Mastercard – Wszystkie wiadomości
IMPACT2020 / Startuje projekt wspierający polskich przedsiębiorców w ich cyfrowym rozwoju
„E-business vs. lockdown” to program akceleracyjny oraz projekt edukacyjny realizowane w ramach grantu przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center For Inclusive Growth
MASTERCARD / Mastercard zwiększa opłaty o 400 proc. Ucierpi handel online z Brytyjczykami
Mastercard chce podnieść opłaty, jakie firmy z Unii Europejskiej ponoszą za handel online z Wielką Brytanią. Przyjmowanie płatności internetowych z wysp będzie aż czterokrotnie wyższe. A to oznacza, że ceny mogą pójść w górę.
IMPACT FINANCE 2020 / Nadchodzi rewolucja w płatnościach internetowych. Startuje polski fintech ZEN
Na środę swój start na rynkach 32 państw zaplanował polski fintech ZEN. Zaoferuje on m.in. rachunek wielowalutowy, brak prowizji za przewalutowanie, a także gwarancje, że pieniądze natychmiast trafią do klientów. - Chciałbym, żeby kolejni przedsiębiorcy wchodzący w rynek internetowy mieli ZEN. Mieli spokój ducha, którego ja nie mogłem mieć - mówił założyciel startupu Dawid Rożek w trakcie Impact Finance'20.
CYBERBEZPIECZEŃSTWO / Sztuczna inteligencja zadba o bezpieczeństwo. "Przestępcy korzystają z farm ludzi"
Sztuczna inteligencja zadba o nasze bezpieczeństwo przy płatnościach bezgotówkowych. Na czym polega? - To jest bardzo istotne w tych czasach. Skoro nie pojawiamy się fizycznie w sklepach, to jedyne co może bronić naszej tożsamości, zakupów czy pieniędzy to zabezpieczenia elektroniczne. Zatem naturalne było, że Mastercard też postawił na zabezpieczenie oparte na sztucznej inteligencji. To odpowiedź na zachowanie tych, którzy próbują się włamać i przejąć nasze aktywa - powiedział w programie "Money. To się liczy" Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego Mastercard. - Z naszych badań wynika, że szczególnie instytucje finansowe są ofiarami najbardziej wyszukanych ataków. Przestępcy korzystają nawet z farm ludzi wynajętych, by próbowali się zarejestrować, włamać czy przejąć konto. Często są to skomplikowane algorytmy - komputery, które zachowują się jak człowiek i bardzo trudno jest to zidentyfikować - dodał.
ZWYCZAJE / Pandemia zmieniła zwyczaje. Robi tak już ponad połowa Polaków
Ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji płatniczych on-line lub mobilnie. - Pandemia koronawirusa stanowczo przyspieszyła zmiany i też przekonała ludzi do rozwiązań, które już istniały. Dotychczas urządzenia mobilne miały duży udział w wyszukiwaniu produktów, wszyscy walczyli o to, by to wyszukiwanie kończyło się faktyczną sprzedażą, by również na małym ekranie można było przeprowadzić całą transakcję i to się wydarzyło - powiedział w programie "Money. To się liczy" Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego, Mastercard. - Ciekawe jest to, że kiedy pytamy ludzi, czy ta zmiana jest już na stałe, to znakomita większość deklaruje, że tak, że to będzie już ich zwyczaj. Gdy mowa o zmianie przyzwyczajeń, przy płatnościach bardzo trudno je zmienić, a taka nagła zmiana otoczenia pozwala ludziom łatwiej je akceptować i zrozumieć, co jest bardziej higieniczne - zbliżenie telefonu do terminala, czy płatność gotówką i odliczenie reszty - podkreślił.
IMPACT2020 / Szef Mastercard w Europie: nadchodzi era błyskawicznych płatności elektronicznych
Z Markiem Barnettem, prezesem Mastercard Europe, rozmawiamy o płatnościach przyszłości oraz o wpływie pandemii na handel i usługi finansowe. Przy okazji niedawnej konferencji Impact’20 Connected Edition zapytaliśmy go również o plany biznesowe Mastercard, który rozwija nowe sposoby płatności, dopasowane do cyfrowej rzeczywistości.
IMPACT2020 / Za co płaci turysta w Warszawie? Jak dane z karty mogą być wykorzystywane w polityce
Polacy pokochali płatności zbliżeniowe. W ostatnich miesiącach liczba tego rodzaju transakcji, w zależności od branży, wzrosła o kolejne 7-15 proc. W tej chwili w Polsce mamy już milion terminali, wiele z nich funkcjonuje w mikro- i małych przedsiębiorstwach – wylicza Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
IMPACT2020 / 10 tygodni zamiast 5 lat. Jak pandemia wymusza rozwój cyfrowego świata
Pandemia COVID-19 przyspieszyła zmiany w gospodarce. Wielu konsumentów i przedsiębiorców przeszło do świata online, wzrosło też znaczenie zakupów dokonywanych lokalnie oraz transakcji bezgotówkowych. – Od cyfryzacji nie ma już odwrotu, ale procesy z nią związane powinniśmy przeprowadzić w sposób przemyślany – powiedziała podczas trwającego w Warszawie Kongresu Impact’20 Connected Edition driven by Metropolia GZM Payal Dalal z Mastercard.
IMPACT2020 / Impact'20. Emilewicz przewiduje, że 2022 roku Polska wróci do sytuacji sprzed pandemii
Mam nadzieję, że w 2022 roku wrócimy do sytuacji z końca 2019 - wierzy wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Podczas kongresu Impact'20 Connected Edition wyraziła przekonanie, że przyszły rok będzie okresem znacznego przyspieszenia gospodarczego.
PŁATNOŚCI / Menedżer z charyzmą napędza polski fintech
W ciągu kilku ostatnich lat Mastercard wysunął się na pierwszy plan w polskiej branży na styku finansów i technologii. W dużym stopniu to zasługa Bartosza Ciołkowskiego, mawiającego, że innowacja nie zna słowa „spowolnienie” czy „kryzys”.
HANDEL / Bez etyki analityka danych traci blask
Jaka, w oczach konsumentów, ma być idealna, cyfrowa gospodarka karmiąca się ich danymi? Ma być wygodnie, bezpiecznie i – co równie ważne – z poszanowaniem prywatności. Tymczasem w erze nowej normalności daleko jest do stanu równowagi. Stąd inicjatywy niosące nową jakość.
IMPACT / Smart cities walczą z COVID - 19. Nowy Jork nie dał się znokautować
Po pierwszym szoku zaprzągł do pracy technologię: to dzięki niej ma powstać miasto odporne na masowe kryzysy zdrowotne. Za ten projekt odpowiada m.in. John Paul Farmer, jeden ze speakerów tegorocznego Impact’20 Connected Edition.
IMPACT / Impact’20 Connected Edition. Spotkanie 300 kluczowych liderów z Polski i ze świata
Impact’20 Connected Edition połączy liderów w formule networkingu offline oraz online. Największe nazwiska ze świata innowacji, polityki, nauki, biznesu w jednym miejscu i w jednym czasie. Dziesiątki tysięcy widzów online. Dyskusje na najbardziej aktualne tematy, raporty, warsztaty, roundtables – to już 23 i 24 września w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni w Warszawie, na platformie Impact Online oraz na stronie głównej Wirtualnej Polski.
HANDEL / Mastercard i Visa ograniczyły konkurencję. Sieci handlowe mogą dochodzić odszkodowania
Dwaj najwięksi operatorzy kart kredytowych Visa i Mastercard przegrali batalię sądową z sieciami handlowymi. Brytyjski Sąd Najwyższy uznał nakładane przez nie prowizje za nieuprawnione.
MASTERCARD / Etyczne przetwarzanie danych. To koniec Dzikiego Zachodu
Wraz z apetytem globalnych firm na dane rośnie też świadomość ich etycznego pozyskiwania i wykorzystywania. W długim terminie opłaca się to zarówno konsumentom, jak i biznesowi. Rozmawiać o tym będą m.in. uczestnicy Impact re:action 2020 connected by Krakow. Start już 3 czerwca.
MASTERCARD / Plastikowe karty i dowody tożsamości to przeszłość. Podzielą los gotówki
Żadna inna branża nie digitalizuje się w tak szybkim tempie jak finanse. Dlaczego? Bo nie jest to jedynie kwestia wygody czy mody, ale i realnych oszczędności dla gospodarki, związanych z redukcją kosztów obrotu fizycznym pieniądzem. Jednocześnie, e-finanse niosą za sobą nowy standard cyfrowej tożsamości, w szeroko akceptowalny przez administracje poszczególnych państw.
COVID-19 / Wyższy limit w płatnościach zbliżeniowych. Bez PIN do 100 zł
Visa i Mastercard zwiększają maksymalną kwotę transakcji zbliżeniowych. Pierwszy operator zmiany wprowadza od dziś, drugi odblokowuje wyższe limit od północy w piątek.
MBANK / Orlen pozwał mBank oraz Visę i Mastercard. Chodzi o prowizje od płatności kartą
mBank wraz z organizacjami płatniczymi pobierał zbyt wysoką prowizję od transakcji kartami na stacjach - uważa Orlen i skierował sprawę do sądu. Żąda w sumie ponad 600 mln zł odszkodowania.