Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Hrlink & Goldenline

Odpowiadaj każdemu, czyli o feedbacku słów kilka

Podziel się:

Negatywne opinie o pracodawcach nie są wyłącznie efektem warunków i atmosfery w pracy. Problemem jest również komunikacja albo jej brak podczas rekrutacji. Kandydaci nie aplikują na oferty dla przyjemności, dlatego informacja zwrotna od rekrutera jest traktowana jako oznaka szacunku dla ich starań

Odpowiadaj każdemu, czyli o feedbacku słów kilka
(Adobe Stock)

Czy należy udzielić feedbacku każdej osobie bez względu na etap rekrutacji? Jak wspomóc rekrutera w codziennych kontaktach z kandydatami do pracy? Dobra i uczciwa komunikacja w procesie rekrutacyjnym to podstawa, o której często się zapomina.

Postaw na kulturę doceniania

Wiadomość od rekrutera to oznaka szacunku i forma doceniania kandydata, który zdecydował się na udział w rekrutacji i rozważał zatrudnienie w danej organizacji. Osoba, która zainwestowała swój czas i energię, aby wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej, zasługuje na bezpośrednią informację zwrotną. Feedback ma znaczenie dla kandydatów, ale również wizerunku rekrutera i organizacji. Komunikaty o kwalifikacji do następnego etapu rekrutacji mogą być przygotowane wcześniej i bazować na szablonach.

Kontakt z osobą, którą chcemy zatrudnić jest oczywisty – to powrót z propozycją współpracy i jej warunków. Jednak znacznie trudniejsze jest poinformowanie o odrzuceniu. Rekruter powinien dołożyć wszelkich starań, aby komunikat do kandydata był merytoryczny i wskazywał elementy do poprawy. Jednocześnie powinno się wskazać kandydatowi jego mocne strony i docenić to, co już wie i potrafi.

- W rekrutacji informacja zwrotna ma znaczenie fundamentalne. Nie tylko dla kandydatów, którzy przeszli do finałowego etapu. Wbrew pozorom jakościowy, nawet krótki i konkretny feedback, o zbyt niskim poziomie znajomości narzędzia, języka obcego, braku wiedzy na określony temat, nieznajomości danego obszaru ma olbrzymią wartość. Po takiej informacji zwrotnej może okazać się też, że nasz feedback okazał się błędny. Nie bójmy się wtedy przyznać do niepowodzenia. Budowanie Candidate i Employee Experience wpływa na naszą markę, niezależnie od tego, czy funkcjonuje w segmencie B2B czy B2C – mówi Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Technologia prawą ręką rekrutera

Jak zaoszczędzić czas i zasoby podczas rekrutacji? Warto postawić na automatyzację procesów, która jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Komunikacja z każdym kandydatem jest niezwykle czasochłonna i wyczerpująca dla rekrutera. Z pomocą przychodzą sprawdzone narzędzia, takie jak system ATS od HRlink. Moduł komunikacyjny umożliwia rekruterowi przygotowanie własnych wzorców feedbacku. Dzięki temu może korzystać z własnych szablonów wiadomości email oraz wysyłać SMS-y z poziomu narzędzia. To pozwala np. przypominać kandydatom o spotkaniach i ich szczegółach. Dodatkowo historia korespondencji zapisuje się na karcie każdego kandydata. HRlink daje również możliwość stworzenia listy "to-do" oraz planowania kolejnych kroków w terminarzu, co umożliwia zaplanowanie efektywnej komunikacji z pozostałymi zainteresowanymi.

Relacje to podstawa

Świat jest mały i nigdy nie wiadomo, kiedy i gdzie rekruter oraz kandydat ponownie się spotkają. Budowanie pozytywnych doświadczeń i relacji to jeden z efektów udzielania informacji zwrotnej. Pokazanie się z profesjonalnej strony dzięki uczciwej komunikacji może okazać się niezwykle cenne w przyszłości. Doświadczenie rekrutacyjne wpływa na wizerunek marki, również w sektorze B2B. Dlatego feedback jest tak ważny.

Materiał sponsorowany przez Hrlink & Goldenline

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl