płatności. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca wprowadziliśmy: kartę Mastercard Wildlife Card we współpracy z DSK Bank (Bułgaria), aby wspierać ochronę bioróżnorodności; datkomaty w Teatro Real (Hiszpania), aby odwiedzający mogli łatwo przekazać datki na cele ekologiczne; oraz ogłosiliśmy wprowadzenie ekologicznej karty debetowej wykonanej z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, we współpracy z Tred (Wielka Brytania). W Polsce razem z Credit Agricole wprowadziliśmy kartę z ekotworzywa, które rozkłada się znacznie szybciej niż plastik.

Wszystkie te inicjatywy przyczyniają się do realizacji naszego szerszego celu, jakim jest zachęcanie do podejmowania konkretnych, proekologicznych działań przez osoby korzystające z 2,9 mld naszych kart na całym świecie. Z naszych badań wynika, że 85% konsumentów jest skłonnych do osobistego podjęcia działań w celu zwalczania wyzwań związanych z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem, dlatego w 2022 roku będziemy nadal to umożliwiać poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w 61 krajach, które obsługujemy w Europie.

Budowanie fundamentów lepszego jutra w Europie

Uważamy, że jedynym trwałym wzrostem jest wzrost sprzyjający włączeniu społecznemu. Wymaga to zbudowania bardziej połączonego regionu, w którym każdy ma równy dostęp do lepszego życia i większej ilości zasobów. Jako wiodąca firma w Europie, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa, aby przyczyniać się do tworzenia solidnej infrastruktury, która ukształtuje lepsze jutro dla regionu, przedsiębiorstw i ludzi.

Właśnie to przesłanie leżało u podstaw decyzji o podjęciu we wrześniu kolejnego kroku w naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju, kiedy to ogłosiliśmy powstanie Sustainability Innovation Lab w Sztokholmie. Chcemy, aby Laboratorium stało się centrum innowacji, współpracy i tworzenia rozwiązań, które przyczynią się do bardziej zrównoważonej przyszłości w Europie i na całym świecie. Ten region Europy jest miejscem narodzin niektórych z najbardziej innowacyjnych zielonych start-upów na świecie. Dzięki dostępowi do naszej sieci i technologii Laboratorium stanie się warsztatem dla innowatorów, w którym będą mogli spotykać się i współtworzyć przyjazne dla środowiska rozwiązania, które zjednoczą przedsiębiorstwa i konsumentów w działaniach na rzecz klimatu.

Te innowacje są wspierane przez naszą platformę Priceless Planet Coalition, czyli m.in. zobowiązanie do ochrony środowiska poprzez posadzenie 100 milionów drzew w ciągu pięciu lat, które podjęliśmy we współpracy z partnerami zajmującymi się odbudową lasów, Conservation International i World Resources Institute. Koalicja, do której dołącza coraz więcej europejskich partnerów, jest wyrazem zjednoczenia sprzedawców, banków, miast i konsumentów w regionie na rzecz zdrowej planety.

Stoimy w obliczu krytycznego momentu w walce o klimat – w którym nasz kolejny ruch może zadecydować o losie następnego pokolenia – dlatego czołowe firmy i rządy muszą przyjąć na siebie odpowiedzialność i przewodzić w tym zakresie. Dzięki współpracy z najbardziej innowacyjnymi organizacjami w Europie poczyniliśmy w ostatnich latach ogromne postępy, ale wiemy, że to dopiero początek. Liczy się to, co będzie dalej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał partnera: Impact'21

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
victor
2 lata temu
Od ciepla jeszcze nikt nie umarl od zima wielu...