Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

PKP Cargo bierze się za seryjną produkcję wagonów

9
Podziel się:

PKP Cargo chce uruchomić seryjną produkcję wagonów. Powstanie w byłej fabryce w Gniewczynie na Podkarpaciu. To pokłosie kwietniowego porozumienia z Agencją Rozwoju Przemysłu.

PKP Cargo uruchomi seryjną produkcję wagonów towarowych.
PKP Cargo uruchomi seryjną produkcję wagonów towarowych. (Materiał prasowy, PKP Cargo)

Fabryka ma powstać do 2022 r. O zamiarach PKP Cargo poinformował PAP Witold Bawor z zarządu spółki. - Przewidujemy, że produkcja seryjna ruszy w ciągu 2-3 lat, dlatego że uruchomienie przedsięwzięcia wiąże się z dokonaniem niezbędnych inwestycji, uzyskaniem niezbędnych certyfikatów, uprawnień itd. - powiedział.

Jak dodał, PKP Cargo zakłada, że podstawowym produktem wyjeżdżającym z fabryki będzie wagon typu węglarka, co pozwoli na wymianę podstawowego taboru.

- Przewidujemy też, że zakład będzie na tyle elastyczny, że będzie dostosowany do zabezpieczenia aktualnych potrzeb rynku, które się w danym momencie pojawią. Myślimy również o wejściu w segment przewozów intermodalnych, czyli o budowie platform intermodalnych - dodał.

Możliwe, że zakład będzie też produkował inne wagony specjalistyczne w krótkich seriach. W kwietniu Agencja Rozwoju Przemysłu i PKP Cargo podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy produkcji wagonów towarowych, które mają powstawać w byłej fabryce wagonów w Gniewczynie. Co - jak podkreślał wtedy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz - wpisuje się w realizację strategii spółki, która do 2036 r. musi wymienić wszystkie wagony na tzw. ciche. W obecnym taborze aż 70 proc. wagonów towarowych ma więcej niż 30 lat.

Zobacz także: Obejrzyj: Do pociągu bez dowodu

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
zeniu
5 lata temu
pytam się czemu cargo tonie czy aby nie za wiele jest ludzi do rządzenia i podejmowania błędnych decyzji bez odpowiedzialności przerośnięta do granic możliwości biurokracja fikcyjne dublujące stanowiska a na dole nie ma komu robić garstka ludzi traktowana gorzej jak murzyni nad każdym czuwa od 5 do 7 kierowników długo to nie wytrzyma nie dziwię się że klienci przeszli do innych przewożników musi się ktoś wreszcie zreformować to dziadostwo bo od samego przekładania papierków firma niestety nie zarobi
Andrzej
5 lata temu
A Pafawag we Wrocławiu też robili wagony teraz pozamiatał i wszystko i sprzedali za bescen
Bercik Obersc...
5 lata temu
od razu niech zrobia te weglarki na rozstaw 1 520 mm, bo z Rosji przyjedzie wegiel...
Zuko
5 lata temu
Widzę po komentarzach że mało kto ma styczność z branżą kolejową. Ale w Polsce są sami fachowcy którzy znają się na wszystkim.
Innowacje
5 lata temu
Proponuje tez wznowic produkcje wozow konnych i snopowiazalek, sierpow, kol drewnianych, homont